Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1681 ggr
Mikaela_B
2008-04-17 15:42

OT suuuck

jag suckar och blir knäpp, någon annan som lider på samma sätt? Det som är lidande är att sitta framför arbetsförmedlingenshemsida och söka arbete, speciellt när man som jag då har ett begränsat fall till vad du kan arbeta med, de får inte vara för fysiskt krävande och bla bla bla.

Bara den punkten minimerar ju halva arbetslistan men men. Det är ju så fruktansvärt tråkigt och arbetsförmedlingen vill att man skall söka typ 10-20 jobb per dag vilket gör att de bli ca 50-100 jobb i veckan, wiiiie! jag söker minst 40 jobb per dag, men får ändå inget :P alltid lika kul.

Ne usch, kan de inte bara komma ett jobb serverat på silverfat med en extremt bra lön och bra förmåner :P Då hade jag vart en lycklig själ idag…

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Hatasallad
2008-04-17 18:34
#1

Jag är i samma sits som dig typ :/

RThink
2008-04-19 11:04
#2

Min sambo och bästa vän känner igen sig , helt klart svårt att få jobb nu förtiden …

Jag är glad att jag fått ta del av arbetslivet på flera områden och gjort en kortare karriär innan jag blev så dålig att jag fått sjuskriva mig ( narkolepsi)

De som kanske kan va nån tröst är att nu kan ni "börja om från början" kanske utbilda er inom nått område som passar er bättre ?

Sen finns ju Mc Donalds alltid de anställer ju "nästan Vem som helst"

Mikaela_B
2008-04-19 20:30
#3

Skall faktiskt på min försrta arbets intervju på måndag =D
har jobbat innan men aldrig behövt gå på någon intervju så är väldigt nervös haha

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-20 05:07
#4

jag är inne varannan dag i hopp om nya jobb som kommit ut. Förutom att sidan är lite krånglig så finns det inge jobb jag kan göra. De flesta som finns är chefs jobb, konsulter, lärare, leg sjuksköterska.. suuck.

lagt in mitt cv igen på ica, willys, åhlens och jagar fler att skicka till. Sedan finns det inte mycke jobb när man inte har bil. Men hur får man körkort utan pengar?
Får hoppas jag åtminstone kan få akassa snart. Ska in den 28 för prat.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

RThink
2008-04-20 12:09
#5

När jag skulle börja plugga på högskola så va min stolte fader framme och rekomenderade yrken tex. Jurist, läkare, advokat, diplomat ….

Men jag har alltid varit så dumstrut att jag försökt o följa hjärtat så jag blev varken jurist  eller läkare , eller sådant som kan ses som status yrke utan jag blev behandlingsterapeut och massör med egen verksamhet  och helt anständiga högskole poäng. Jag har arbetat hårt under större delen av mitt vuxna liv testat många olika yrken och trivts bra på mina arbets platser , jag har aldrig upplevt att jag skulle haft de svårt o få jobb även på områden jag saknar utbildning.  Men så klart körkort, arbetslivserfarenhet , högskole studier  och personlighet väger upp mot , jag vill gärna jobba hos er… Men men ,,

De trista va att jag anser att jag har haft ett "Bra " arbetsliv tills jag blev så sjuk att jag ej kunde fotsätta med de, men här om dagen kom de klagomål från pappa igen… Du skulle blivit advokat, du skulle blivit dittan o dattan … Poängen e nog de att föräldrar blir nog adlrig nöjda egentligen ?

Hatasallad
2008-04-20 18:52
#6

Har sökt ett jobb. Det var kundservicemedarbetare på Sveland, jag vill ju ha jobb med djur, och ja, det handlar om djur till viss del. Det är ju bättre än att inte alls ha jobb….

Annons:
Mikaela_B
2008-04-20 19:17
#7

#6 jag har ju en utbildning som skall ta mig till att jobba med djur, men jag känner inte alls för det längre, min skola har helt avskräckt mig från att jobba med djur, är något rädd att inte tycka om att ta hand om mina egna om ja skall behöva jobba med djur 24i7 så jag hoppar den biten och söker allt som inte har med djur att göra..

jag vill känna den där saknaden av mina djur när man kommer hem från jobbet, inte den där känslan av att NEEEEJ måste ut med ännu en hund, eller måste städa fler burar, mata mer djur osv, har jobbat på zoo i över 1½ år så nee, aldrig mer….

vill ha något att längta hem till inte bli avskräckt av:P

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
2008-04-20 22:22
#8

# /7 klok tanke !

Men väldigt bra att du har utbildning så du kan ge de bästa till dina egna bebbar …

Mikaela_B
2008-04-20 22:59
#9

#8 jag tycker att de är bra med utbildningen, för de är en bra grund för mig själv och mina intressen, och jag vill även plugga vidare till djursjukvårdare någon gång i framtiden, men de betyder fortfarande inte att jag tänker jobba med just djur, visst kanske jag gör de i framtiden, men dock med varierande djur, hade aldrig för ex klarat av att vara på ett hunddagis varje dag och sedan komma hem till min egna hund, har precis avslutat min 3 veckors praktik på hunddagis och har verkligen inte orkat med att komma hem till mitt egna monster då man är så trött på hundar efter det. Men va skall ja göra?! kan inte skita i min bebis för det så jag har fått bita ihop även om jag får erkänna att jag kanske inte tränat exakt lika mkt etc men henne som jag egentligen borde… men nu är praktiken slut och helgen har vart underbart väder och all tid har gått till djuren och de känns underbart nu :D

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-21 00:08
#10

har samma problem.. gick ju hotell och restaurang. Men jag är så trött på hotell och laga mat under press. Finns några kryphål jag ännu kan tänka mig.
har ju alkohol lincens. Men jag är kort och hör inte så bra vad folk skriker att de ska ha. Tål även inte stress längre.

Ne jag vill jobba med djur eller typ en affär hade inte varit helt fel.
Men det finns verkligen inget alls på ams i västmanland just nu. Många anmäler inte till ams så jag hoppas att de har lite liggandes åt mig på arbetsförmedlingen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Susan80
2008-04-21 15:59
#11

Hur gick det på intervjuvn idag Mikaela? Vad var det för jobb. Hoppas det gick bra.

Mikaela_B
2008-04-21 21:13
#12

#11 Det var för ett försäljnings jobb, och kan ju bara säga att det gick toppen och grattis till mig själv som nu äntligen skall ut på arbetsmarknaden igen:D

Jag fick jobbet!!!! :D:D:D:D

Lönen är provision lr va fanken de heter så får ut runt 1200:-/dag + 400 :- bonus sedan så ökar bonusen 200:- per 5 kontrakt man täcknar med en kund efter 15 st. Inget telefon jobb utan man är ute och möter människor så med rätt charm och bra attityd så tror jag att detta kommer bli toppen :D de är en bra start för min del iallafall eftersom att jag själv får bestäma mina arbetstider och hur mycket jag vill jobba :D

www.blueberryhedgehogs.com

Hatasallad
2008-04-21 21:58
#13

Grattis Mikaela! Skrattande

Annons:
RThink
2008-04-21 22:08
#14

Penga mun Grattis !!!!

zickan
2008-04-21 22:45
#15

grattis :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-04-22 12:23
#16

#13#14#15 Man tackar :D

www.blueberryhedgehogs.com

Susan80
2008-04-22 20:49
#17

Gud vad skönt för dig. Jätte grattis!!

Mikaela_B
2008-04-22 21:16
#18

#17 tack så mycket! Jo de är jätte skönt, men samtidigt nervöst, då pga div problem och tidigare sjukskrivningar, men har pratat med min nya chef så allt kommer lösa sig och jag skall börja i låg takt och sedan får jag öka när jag själv känner för de och så mkt som jag klarar av

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
2008-04-23 09:09
#19

Min sambo fick oxå jobb igår, kanske våren som även tar sig på arbetsmarknaden :-)

Mikaela_B
2008-04-23 09:14
#20

#19 ooh! Se där ja! Då får jag även ta och gratta till din sambos arbete :)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
zickan
2008-04-23 17:50
#21

mah.. vill med ha jobb!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: