Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5785 ggr
Alexej
2007-12-08 03:35

Jättekul sajt!

Jag älskar igelkottar, fascinerande djur!

Hoppas det är okay att jag gör lite reklam för din sajt på hittekatter och djurtransport.

Lycka till:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Mikaela_B
2007-12-08 03:44
#1

    Tack så mycket! Hoppas på att få den lanserad nu inom kort tid, skall bara till lite färg osv så skall de vara klart :D

Självklart får du göra lite reklam :D Blir bara glad, hoppas att andra medlemar blir lika glada och facinerade av sidan och igelkottar

// Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

Alexej
2007-12-08 04:06
#2

Vad jag skulle vilja lära mig mycket om hur man ska behandla eller mata igelkottar ute och hur man tex kan göra när man hittar övergivna igelkottsbabisar. Det händer mig en gång och det var inte lätt att hitta bra information på nätet.

Eller vad man kan göra för att de kan övervintrar bättre.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2007-12-08 12:25
#3

Jättekul och bra att du startar en sajt om Igelkottar. Här har man mycket att lära. Skulle så gärna vilja ha igelkottar på besök i vår stora gamla trädgård. Den är som gjord för dem, men tyvärr har jag inte sett några ännu.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
Sidentass
2007-12-08 13:59
#5

#2 Som jag berättat i andra forum hade vi många igelkottar då vi bodde i örebro, dom kom till oss o käkade sådant som igelkottar gillar, kattmat, pannkakor,   (stekta på grädde istället för mjölk) Dom små kottisarna tål inte den ordinarie mjölken för sin mage. Vi skaffade ett igelkott hus till dom, som dom nyttjade heta sommardagar, fungerar också alldeles utmärkt som vinteridé..det är fyllt med halm o löv..ofta drog dom in material själva…

En bild på "kottehotellet" kommer här..ska försöka fota hur det ser ut inuti också, så jag kan visa hur det är inrett..

Sidentass
2007-12-08 14:06
#6

#2 En sommar fick vi ett samtal om två små kottebebisar som inte var äldre än 1-2 veckor. Dom stackarna hade förlorat sin mamma i trafiken. Vad vi gjorde var, att ta in dom..hade dom i en låda i badrummet med lampa ovan för att ge värme..dom blev matade i handen med en gräddblanding, som vi fick recept på via djursjukhuset, det behövde dom ha varannan timme till att börja med. Minns när vi åkte upp till Jämtland med två små taggiga bäbisar i buren..upp till vår sommarstuga, där fortsatte vi med matningen.när vi kom hem efter några veckor var dom så stora att dom kunde börja äta kattmat o vi släppte ut dom i en hage på tomten. Då hade dom blivit riktigt stora kottar. Sen dröjde det inte längre innan dom tröttnade på den tillvaron, dom hade utvecklats till självständiga varelser o levde seni det frial:-)

Annons:
Mikaela_B
2007-12-08 16:16
#7

    # 6 de är bra att man hjälper till.

Har lagt inne på länkar sidor om hur man kan hjälpa vilda djur,väldigt bra fakta mm. Mer länkar till sådanna sidor kommer

www.blueberryhedgehogs.com

Wiizy
2007-12-08 17:49
#8

#6 Bra gjort!

Blir medlem för jag gillar igelkottar. fina djur. :)

Mikaela_B
2007-12-08 18:13
#9

    # 8 det är riktigt fina djur verkligen =) båda dom tama och de vilda, även om ja blir rädd när ja ser våra vilda :P fick en chock nu i sommras när jag såg en :P Mina tama är så små igemförelse med dom vilda :P

www.blueberryhedgehogs.com

[Catteklina]
2007-12-08 22:33
#10

Håller med om att det är en toppen sajt! Skrattande

Wiizy
2007-12-08 22:58
#11

#9 - ;P

Hawknestgrove
2007-12-09 14:58
#12

Hehe, drar in den på Svensk Natur också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2007-12-11 00:35
#13

Sidentass, jag saknar din bild med alla kottar som du har på hittekatter. Den är så fin!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Sidentass
2007-12-11 20:38
#14

#13 Den kommer här..för er som inte vet, så är detta halva gänget igelkottar som kalajsade hos oss då vi bodde i Örebro. Sammanlagt var dom 24 -25 men fick inte med alla i kameran. På Restaurang Igelkotten serverades strömming, pannkakor, kattmat, o vatten..underbart fantastiska djur..

[Catteklina]
2007-12-11 21:46
#15

#14 WOW! Vilken underbar bild :)

Sidentass
2007-12-11 22:14
#16

#15 tack! Underbara djur..

Sol-
2007-12-12 13:41
#17

Blev jätteglad när jag såg denna sajten. Igelkottar är sååå söta, hoppas på att få se många bilder här.


Coturnix
2007-12-12 23:25
#18

#14 Jaa! Vilken härlig bild! Glad!:)

Sidentass
2007-12-13 01:26
#19

#18--och härliga djur..roligt att du tycker om bilden:-)

Mikaela_B
2007-12-13 01:30
#20

    Kul att så många tittar in nu =) några iallafall, gå gärna in på forumet under " gör sidan bättre" och kom med förslag! =)

#19 riktigt charmig bild =) och håller helt med, underbara djur! :D

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Linn
2007-12-29 02:56
#21

#14 jag kan ju inte annat än att hålla med alla andra om att detta är en underbar bild! fin idé också för den delen, och igelkottshotellet var också coolt!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Hatasallad
2008-01-07 12:13
#22

Ja, det är verkligen synd att den vilda igelkotten är fridlyst! Om alla kunde hjälpas åt att göra bo till dem, kanske sätta ut föda och vatten

Sidentass
2008-01-24 00:50
#23

#22 Tycker att det är bra att vilda kottarna är fridlysta..något man alltid kan peka på när de råkar illa ut av fiender på två ben..har råkat ut för sådant alltför många gånger tyvärr under min tid i Örebro..sen kan man alltid begära tillstånd hos länsstyrelsen om ´man önskar att flytta på kottar - viktigt är då att det finns tillgång till bra vinteridén vilket vi människor också kan hjälpa till med på olika sätt…

Upp till toppen
Annons: