Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1082 ggr
-Saandraaa-
2008-04-07 22:31

Igelkottar allergiframkallande?

Hur är de med igelkottar hur allergiframkallande är dom?
Luktar hanar mer än honor?

Annons:
zickan
2008-04-08 03:41
#1

jag har inte märkt att det är så stor skillnad.. en bekant till mig har kottar och hennes son är allergisk men det går bra. Tror kottar är vänligare till allergiker

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-04-08 12:21
#2

Saken med allergiker och igelkottar är att dom kan funka för allergiker men de är inte så i alla fallen. Utan allergiker reagerar ofta på taggarna, och kan få kliande utslag osv, så dom är inte 100% vänliga mot allergiker.

Är man allergisk så rekomenderar jag att träffa igelkott innan man köper och testar att hantera en och se ifall man får utslag av taggarna osv.

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
2008-04-08 23:07
#3

Med de flesta djur är de inte själva djuret man är allergisk emot utan urinet och saliven .

Min sambo är typsik katt/ kanin allergiger men bara man sköter toa lådan så kände han inte av kotten / kottarna vi haft alls.

Mikaela_B
2008-04-09 00:20
#4

#3 det finns massa olika faktorer, jag var tvungen att ha kliniskt rent hos alla mina små djur då jag själv är allergiker, min mamma reagerade enbart på taggarna och fick utslag, jag tål inte katter utan får enbart utslag om dom river på mig eller biter.

Så i själva verket så är de inte många djur som är allergi vänliga. Men de finns dom djur som allergiker klarar av. Men vill inte påstå att igelkotten tillhör ett av dom djuren som allergiker tål, däremot finns de en stor chans att de funkar, men dock så tycker jag att man skall träffa en innan och se hur det funkar på de sättet.

Istället för att köpa en igelkott och sedan funkar de inte.
För de är vid sånna här tillfällen som många hamnar hos mig :D haha, men men =) Tycker bara att man skall ta de säkra före de osäkra.. =)

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
2008-04-10 00:50
#5

#4 absolut testa o vara husdjursvakt kanske under sommaren ?

Upp till toppen
Annons: