Annons:
Etikettträff-utställning-och-mässa
Läst 1454 ggr
Mikaela_B
3/14/08, 8:05 PM

Intresse i framtiden?

Jag tänkte kolla med alla här inne om det finns ett intresse för en
utställning för igelkottar?

Det är nämligen så att de flesta vet att jag har lagt min
uppfödning på hyllan ett tag och flera av er vet anledningen till det också, men som jag hoppas att alla vet är att jag skall starta den igen inom en kort framtid men de krävs mycket planering och ombyggnad i den nya lägenheten som vi flyttar till i sommar!

saken är den att jag har kontakt med 3 domare från USA som är villiga att komma till Sverige för att dömma en utställning, och dessa 3 har ju då självklart dömt flertal utställningar runt om i USA sedan långtid tillbaka.

Denna utställning kommer arangeras av mig och min sambo främst, men även av andra sponsorer runt om i Sverige som jag inte kan utalla mig om förens denna plan slår i värket. Och vi hoppas självklart på att man kan hitta fler villiga som vill hjälpa till osv när tiden väl kommer.

Målen med utställningen blir ju självklart inte bara att bjuda in igelkottsägare eller uppfödare utan även alla intresserade och nyfikna i vårat samhälle! Så alla som är de minsta nyfikna är ju självklart välkommna.

Utställningen kommer inte att äga rum i Göteborg även om jag och min sambo bor här, om vi inte får tillgång till en speciell lokal som vi spanat in, men den chansen är ganska liten med våran tur så förmodligen så kommer vi dra oss upp i landet, men som sagt, allt ligger fortfarande på planeringslistan så inget är ju bestämt den kan lika bra äga rum i Göteborg ( Beror väl lite på om jag lyckas med mitt körkort nu i sommar med :P )

Men om intresset finns så får ni gärna diskutera de här, jag tycker att det hade vart en kul sak eftersom att vi aldrig haft en igelkotts utställning i sverige ( vad jag vet om ) och nu när vi får tillgång till riktiga dommare så tycker jag man verkligen skall ta chansen, så de kommer knapps kosta mig något för att få hit dom!

Dessutom så vet dom ju hur en igelkott skall se ut och detta är verkligen en chans för alla som är uppfödare och även ni som har planering på de i framtiden att få era igelkottar utvärderade.

Om mina planer blir som jag vill så kommer jag ju självklart att ställa upp med mina avelsigelkottar som vi skall hämta i sommar, och förmodligen så hoppas jag att den planerade kullen som önskas komma om allt går som planerat med stamtavlor och utställda föräldrar så kommer denna kullen förmodligen att utvärderas också, så jag har ett späckat schema framför mig, och en massa pluggande inför utställningsplanerna då jag om jag skall erkänna inte kan ett skit egentligen :P

Men finns det ett intresse för detta???

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
parsley
3/14/08, 8:12 PM
#1

Hej! Halkade in på er sida av en slump, via "senast på ifokus". Svenska Marsvinsföreningen, lokalavdelning Västra, anordnar en del utställningar i Göteborgsområdet. Någon av de lokalerna kanske även fungerar att ställa igelkottar i?

Mikaela_B
3/14/08, 8:34 PM
#2

#1 kul att du hittade hit ;)
Jag har själv inte kollat så mycket på lokaler just i Göteborg, så allt är ju av intresse att se iallafall! Eftersom att antalet igelkotts ägare och uppfödare inte är lika brett som just marsvin, kaniner, råttor etc så tror jag inte att de krävs en gigantisk lokal, men sedan så kan jag tro att många intresserade och nyfikna kommer komma! Så de kan ju inte va för litet heller, men jag är som sagt öppen för alla förslag som kommer in som kan bli en lysnade framtidsplanering! Då lokal brukar va de svåraste i hela projektet förutom domare då men de är ju redan löst :P

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
3/14/08, 9:46 PM
#3

Ja det låter som en bra idee.. inte så månag som vet vad det är och gälelr med de tama varianterna. Är jag fri och har råd så dyker iaf jag upp om det blir något..*
Kul att få experter att säga vad de tycker om de djuren man har, kan få bra och nyttig fakta ifrån folk som kan mer

 kanske ett steg i riktningen att få en reggande förening ;-)?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
3/15/08, 11:55 AM
#4

#3 jag hoppas verkligen att de kommer komma en reggande förening, så jag hoppas med hjälp av denna sidan att man inom en framtid sedan har fått in betydligt många fler som har igelkottar, eller som föderupp dom som kan ha nytta av ett sådant system, för att sedan därifrån försöka bygga upp en förening.

Men men de får väl ta och bli en framtida dröm ett tag till

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
3/21/08, 2:43 PM
#5

puttar upp, finns det något intresse?

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
3/24/08, 3:43 PM
#6

Självklart , jag kommer och hejar på er

Nästan alla svenskar älskar ju Igelkottar " de e ju så söööta"

Så bara man kör hårt med relam och kommer ut med information om  evenemanget så e de säkert fullsatt .

Annons:
Mikaela_B
3/26/08, 12:35 PM
#7

#6 självklart kommer det komma ut med mycket information osv när de väl blir dags, kommer fixa hemsida osv för informationen mm och mycket reklam skall allt komma ut på ett eller annat sätt till hela sverige =D

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/15/08, 6:04 PM
#8

Med mycket reklam så kommer nyfikna att dyka upp endast för att titta. Jag skulel vara hundra på att Tove som har egyptiska skulle säkert ta med sina underbara kottar. Jag har numer två st att visa upp.
Men finns det så mycket igelkottar att man kan få en hel utställning och inte bara en träff? Man kanske kan börja med att ha lite fler djur för att locka fram nyfikna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
4/15/08, 7:18 PM
#9

än så länge så vet jag om ett 50 tal igelkottar vars ägare visat intresse osv. Sedan så kanske inte detta blir en års plan allt hänger ju lite på olika saker osv, utan de kanke inte blir förens nästa år och antalet igelkottar i sverige ökar allt mer och mer dessutom så vet jag ett flertal ägare som inte är speciellt lätta att märka av men som finns där ute, så de finns allt fler igelkottar och ägare än va vi tror…

Så jag tror inte att de är omöjligt att få ihop det till en utställning faktiskt.

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/15/08, 9:21 PM
#10

woho. Men då så :-). Då finns det ju iaf matrial, ska man bara lyckas hitta lokal, väljda datum som de flersta kan samt att fixa ut reklam.
Be alla skriva ut en färdig lapp och sätta upp på affärer ect.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
4/16/08, 12:07 AM
#11

#10 precis! Men när de blir aktuellt så får man ju hoppas att fler vill va delaktiga med att få ut reklam så att de når större delar av sverige! Ju fler desto roligare, och allmänheten tror jag nog är väldigt nyfikna på det hela med!

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/16/08, 2:34 AM
#12

Ja, allmänheten lär ju vara extremt nyfiken. Om inte så är ju det ett perfekt ställe för föräldrar med små barn :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
4/16/08, 3:16 PM
#13

#12 ja precis! dock så känner jag just nu att jag måste hitta en gigantisk lokal haha! Saken är den att jag har fått höra runt på flera håll att på div husdjursmässor så har de funnits igelkottar som då har suttit i små kanin/marsvins burar och vart rädda.

Detta är något som jag skall försöka att motverka på utställningen, vilket betyder att jag kommer se till att vi kan ha som hagar eller liknande där div uppfödare/ägare som har fler igelkottar med sig och av olika kön får i förtid boka så många som dom behöver, detta för att förebygga allt som vi står för att det inte är burdjur och för att jag tror på att ju större yta dom har ju mer aktiva och mer trivsamt tror jag dom får, och då får ju alla en helhet över hur dom egentligen är, vilket man inte får när dom ligger under en tygbit eller halm och darrar för rädsla och stress!

visst nu snackar jag inte om gigantiska utrymmen på 20 kvm men större än en kaninbur liksom, kan ju visa dig när jag kommer till dig nästa lördag hur jag tänkt ;)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Susan80
4/17/08, 9:00 PM
#14

Kommer helt klart att vara med på den. Även om man inte får bästa betyg av domarna. Men det skulle ju vara tufft att vara med på den första igelkotts utställningen i Sverige och kunna berätta om det när det har blivit stort och vanligt.

Mikaela_B
4/18/08, 1:27 AM
#15

#14 kul med så positiv respons =) skall lägga ut lite om vad dommare etc går på under en utställning, dock inte lika krävande här i Sverige men näst intill!

www.blueberryhedgehogs.com

Wiizy
4/23/08, 12:50 AM
#16

Mjo, hade vart kul med kotte utställning. ^^

FunkyShrimp
4/29/08, 5:07 PM
#17

Ja! ;D
Kör på kotteutställning!

Dom har ju i Usa, så skulle vara kul om det fanns här med =)

Mikaela_B
4/29/08, 5:14 PM
#18

#17 i Usa har dom ja ;) skall själv ditt på en nu till hösten ;)
och dommarna till denna kommer från USA ;) hehe

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: