Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 3325 ggr
Mikaela_B
2011-03-14 21:43

Bilder på import kottarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att ge dom små omtalade liven en bild av hur dom ser ut :)

Först ut är faktist "Mini" som hon kallas här hemma, minstingen på 150g som är ute och strosar.

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Mikaela_B
2011-03-14 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Näst ut blir lill tösen som inte är jätte pigg men hon fick va med på en snabb bild innan hon fick lite hjälp till vattnet.

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer en av mina töser :)

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

en till av mina töser, min splite face flicka som dock inte var kamera glad idag

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min lilla algerian black hona

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer en av Sthlm kottarna, först ut är denna lilla pojken

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En av de minsta pojkarna, white face

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Mikaela_B
2011-03-14 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En av mina små pojkar

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer den största  av dom, en choklad pojke.

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är en av mardrömarna, en av spotted face grabbarna.

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min lilla Heavens hell, inte speciellt kamera road när man försöker sova.

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

sist ut är slag broder nr 2 i spotted face brödraskapet eller något, dom slås med allt och alla, så denna kille har åkt på stryk idag av Choklad pojken som fick nog.

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-03-14 21:59
#12

sedan ser jag att jag glömt någon :P hum får kika efter vem sjutton de kan vara, herregud va mycket de blev haha

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
2011-03-14 22:58
#13

Men jisses så söta! Tror bestämt att #8 eller #10 vill flytta hit och leka med illrarna.Flört

Så fina allihopa!

Annons:
Mikaela_B
2011-03-14 23:17
#14

Haha eller hur att dom skulle vilja de ;) 8:an skall till Sthlm ;) Heavens hell kan du ju försöka kidnappa om du vill ;) haha

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
2011-03-14 23:59
#15

Snålis!Flört

Mikaela_B
2011-03-15 00:14
#16

#15 Haha! Efter den bilresan så har jag rätten till de asg! ;)
Lovar att när de blir varmare ute Ulrika så skall du få gossa en massa i utbyte mot att jag får gossa med en hel hög av illrar och chillor ;)

www.blueberryhedgehogs.com

Lupin
2011-03-15 05:03
#17

Hehehe tack Mikaela. Va roltigt att se bilder på dom små. Känns som att du får utstå en hel del för att du är så snäll och tog hem ett gäng åt mig. :/ Men snart får vissa flytta hem till mig iaf. :)

www.vovvensdagis.se

missmirsch
2011-03-15 19:33
#18

Hej Mikaela!

Vilka fina kottar!

Vi är nyblivna kotteägare och har en nu en pintohane som heter Stickis. Tror att du var med Cissi och importerade den??

Han verkar trivas och må bra. Han äter och bajsar och sover. Dock är han lite rädd av sig. =)

Hur gör du för att kunna lyfta upp alla kottarna på dina bilder utan att de rullar ihop sig?

almazs
2011-03-16 15:56
#19

å, de verkar underbara :D

Mikaela_B
2011-03-16 20:38
#20

#17 inga problem Ulrika.. Haha ja men som sagt vad gör man inte för dom små liven :) Hellre att dom mår bra då kan jag faktiskt offra lite sömn :D

#18 Yes, jag var med Cissi och hämtade hem din lilla pojk. Kul att ni trivs….Du får se de som oss alla, dom har åkt långa resor så han måste också få en chans att återhämta sig :)

Jag gör inget speciellt mer än att ta upp dom faktiskt… :P
Dom är jätte goa allihop, vissa är lite griniga ibland och gillar inte att man skall ta i dom osv, men tar man bara upp dom i handen så brukar dom väckla ut sig ganska omgående :)

#19 ja dom är verkligen underbara :)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Littlem
2011-03-16 21:24
#21

Jättesöta allihop!

We-Got-CreepS
2011-03-18 05:50
#22

Mikaela

Der er jo forsvundet det indlæg hvor du fortæller om hvordan du importede 17 pindsvin som 2 blev bragt ind i SV af to menneseker …

Jeg spurgte hvordan det kunne være lovligt ?

Da jeg jo ikke helt kan forstå dette …og ville være glad hvis du kunne forklare mig det.

Hvorfor har du slettet det indlæg ?

Mvh.

JP

Mikaela_B
2011-03-18 11:35
#23

Men allvarligt Jesper, har du frågor om saker som gäller något annat än inlägget själv så skriv till mig istället då, eller öppna ett nytt inlägg där ämnet baseras på vad du vill veta, fråga eller vad de nu kan vara!

Trådar spårar ut och lämnar sitt ursprungliga ämne, därför tas de bort. Lika så kommer jag göra med dessa inlägg när jag vet att du sett de.

Och eftersom att du inte kan lägga ihop 3+1 = 4 personer med intyg = 20 st så förstår jag inte vad jag ska svara på? Vill du fortsätta vrida alla ord jag skriver och säger så varsegod, men då kan du göra  de någon annanstans än här.

Du kommentera att vi var 3 i bilen, men jag sa att vi var 3 i bilen och tog in åt en annan med så vad är problemet och vad skall jag svara på? Enligt mig har du fått alla svar du skall ha och kan få.

Mvh Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

We-Got-CreepS
2011-03-19 07:13
#24

Men det var jo ikke det du skrev… du skrev at i var to der kørte til Hamm for at hente 17 pindsvin …. det var hvad der oprindeligt stod i den tråd …der til skrev du så at i samlede en op som ikke kunne komme hjem fra Hamm det giver altså kun 3 stk.

udover det så kan vi da godt vende det også for så er det jo heldigt der var en der ikke kunne komme hjem fra Hamm… for ellers havde i jo ikke været nok i bilen…

Og jeg kan ikke forstå hvorfor du slettede den tråd da det jo drejede sig om import af pindsvin … hvilket denne jo også gør ??

Jeg vride ikke på dine ord … men du kan jo åbenbart ikke selv huske hvad du skriver …

Jeg stiller kun spørgsmål for at bliver klogere … måske det også kan hjælpe andre … for du skrev jo også tidligere at de ikke alle sammen var til dig også kunne du godt tage dem ind ???

men det har du så nu ændret opfattelse af eller ?

Der er da sikkert andre der gerne vil vide hvordan det foregår..

Jeg forstår ikke din uvilje mod mine spørgsmål.

Mvh.

JP

[Nininosen]
2011-03-19 10:22
#25

JAG DÖR!!!

Mikaela_B
2011-03-20 10:17
#26

#24 men vadå inte komma hem ifrån Hamm? och inte nog i bilen?

Nej, om du vill ifråga sätta huvida jag skötte importen ifrån Hamm, med papper och antal personer som åkte på resan så kan du faktiskt ta det med mig personligen. Eftersom att du inte gjort något annat än att vrida på allt jag skriver så förstår jag inte varför jag skall svara här?

Du har ställt frågor och jag har svarat, sedan att du kräver en ROMAN av svar och inte nöja dig med det du får. Jag har under alla år som jag haft forumet vart mer än tillmötesgående på att svara på frågor och synpunkter, men jag tar det inte när man får känslan av att någon inte försöker göra annat än att slänga i nyllet på mig att jag snackar skit eller vad de är du vill åstakomma.

Dels också för att du försöker vara "nyfiken" och tillmötesgående men dock så är inte fallet så i andra ärenden där du slängt skit i mail till mig osv, så du undrar varför jag stretar med att bete mig här? Jag har lite svårt att tolka va du egentligen vill.

Vad jag inte förstår är att jag inte tog in alla till mig men att jag skulle ta hem andra till Sverige än dom som var bokade.? Vilka andra, och vad är de som inte fick åka med ifrån Hamm, sorry men jag förstår inte när du skriver på danskan. Om inte annat får jag inte ihop det i vettiga meningar.

Och nej, tråden som den ser ut nu har inte samtalet som den ursprungligen startades för, de handlar inte om importen i fråga, första var att vi skulle åka denna var för att visa igelkottarna, inte om import, lagar och regler.

och ändrat uppfattelse på vad? lite svårt att veta vad jag skulle ändrat uppfattelse på när jag inte förstod frågan på vad…

Nej men vad bra, du förstår inte mina svar på dina frågor och jag förstår inte ens dina frågor, enade om att det är en onödig diskussion om du inte börjar skriva på engelska eller liknande istället?

www.blueberryhedgehogs.com

We-Got-CreepS
2011-04-05 12:52
#27

All our mails are in danish and swedish … so i dident know when you order hedgehogs from me …. it was an mistake … oooohh i see

Sorry you dont understand danish… maybe you could have told me that loooong ago.

You import hedgehogs that dont live up to the rules you have in this forum and sell them from Rina and that tjeck guy… there is no papers on those…

Dont throw stones …. if you aint prepare to cacht them.

Still nice hedgehogs

Best regards

JP

www.we-got-creeps.com

Annons:
Mikaela_B
2011-04-05 23:23
#28

Men shit är du seriös…

1. Jag kan förstå dig på danska när du skriver korta medelanden inte romanerna jag får här.

2. Jag har inga regler här på forumet om igelkottar skall ha papper eller inte! Så dom lever upp till all standard för forumet som existerar. Jag bojkottar inte igelkottar, däremot näsvisa medlemmar som så fint som du säger "kastar sten i glas hus" om de är det du syftar på att jag gör?

3. Jag är smartare än de flesta andra, jag har uppskrivet vilka med namn och bilder vilka mina föräldra djur till mina är, att få resterande info är inte speciellt svårt om man lägger manken till. Och kottarna från tjeckien har jag all bakgrundsinformation som jag behöver.
Jag lägger ner tiden de kräver för mig att få tag på det jag vill ha, när du importerar får du se till att ligga steget före, för de finns inga garantier när man köper ifrån Tyskland, se bara på hur de ser ut för dig själv ex….

Så snälla Jesper, kasta så många stenar du vill, jag fångar dom alla.

Vänliga hälsningar Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

We-Got-CreepS
2011-04-14 08:50
#29

you told my to write i english ????

I just show that you make demands you dont keep…

Vad skall annonsen innehålla?

Födelsedatum:
Födelsedatumet när ungarna är födda
Teckning/ färg:
Teckning och färg vill man ju självklart veta
**Moderns information:
**Födelsedatum, namn, färg/teckning
**Faderns information:
**Födelsedatum, namn, färg/teckning
**Ev. Far/mor föräldrar information:
**Födelsedatum, namn, färg/teckning
**Information när hona/hane är parad första gången:
**Ålder, för att inte styrka att dom paras vid direkt könsmognad.
**Antal ägare:
**Hur många tidigare ägare igelkotten haft om den omplaceras eller kommit tillbaka
**Leverans datum:
**När ungarna är leveransklara
**Stam/uppfödarbevis:
**Information om det finns eller inte på ungarna
**Ev. boknings avgift:
**Handpenning eller dyl. betalas tillbaka vid ånger eller inte? 
**Uppfödaren krav på köpare:
**Information om uppfödarens krav på köpare
**Kontakt information:
**Information om uppfödaren, hur man får tag på personen, mail, telefonnummer, hemsidadress
etc.

UlrikaD
2011-04-14 15:03
#30

#29 Detta är väl ingen säljes annons, detta är ju en bildtråd om igelkottar.

Eller har jag fattat fel?

Du skriver vad en säljesannons ska innehålla, detta är ju ingen annons.

Mikaela_B
2011-04-17 20:49
#31

#29
Du skriver fantastiskt på engelska, men behöver jag ens kommentera något mer? Tror inte riktigt du själv har koll på vad du är ute efter här, tycker att de börjar bli lite löjligt med en häxjakt över om jag kan leva upp till kraven eller inte, och efter mina fel och bristningar, för lite så känns de faktiskt för min del…

och som kära Ulrika påpekar, detta är en bild tråd, INTE en säljannons, så vilka krav följer jag inte?

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: