Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 1106 ggr
Hatasallad
2008-01-29 18:08

Vilda igelkottar kommer att drabbas av svält!

Vill uppmana alla att mata alla vilda igelkottar! Pga att det är så mild vinter riskerar kottarna att vakna ur sitt idé och därmed svälta ihjäl Förvånad

Så jag tycker ser ni någon kotte på vinter tycker jag vi ska göra den en tjänst och ge den kattmat eller annat köttigt och lite friskt vatten. Så att de klarar sig!

Annons:
[Catteklina]
2008-01-29 18:15
#1

Usch ja, detta dumma vädert (klimatförändringen) ställer till med mycket skit. Det är en bra uppmuntran tycker jag :) Inte vill vi att våra taggiga, vilda vänner ska försvinna.
Här i Skåne, eller där jag bor, har det knappt varit några minusgrader under denna "vinter tiden", antar inte att det kommer något iheller, då det har börjat bli mildare ute…

Hatasallad
2008-01-29 20:09
#2

Ja, igelkottar är trevliga djur fast de är vildaSkrattande

Och de gör ju ingen skada heller, så jag tycker vi ska hjälpa dem :D

[Catteklina]
2008-01-30 14:44
#3

Klart att dom är! Vissa är helt nyfikna av sig också och kommer fram och hälsar :)

Hatasallad
2008-01-30 15:19
#4

Igelkottar är assöta :D

Sidentass
2008-01-30 18:40
#5

Gick in hit just för att öppna en tråd om detta viktiga ämne, så ser jag att du hunnit före - vad bra!! Jo..minsann..finns stor risk för att kottisarna vaknar upp för tidigt nu när klimatet är så märkligt med risk att dom blir utan mat..man gör en stor tjänst om man ställer ut lite kattmat åt dom…förhoppningsvis går dom tillbaka till vilan..men är ju inte säkert, därför skulle jag överväga att ta in kotte om jag skulle träffa på den redan nu!

Upp till toppen
Annons: