Annons:
Etikettallmänt
Läst 2760 ggr
Wand
2011-05-03 20:10

"Låg panna"?

Hejsan hoppsan! Är en nybliven kottälskare som satt planer på att skaffa mig en liten kotte mot höstens gång. 
Har kollat runt bland uppfödare, läst på och kollat på bilder hela dagen idag.
Har även lagt märke till att vissa små kottar ser ut att ha en riktigt "låg panna" eller hur man ska säga, nästan så att de ser lite surmulna ut. Men sedan läste jag något om att då de spänner ut taggarna så åker de ner mot ansiktet, och tänkte att det kanske kan vara därför som vissa såg så ut? Eller är det vanligt med att vissa igelkottar får låg taggsättning över huvudet?

Känns som en skum fråga.. men det finns inga dåliga frågor, har jag lärt mig!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
RisOtto
2011-05-03 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Skulle nog sägga att det mer beror på humöret…

Otto tillexempel, vid första kontakten med snö ville han mest visa sin avsky för klimatet här i Umeå.

RisOtto
2011-05-03 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Andra dagar är han mer nyfiken varför han får komma upp i sängen….

RisOtto
2011-05-03 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och när han verkligen vill visa upp sig spretar han extra mycket med taggarna så han får sig en stilig mittbena….

Wand
2011-05-03 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hahaha! Gud vad söt han är! 

Jag tänkte dock mer som t.ex den högra på denna bild.
(bilden tog jag från google)

Tycker det ser mer "extremt" ut än vad din myskotte gjorde!

Jag vill även tillägga att jag inte har något emot denna "panna" utan det är bara en rent allmän undran, haha!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lupin
2011-05-03 22:10
#5

Ja det är precis som Risotto beskriver att det hänger på humöret. Den där lilla kotten du har till höger på bilden visar att han inte riktigt gillar det här. Medans den andra är lite mer fundersam. Alltså han har inte vecklat ut sig till fullo eller vad man ska säga. Eller så är han påväg att bolla sig kanske. Han gillar nog inte blixten. :)

www.vovvensdagis.se

Wand
2011-05-04 06:55
#6

Alright! Tack för era svar!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Mikaela_B
2011-05-04 22:45
#7

Nja! De beror på, för kollar man på mina vitmagade och gämför sedan mina algerian kottar så har algerian kottarna mer eller mindre låga pannor…. Enligt mig hehe….

www.blueberryhedgehogs.com

Lupin
2011-05-05 00:00
#8

Jag trodde att hon menade som på bilden, så drar h*n ner sin panna pga humöret.

Men sen som Mikaela säger är det juh väldigt olika från igelkott till igelkott hur nos, panna och kroppsform ser ut, men det är juh en annan sak. För precis som för oss människor så är aldrig den ena igelkotten lik den andra.

www.vovvensdagis.se

Mikaela_B
2011-05-05 09:56
#9

Oj kanske jag som misstolkade allt, skyller på en lång dag :P

www.blueberryhedgehogs.com

Lupin
2011-05-05 16:27
#10

Haha, kan juh vara så att det var jag som misstolkade allt annars. Men det är väl så att det är lätt hänt. Tur att man är männsklig. :)

www.vovvensdagis.se

[Nininosen]
2011-05-11 21:54
#11

Alla kottar är olika till utseendet, men när taggarna ligger som sköld för ögonen är alla kottar lika. Mittbenan finns pgr av att kotten skall kunna dra ner taggarna för att skydda ögonen och inget annat. Men visst skiljer det sig på " pannor " om de är olika långa korta osv. Bilden du har på kottarna är bebisar och är några veckor gamla, jag skulle gissa runt ca 4-5 veckor. Men de visar som sagt ovan att " de här var lite läskigt vi är försiktiga "

Upp till toppen
Annons: