Annons:
Etikettallmänt
Läst 1139 ggr
korvhans
2011-04-10 19:25

Vill skaffa kotte, vad behöver jag veta?

Hej! jag bor i Falkenberg och har ett tag nu funderat på att skaffa en igelkott men problemet är det att jag inte kan något om djuret eller hur det ska tas hand om. Ni får jättegärna komma med bra tips och allmän fakta om det inte är för mycket begärt :) Tackar på förhand

Annons:
Soppkey
2011-04-11 00:10
#1

Oj, ja, vad du behöver veta är - allt. Det kanske låter överdrivet, men att plugga på så mycket man bara kan om djuret man ska köpa är det absolut viktigaste. När jag blev intresserad av att skaffa min första kotte så lusläste jag det här forumet, som har väldigt mycket bra trådar och svar, speciellt om man letar bakåt i tiden också. Dessutom är Google din vän, det finns helt galet mycket info på engelska, då de är mycket vanligare i exempelvis USA än här i Sverige.

Men ja, tips - börja med att läsa här. Jättebra trådar är: afrikansk pygméigelkott, allmänt, att vara igelkottsägare, boende och forder. Lycka till!

[Nininosen]
2011-04-13 07:58
#2

Om du läser information på engelska så missa inte att de har andra lagar för igelkottarna än i sveriege om hur kottemn skall hållas. KOmmer upp i nästan varje tråd på detta forumet. Det är bara att läsa vidare.

Mvh

Upp till toppen
Annons: