Att vara igelkottsägare

Vilka på igelkott.ifokus äger en egen kotte?

2008-01-28 14:27 #0 av: [Catteklina]

Som rubriken lyder ;)
Skriv gärna vad den heter, vad det är för någon kotte, åldern, färg och lite roligt om den! Släng gärna in en bild också :D

Anmäl
2008-01-28 14:31 #1 av: [Catteklina]

Namn:
Evelina
Art: Afrikansk pygméigelkott
Ålder: 8 månader
Färg: Albino
Övrigt: Evelina var min allra första igelkott och hon är en helt underbar tös! Hon älskar att gosa in sig vid min pojkväns armhåla när vi kollar tv, hon tycker om att pussas och favoritmaten är mjölmask!

Anmäl
2008-01-28 14:33 #2 av: [Catteklina]

Namn:
Sonic
Ålder: 4 månader
Färg: Dark grey
Övrigt: Sonic var våran andra kotte, han är lite blyg av sig och vissa dagar ett monster(!) men alla har vi dåliga dagar, eller hur? Haha :D

Anmäl
2008-01-28 14:37 #3 av: [Catteklina]

Namn:
Bella
Ålder: 3-5 år (?)
Färg: Albino
Övrigt: Vi köpte henne för 1,5 månader, då var hon inte i ett så bra skick, men hon har blivit mycket bättre. Hon är en danskimport från början. Bella har bara ett öga, det andra blev utpetat som en liten bebis, för som sagt, hon har inte haft en sådan bra uppväxt. Men hon är ändå en gosig tös och väldigt aktiv!
Anmäl
2008-01-28 14:38 #4 av: [Catteklina]

Namn:
Molly
Ålder: 3-5 år (?)
Färg: Normalfärgad/Viltfärgad
Övrigt: Molly köpte vi från samma ställe som Bella. Fast Molly är en tyskimport. Vi vet inte så mycket om hennes förflutna, merän att hon inte iheller var i så bra skick när vi fick henne. Trots allt är hon en gosig och bastant tös!
Anmäl
2008-01-28 19:30 #5 av: [daniel85]

god va sötta!=D

har ingen just nu.. min sambo är inte så pigg på att skaffa en tycker det räker med katter, råttor o sköldpadda =D menvi får väl se i framtiden =D

Anmäl
2008-01-29 00:09 #6 av: [Catteklina]
#5 Tack, helt underbar hela samlingen :) ^^
Jo, det kan bli för mycket djur också, man ska inte ta vatten över huvudet så att säga ^^
Anmäl
2008-02-03 22:12 #7 av: RThink

Jag & Min sambo äger Lilla Lisa :-)

Hon kommer ursprungligen från Marie i Västmanland ?

Snart 3år

Härlig kotte :-)

Anmäl
2009-04-10 10:36 #8 av: Linda-J

vilken härlig länk.... men finns det inte fler kottar ???

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.