Annons:
Etikettallmänt
Läst 2920 ggr
pernillaa
4/25/11, 10:06 PM

Allergi- och astmavänlig?

Halloj halloj

Min son som är 4 har väldigt allvarlig astma och har tidigare reagerat på katt bland annat, utan en egentlig allergi mot katt. Han kan reagera på lite vad som helst, dock är det lite bättre nu.

Är igelkottar allergivänliga? De har ju päls….  =/

Är det någon typ av igelkott som är bättre i det avseendet?

// pernilla

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Lupin
4/25/11, 10:26 PM
#1

Hej. Både jag själv och min son har allergier mot både vissa pälsdjur och astma. Men med våra igelkottar går det jätte bra. Dom har ett annat ph-väde på huden än vad tex en katt har. Men självklart finns det inga garantier på att alla har samma tur som vi tyvärr.

www.vovvensdagis.se

Soppkey
4/26/11, 12:27 AM
#2

Jag har pälsdjursallergi, men klarar mina kottar hur bra som helst. Men som Lupin skriver finns förstås inga garantier. Det bästa är att hitta en uppfödare nära dig och fråga om du och sonen får komma och hälsa på, så han får hantera en kotte och se hur han mår.

Lycka till, och hoppas både allergi och eventuell kotte blir bra!

Mikaela_B
4/26/11, 8:21 PM
#3

Jag är uppväxt med just allergi och barn astma, dock var jag något av en försökt kanin på den tiden inom nya mediciner etc så jag blev bättre och de allvarligaste växte jag ifrån..

Jag är numera mer överkänslig och kan reagera på vissa katter eller hundar beror helt på inte alla… Och andra saker som ej har med djur att göra. MEN jag känner av igelkottarna, dock inte genom andningsproblem, rinnande näsa kliande ögon etc som va mina problem tidigare utan jag får helt enkelt allergi utslag om taggarna sticker till ytterst lite i huden i händerna etc. Och de kliar ju så hemskt…

Just för att betona att dom är inte allergi vänliga till 100%

Men som ovan nämnt så att hälsa på en uppfödare eller privat person eller testa på själv och låna igelkott är de bästa man kan göra.

www.blueberryhedgehogs.com

pernillaa
4/30/11, 8:06 AM
#4

Tack för era svar. =)

Ja då är det bara att hitta igen någon med igelkott härikring då. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: