Annons:
Etikettegyptisk-långörad-igelkott
Läst 1931 ggr
marthiiina
2011-04-27 16:49

Importera

jag har funderat runt att importera egyptisk långörad igenkott, eftersom så vitt jag luskat ut inte längre finns uppfödare av dessa i sverige. Någon som har tips om var jag vänder mig. Föreningar, utläsnka uppfödare? Någon som vet vad det skulle kosta att importera? Alla tipps och råd runt köp/import av EL-igelkott uppskattas.

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

Annons:
Mikaela_B
2011-04-27 22:58
#1

Kostar 500 kr för tillstånd, sedan så beror de ju på om du skall ha en uppfödare som vet. besiktar innan leverans eller om du gör de själv i Sverige, då tillkommer de kostnaderna ju. Oftast oavsett vad du väljer tillkommer den kostnaden, då de inte är vanligt för utländska uppfödare att vet.besikta dom innan leverans om man inte begär de själv. Oftast får du ju stå för de då med.

resekostnader etc beroende på vilket land, och sedan utifrån om du bilar och hämtar själv eller om man skall försöka sig på shippning dvs flyg eller liknande, då är de kostnader som tillkommer, ingen aning om hur mycket tror dock du tjänar mer på att hämta själv.

Ingen aning dock om uppfödare på dessa igelkottar, men dom brukar vara dyrare än afrikanska, så kan ju chansa mig till att de blir en dyrare import historia än när vi tar in ex afrikanska

www.blueberryhedgehogs.com

marthiiina
2011-04-28 09:51
#2

Tack så mycket för svar ! :D Får försöka klura vidare ^^

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

Upp till toppen
Annons: