Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1047 ggr
Mikaela_B
4/20/08, 11:28 PM

Vart går gränsen?

Ja, bra fråga, vart går gränsen för hur mycket djur man kan ha och inte? och när de gäller kottar, vart går gränsen där?

Jag har 12 st hemma hos mig just nu, och har satt min gräns efter 13 då det kommer med en till hem till mig efter min tripp till Västerås på fredag

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
zickan
4/21/08, 12:02 AM
#1

12 igelkottar kanske är lite att ta i?..men du kanske menar djur?

Antalet kottar tycker jag beror lite på hur många rum och ställen man kan ha dom på.
Kottar går ju sällan bra ihop och ska ju inte leva i bur hela sitt liv. Jag skulle klara max 4-5 kottar.

Andra djur är lite varierande vad det är för djur. Vissa djur kräver mer. Sedan hunden kom valde jag att nästan helt sluta med reptiler.
Men tycker man ska hinna att mata, ge nytt vatten samt umgås lite med varje djur varje dag. Men 100 vandrande pinnar kanske är som 2 råttor. Fiskar tycker jag mer är inredning än djur(sorry gillar inte fisk ;-).. ).
En papegoja är mer än en undulat.

Jag skulle nog sätta gränsen på tiden jag behöver för varje djur samt utgifterna och hur jag löser en veckas semester eller två dagar hemifrån.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hatasallad
4/21/08, 12:03 AM
#2

Har ingen aning. Så länge man kan ta hand om alla djur, har tid, intresse, ork, pengar och plats så går det väl an.

[Catteklina]
4/21/08, 12:11 AM
#3

Fler kottar än dom jag har nu blir det nog inte - Tyvärr. Även om det alltid är lockande.

Sen hur många djur är ju helt och håller inviduellt. Har man tid, plats, pengar och intresse så kan man själv avgöra genom att utgå ifrån det.
Men det är som Zickan säger att der beror helt och hållet på vad det är för djur - Mina reptiler tar knappt upp någon tid om man jämnför med t.ex. kaninerna.
För några kan en kanin ta upp all ens tid, medan en annan känner att dom inte har några problem alls med att ha en kanin eller fem…

Mikaela_B
4/21/08, 12:46 AM
#4

anledningen till att ja har 12 kottar är pga att alla är omplaceringar som kommit in, imorgon åker 7 st av dom och sedan skall ytterliggare 3 till "akuthem" om så kalla de. så de är inte mina egna.

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
4/21/08, 2:26 AM
#5

mitt eviga dilemma

Jag har försökt att hålla mig på en max gräns på 10 st djur totalt de e vad jag känner att jag klarar och orkar… men nu så försöker jag minska  ner djur. Men för F*n de går ju inte de e ju mina bebisar hur skulle jag kunna sälja till någon mina älskade små plutte buttar som jag hälsar godmorgon och nattar varje dag …

Men som sagt sunt förnyft , ta de lungt , respektera andra människor i familjen och ger djuren så mycket kärlek de bara går

zickan
4/21/08, 3:35 AM
#6

#4 woho.. det är många kottar på samma plats. Du får ta en grupp bild.Här finns det alltid plats till en till kotte tjej ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mikaela_B
4/21/08, 10:07 AM
#7

#6 mjo jag vill ta massa bilder, dock ingen kamera som är i sånt tillstånd den skall va i =/ Så istället har man haft folk rännandes här för att kolla på dom och inte ens ja ser skillnad på alla.

blir ju helt förvirrad :P men men, va trevligt, du vill inte ha en liten madam på dryga året då? :P Vet ej själv hur hon ser ut men skall försöka få bilder osv av personen, de e henne ja skall hämta i Västerås, dock vill ja ju gärna kolla henne innan hur hon e osv, men e du intresserad så skriv för guds skull :P haha

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/21/08, 4:40 PM
#8

Jag kan vara intresserad :-P.. Vad vet du om henne?
1år är ju långt kvar att leva på.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
4/22/08, 1:44 AM
#9

Mikaela: Jisses, du har ju kotte-party hemma hos dig ju! Hade ju varit läge för ett studiebesök.Flört

Mikaela_B
4/22/08, 12:26 PM
#10

#8 Jag pm all information om henne till dig och så ska fixa bilder

#9 haha ja de kan jag lova att det är, hoppas att vi får den lägenheten som vi vart och kollat på, då får de bli studeibesök ;) har lovat sara med hahah :P För här får man ju klättra på möbler och väggar nästan om man skall ta sig fram :P asg

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/23/08, 2:26 AM
#11

hehe.. ne det gör ju lite ont att sätta foten fel.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
4/23/08, 8:52 AM
#12

#11 haha ja de gör de :P min sambo skriker som en idiot varje morgon. Ungarna som är här hemma nu har ju total damp :P Dom gillar att smaka på fötterna iallafall så han får hoppa hinder igenom lägenheten och ändå möts han av kottar inne på toalätten också (A) Så hans fötter om något är ju ganska trötta på igelkottarna :P

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: