Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1170 ggr
lovebuz
2011-03-19 14:59

Kall kotte - årstidsberoende?

Så här i vårtider kan man börja dra ner värmen inomhus efter vinterns vidrigheter (-38). Bor man så att man kan ställa in värmen själv i en lägenhet så var noga på att inte ställa ner för stora steg åt gången. Denna apparat vi ställer in på är lite knepig så det blev ett par grader för snabbt.

Lillskrutten här hemma var full fräs natten till igår men idag såg det inte ut som att hon sprungit något under natten (inte helt säker) En stund i soffan framför tv:n så blev hon en pigg tjofräs igen och gjorde lite toalettbestyr på bordet och tyckte att jag var allmänt tråkigt.

Men urk vad nojig man blir. Lillmagen var kall men hon fräste lite och sen blev det rövare igen. Hon ligger alltid på en tjock soffdyna under två lager fleecefilt i tvrummet så hon är oftast jättevarm och go när hon legat där under.

Nu vet jag inte om det var för detta hon blev så här. Förra året kring hösten hade hon en sväng där hon hellre var en boll än tjofräs. Kan ju vara att vädret skiftar så rackarns snabbt den här årstiden och att värmen inomhus blir lite svajig.

Men som sagt, nojig blir man men efter någon halvtimme timme så var det samma Olivia som förut :)

Någon som upplevt samma sak kring denna årstid?

Annons:
xcotte
2011-03-23 10:23
#1

Var med om samma sak för några dagar sen med Betty, märkte direkt att hon inte hade varit uppe under natten, och hon var kall, fick skippa halva skoldagen och ligga och värma henne i sängen under mitt duntäcke. efter några timmar var hon igång igen som tur var. Katten hjälpte också till att värma vilket var otroligt gulligt att se. Sen dess har jag bäddat om kotten varje morgon för att vara på säkra sidan.

Humöret när hon var kall var ju inte alls samma som vanligt, en väldigt spänd puffande boll. lite jobbigt att värma när hon var så vass och sur, men till slut blev hon ju normal igen.

lovebuz
2011-03-23 11:05
#2

Ja man får smått panik, dock gick det snabbt med min kotte, en halvtimme sen var det full fräs igen. Ser då inga hälsoproblem i övrigt. Äter, springer och är sådär kottig som vanligt. Hon verkar då må kanon :)

Går det längre tid så blir det nog värre. Har som tur var bara hänt två gånger. Förra gången tog jag en halv dag från jobbet, de skrattade åt mig ;) VAK, vård av kotte. Igår klippte vi klor och tvätta fötterna och myste.

lovebuz
2011-03-23 11:07
#3

Helst vill man inte att det ska hända alls. Men det är svårt att vara vaken 24/7 och kontrollera. Som tur är så lägger hon sig på en dyna på en dm tjocklek och två lager fleecefilt över sig.

vinteralvan
2011-03-25 10:50
#4

Jag har köpt en värmeplatta, snugglesafe, som jag lagt under favoritsovplatsen. Man värmer den i mikron i 5 min, den håller värmen i 6 timmar.

Upp till toppen
Annons: