Annons:
Etikettpresentation
Läst 2926 ggr
Mikaela_B
2007-12-11 02:23

Komma igång lite!

    Nu tänkte jag att vi skulle komma igång lite sakta men säkert här inne! Så varför inte starta så bra som med en pressentation över vem/vilka vi är!

Skriv bara en liten kort pressentation över er själva

och så säger jag återigen varmt välkommen till Igelkott.ifokus!

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Mikaela_B
2007-12-11 02:27
#1

    Mitt namn är då Mikaela, 18 sommrar och ägare till en hel del djur! Tävlar i bruks med hund, just nu tränar jag upp min 1 års tik inför starten i mars-08 i klass 1. Jobbar även med min hane som jag hoppas vi skall få pli på och kunna starta han också såsmåningom! Är rått & Afrikansk pygmeigelkotts uppfödare och går under namnet Göteborgsuppfödarna. Dock icke Srs reggade.

bor i Göteborg med min sambo Jimmy 22 år i en liten lägenhet, men söker nu större och hoppas på det iallafall till sommaren - 08

Sajtvärd här på igelkott iFokus, men även medlem på massa andra roliga iFokus sajter!

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
2007-12-11 03:11
#2

Jag heter Ulrika och är 39 år gammal och bor i Göteborg. Är utbildad hundkurator och hundinstruktör. Utbildade min förra hund (leonberger) till servicehund och vattenräddnings-hund. Tillbringar min mesta tid med djuren. Har chinchilla-uppfödning under namnet Chill-zones chinchillor. Ställer ut mycket både i Sverige och Norge. Har även 8 illrar och 4 katter. Vill jättegärna ha en liten kotte i framtiden men vet inte riktigt var den ska få plats nånstans.Flört Så om någon har ett hus i närheten till uthyrning så skicka gärna ett PM!!Skrattande

Coturnix
2007-12-11 10:00
#3

Coturnix, bor i skogen i en trädgård med en trädsamling och prydnadsfåglar. Många olika fasaner och vaktlar, japansk, kinesisk och virginsk. Intressen bland andra, djur och natur. Här bor även katt och får och två undulater. Har haft en boaorm som hette Jarapiri!:)

Mikaela_B
2007-12-22 23:59
#4

    Inga mer som vill pressentera sig? jag är nyfiken om någon tittar in här ibland :P

www.blueberryhedgehogs.com

Stj3rnfallet
2007-12-23 14:20
#5

Hej!

Sandra heter jag, bor på 2 ställen för tillfället (utanför Malmö och i Kiruna), är 19 år, har gått ut gymnasiet i år. Jag är utbildad undersköterska och "halvt" utbildad klicker instruktör (men halvt menar jag att jag inte gjort slutsakerna ännu, därav inget diplom ;) men jag skaa ta i tu med det snart). Jag jobbar som vikarie inom vården och jobbar när tillfälle ges, annars spenderar jag väl allra mest tid med mina underbara djur =) Haha, har inte jättestor skara än, men den lär väl växa med tiden :P Just nu har jag 2 hundar (båda blandisar, men i framtiden lär det ju bli en Dogo Argentino ;)), 3 dumboråttor (honor), en mus, 2 dvärghamstrar och en liten Gp tjej (Okej, hon är kanske inte så liten då :P Men det kommer även bli en till, då jag ska ta över en omplacerings hona och ev. en bebis senare nästa år). Självklart försöker jag väl ge liiiite tid åt min pojkvän också, iaf när vi är tillsammans ;) Är vi på olika orter får han inte lika mkt tid :P

Tror att det räcker där, man ska ju inte mala på för mkt :D

Linn
2007-12-29 02:47
#6

Hej!

Jag får väl presentera mig också! Jag heter Linn, 18 år. Jag hittade hit idag. Har alltid tyckt att igelkottar är fruktansvärt söta och har velat ha dom som husdjur länge, men fick för inte sååå längesedan reda på att man faktiskt kan ha dom som husdjur! Jag har absolut ingen plats för en kotte eftersom att jag inte har eget boende än, men det kanske kommer en dag. Jag pluggar på gymnasie nivå till florist, går andra året. Jag har 4a små möss hemma och kommer nog skaffa flera när jag får tillåtelse från min pojkvän.  

Tja, jag kommer inte på så mycket mer just nu.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Hatasallad
2008-02-10 13:09
#7

Hej!

Jag heter Ida och jag är 18 år. Jag bor i Skåne, går det sista året i gymnasiet.

Jag har två marsvin och två kaniner. Även två hundar.

Jag kommer nog skaffa enb igelkott efter jag har tagit studenten, fått jobb och flyttat.

Jag är även Medarbetare på mobbning.ifokus

[Catteklina]
2008-02-10 13:15
#8

*skam på mig* Jag har ju inte presenterat mig ännu!

Mitt namn är Catarina Ljungber, är 18 år, fyller 19 om en dryg månad ;/ Jag är medarbetade här på igelkott.ifokus.
Jag bor hemma för tillfället med mina föräldrar, men ska flytta inom det snaraste ihop med pojkvännen! Tillsammans har han och jag en hel del djur :) Allt från igelkottar, sebramöss, råttor, illrar, minigris och ja, en hel del!

Just nu studerar jag och jobbar lite extra i en djuraffär. Men detta är mitt sista år, så det blir studenten i juni! :D

Jag och pojkvännen har en liten hobby uppfödning på leopardgeckos, afrikansk pygéigelkott och sebramöss.

Nåväl, sen kommer jag inte på så mycket just nu.
Mvh,
Catarina

Hatasallad
2008-02-10 14:09
#9

Jag tar studenten före dig, haha *retar* xD

[Catteklina]
2008-02-10 14:12
#10

#9 När tar du studenten?

Hatasallad
2008-02-10 14:50
#11

16:e Maj Skrattande

[Catteklina]
2008-02-10 15:15
#12

Där ser man - skönt ju!
Min student blir av den 5 juni :P

FunkyShrimp
2008-04-29 02:39
#13

hejhej!

Jag heter Jacqueline och är 19 år. Har bott i Gbg tills jag var 8, sedan flyttade vi med mamma till sthlm där jag bodde i 10 år och nu i höstas flyttade jag ner till Eksjö för att plugga på Högskola <3.

Jag går på Interaktiva Akademien där man antinger läser 3D eller Composting. Jag läser mig till Compositer (dock vet ingen vad det är för någonting^^) det är den enda utbilningen i Sverige för det så vitt jag vet. Vi sitter vid våra datorer hela dagarna, lär oss nya program, arbetar med film och foto, redigering/klippning/ljussättning, matte painting etc.

Men det mesta görs på dator. Riktigt grymt och riktigt kul! ;)

Jag är ett stoort fan av djur! ;D

Hemma i sthlm bor vi på en gård med 5 hus.
Vi har/har haft höns, tuppar, möss, marsvin, kaniner (28 st som mest samtidigt ;P), hundar, katter, fiskar, vandrande pinnar, hoppande bönor haha. vet inte om jag glömt nåt nu^^

Får har vi i hagen runt gården, men det är bondens. Jättemysigt när man hör dom bräka på mornarna när man vaknar! =) <3.

Nu har vi dock bara en taxman på nyss fyllda 14 år ;D 2 katter, ett marsvin (som är mitt) och en kanin. Vi har en till tax men han bor inte hos oss.

Jag har haft djur i hela mitt liv, så det börjar kännas lite ensamt härborta utan någon liten krabat. Så ska köpa mig förmodligen två små kottar nu i maj när de blir leveransklara :)

Är väldigt sugen på iller med, men dock får det nog bli lite senare då jag inte riktigt känner att jag har all den tiden de behöver för tillfället.

Annons:
Susan80
2008-04-29 10:23
#14

Jaha lite om mej ocå då. Jag heter Susan och är 27 år. Bor 3 mil söder om Sthlm med min britiska sambo. Jag har bott i England i över ett år men ville hem igen pga familj och vänner, tog då med mig David hem.

Jag är utbildad barnskötare och har jobbat ett antal år med barn. Men i höstas gick jag och tog lasbils kort, så nu är jag lastbils chaufför. (jätte roligt jobb).

Jag har haft råttor under ca 10 års tid men övergav det när jag drog till England. I höstas blev vi med igelkott. Som nu är i Storvik för parning. Så förhoppningsvis blir det snart fler.

Mikaela_B
2008-04-29 18:00
#15

Trevligt med lite pressentationer =) hoppas på betydligt många  fler!! :)

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-30 02:56
#16

pust. här städar man burar och massa nya trådar att läsa igenom :-)

jag är victoria men ingen säger det längre. Hemma är det 3:an eller jag. Kompisar zickan eller vickan. Min klassförståndare sa alltid veronica så jag gav upp med att försöka rätta med att stava med C inte K ect.
Zickan kom från första året på gymnasiet under fyllan. en kompis som tyckte jag alltid hade svar på tal om det nu var korekt eller påhittat. Så det blev zickan charlsson. Ingen kom på vad han egentligen hette under den tiden sedan har det bara fastnat hos alla andra.

Jag är 24 år den 2juni. Född på gotland men flyttade till sthlm direkt efter studenten pga pojkvänn. Hamnade först i haninge och delade med syrran. Sedan en trea i fisksätra. Tillbaka till haninge området i jordbro i en tvåa sedan i en annan lght i jordbro i en större tvåa och nu har jag fått nån tossig idee att jag ska bo mitt ute i ingenstanns. Köpt bostad i virsbo i västmanland.
jag brukar sällan tänka så mycket innan jag handlar så jag ställer ofta till med mycket trubbel.

Trubbel ställer jag även till pga att jag har adhd så antingen är jag lite off eller så är jag för mycket på. Håller på att äta medicin nu för att få lite jämnare. Men man tjaffsa inte med mig när jag är på dåligt humör. Har även lite problem att sova och dricker för mycket kaffe så jag kan vara rätt fnittrig och bete mig yngre än vad jag är. Men det är kul att man har barnsinnet kvar,  jag har enkelt att anpassa mig beroende vem jag umgås med.

Jag är komplett djur galen och kan seriöst säga att jag har haft för mycket djur. Fick ett par kompisar som köpte och sålde djur så jag började med att hjälpa dom utan att veta vad jag gav mig in på egentligen. Sedan fick jag lite bättre kompisar som köpte djur men fick problem, tappade lusten, de blev sjuka eller de var aggresiva så då kom det in mycket djur under en period. Numer säger jag mest nej när kompisar frågar eller helt enkelt lånar ut mina egna en stund.
En hård läxa som tog tid att lära. Man kan inte hjälpa alla djur på en gång. Man går bara in i väggen med all tid allt tar.

Själv har jag haft de flesta djur sedan jag var liten. Spenderade mer tid i stallen runt om i visby området ensam än med kompisar. Haft de flesta djur under uppväxten.
Har alltid gillat de mer udda djuren än de vanliga. Föder även upp div djur till och från. Mest råttor.
Fött upp gp men ska sluta. Inte kul att se dom på blocket så jag vill inte bidra till fler just nu.

*De jag har hemma just nu är min blandras hund på snart 2 år. tax/dalmatin/naken hund. Jätte jobbig då han är så mammig men han är annars så underbar.
*En extremt pratig grå jako som inte trivs här så jag försöker bygga upp nog mod att släppa iväg henne men vet inte om jag klarar att ge henne till en familj. Vill inte heller se henne såhär uttråkad. Idag flög hon ett halvt varv runt huset.Orolig matte ropar på henne och hon sitter i höga gräset och skrattar åt mig.
*12 råttor. slutat spara så många ungar så anta antlet börjar minska. Mina bebbar jag inte skulle kunna leva utan.
*2 rex kaniner. Min hermelinrex dog så jag köpte en till kanin men man kanske är för gammal för kaniner. Men jag älskar både två ändå förutom just nu då de fäller som galningar.
*3 illermonster men funderar på att skicka tillbaka ena tjejen till uppfödaren. Hon är så elak mot hunden.
*3 jordekorrar, i morgon bara 2 st. Brunst period så honorna har börjat bråka. Ena fick sin svans avbiten :-/.
*3 eng typade möss
*en gp tjej som har sönder mina väggar och 4 ungar från tjuvparning som jag kanske behåller en till tjej utav.
*Tenrec tjej. kaxig madam.
*2 afrikanska pygmeigelkottar. en albino neo och en apricos io. Io har en ful vana att krypa in under mattor och sova. Neo är liten små charmig blygis.
*3 råttor jag tar hand om åt en annan.
*1 leguan om en månad som jag ska vara semester hem mot
*2 16 åriga katter på gotland hos föräldrarna.
*ev en vit dvärg vädur som är avlivningshotad. Tjuvparad på zoo. Bor där tills ungarna är klara sedan behåller de ungarna men ingen vill köpa en kanin på ca ett år.
*fruktansvärt massa mygg som lyckas ta sig in på nått sätt.. aaaaaaj

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-04-30 12:12
#17

#16 hahah!!! ja väntade bara på din pressentation :P asg
alla dina djur fick plats iallafall :P asg… haha

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
2008-04-30 14:05
#18

#16.

Zickan, om du får nåra ekorreungar någon gång så får du gärna meddela mig. Har en vän som är väldigt inne på ekorre, så han skulle möjligtvis vara intresserad.

zickan
2008-05-01 23:37
#19

#17 :-P.. mh men det har minskat och det minskar stadigt. satt upp massa regler med att jag endast får spara ett visst antal ungar per år. nu är det rätt skönt ändå. ska köpa en ny ute bur och fixa stor hage till kaninerna sedan köpa nån modell halv lågt staket eller hage av nått slag som jag kan låta kottar vara i.

#18 Jepp jag har just sålt ena honan till ett djurbruksgyumnasium för de bråkade så hemskt. Blivit värre nu när parningstiden börjat.
Bones min albino hane har varit rejält flörtig på freja så jag hoppas att det blir något. Öppnat upp deras bur nu också så de fått dubbel stl. Men det är ju rätt tidpungt. så jag hoppas få minst en bebba innan midsommar. man håller tummarna. Skulle vara så kul.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-02 00:18
#20

#19 Ah okej :) ja jo verkligen. dom är ju så jättesöta ;D är det jordekorre, eller suga gliders eller nån annan art?

Annons:
zickan
2008-05-02 01:39
#21

#20 sibirisk jordekorre är det jag har kvar nu. haft 13 linjade, suga glider innan. Men det har mest varit djur som kommit in som ägaren inte kunnat haft kvar. siste sugisen hittade ett bra hem för nån vecka sedan.
Nu är det bara mina jordekorrar kvar. vill du veta mer så har jag en artikel om dom på zickan.zoomin.se under meny/ekorrar samt bilder och sånt

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-02 02:01
#22

#21 Aha okej.
Nu frågar jag inte till mig själv riktigt, som jag sa på första inlägget^^ utan en kompis till mig. Han verkar typ veta allt om ekorrar och kollat in all fakta :P Så det är ju bra iaf.

Kan kika där med o skicka länken till min vän sen istället^^

nuttan85
2011-10-04 10:40
#23

Jahapp, kanske är dags att presentera mig lite noggrannare.

Sara heter jag och jag bor i Jönköping tillsammans med min son och ett rätt bra gäng med geckos. Jag studerar till lärare (åk 1-7) och där emellan arbetar jag som undersköterska på hemtjänsten. Jag kollade runt både länge och väl innan jag tillslut beslöt mig för att ta hem en afrikansk pygmeigelkott. Det blev slutligen en liten omplacerings tjej som pensionerades från avel som fick flytta hit. Jag kan väl säga som så att det var ett par tuffa månader för lilltösen som var rädd för precis allt. Men nu är hon den goaste lilla taggbollen man kan tänka sig <3 Hon går numera under namnet Piggelina :)

Det kommer om någon vecka även att flytta hit en liten tjej från Mikaela. Jag ser fram emot det otroligt mycket! Det ska bli roligt att följa en liten kotte genom hela livet.

Djur som bor hemma hos mig:

0.0.3 Halsbandsleguaner
0.2 st Lepidodactylus lugubris (Jungfru gecko)
1.1. Pachydactylus rangei 
1.1 st Sarasinorum‏
1.2 Crested gecko
1.1 Stenodactylus sthenodactylus
1.0.1 Chahoua
0.0.2 Gargoyle geckos
1.0 Kungspyton (spider)

0.1 Afrikansk pygmeigelkott

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: