Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 5711 ggr
Mikaela_B
4/3/08, 6:12 PM

hur bor era igelkottar?

Som rubriken lyder, hur bor era igelkottar?
eftersom att de inte är ett bur djur så har jag märkt att alla har dom på olika sätt, vissa lösa i lägenheten, andra i enskilda rum och som jag har / skall ha igen, stor yta som jag byggt enskilda väggar i rummet för att kunna separera hanar och honor, och sedan har jag självklart ännu mer utrymmen för dräktiga honor, parning och sedan för ungarna. En massa förbannade utrymmen helt enkelt :P

Även luckor på väggar som man kan öppna och fästa så att dom kan krypa ut i övriga utrymmen, och detta är ett helt mäck att göra och hålla koll på :P tur att dom inte behöver 1 meter höga väggar iallafall :D

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
[Catteklina]
4/4/08, 2:12 PM
#1

Jag har mina lösgående i några rum var - Honorna avskilda från hanarna. Vi kommer flytta inom det snaraste, men det kommer vara samma koncept där, djuren uppdelade för kön. Sen avskärmar vi dräktiga honor från resterande honor, så dom får ett eget utrymme/rum.

Mikaela_B
4/4/08, 4:48 PM
#2

#1 ooh en till som skall flytta :P då är vi två hihi, äntligen flytta till större :D sedan ev i sommar så kommer jag flytta ifrån Gbg, men vi får väl se.
De är effektivt att ha de så, så länge man följer regerna någorlunda så är de ju okej, förstår fortfarande inte varför dom ska ha 20 kvm men men :P finns ju sina för och nackdelar

www.blueberryhedgehogs.com

[Catteklina]
4/4/08, 5:17 PM
#3

Fördelar är ju att har man sin kotte i bur, finns det inga ursäkter då det inte följer lagen på långa vägar ;)

Japp, flytta hemifrån och till något eget, skönt som tusans! :D

zickan
4/5/08, 5:39 PM
#4

jag har byggt upp grind till sovrummet och där huserar min tjej numer. Grabben bor tillfällig i en 120cm kanin bur. har han ute på kvällstid.

fick inte med mina galler i flytten som jag var bombis på. ska se om jag inte kan spinka upp den trasiga hund dörren till vardagsrummet, använt kartonger under nätterna när han sprungit löst. men det är inte stabilt.
Jätte bra lght är det men de som bodde innan lämnade inga dörrar in till rummen :-/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Susan80
4/20/08, 11:34 AM
#5

Min är frigående i kök och hall men smiter ibland in i sovrumet om vi glömt stänga dörren.

RThink
4/20/08, 12:20 PM
#6

#2#3

Jag ska oxå flytta, fast till mindre denna gång .. men ska bli så skönt o få bo mer civiliserat igen

Jag har ju ingen kotte just nu , men när jag haft de har de alltid bott lösa i ett eget rum utan andra djur . Sommardagar har de nästan alltid haft nån utehage ett par h  och såklart en bur där de kan krypa in o söka trygghet när de behöver de.

Kottar har alltid varit ett favorit djur då de oftast är rumsrena av naturen , tysta, gnagar inte, för inte oväsen om nätterna och bara skuttar omkring o myyyser , självständiga men kontakt sökande. sen alla vi som e nattmänniskor e ju kotten den goaste vännen och leta kylskåpsmat med på natten ;-)

Annons:
zickan
4/20/08, 5:06 PM
#7

haha.. rumsrena av naturen :-P.. Io missar ena lådan helt med några centimeter. Förstår inte vad den lådan är så udda från den andre på andra sidan rummet som är lika dan. Men den prickar hon

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
4/20/08, 5:07 PM
#8

Snart är det dags för att Neo ska få hela vardagsrummet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Catteklina]
4/21/08, 12:05 AM
#9

#8 Går allt bra med lill-gossen? :) Helt tomt utan alla bebisar här hemma!

zickan
4/21/08, 4:46 PM
#10

#9 Det går bara bra. Igår fick ha en jordgubbe att smaska på. Den smakade han på lite gran tills jag kom med mask. Helt tokig i mjölmaks. Måste köpa mer, går åt lite fortare när man har två.

Neo är lite jobbig. Han ska lägga sig under mattan i vardagsrummet hela tiden. Man flyger ju i taket när mattan börjar låta :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Catteklina]
4/21/08, 7:20 PM
#11

#10 HAHA :D Han är helt underbar! Mask och allt sådant tycker han om, syrsor var han lite avvaktande emot. Sen sallad tyckte han om att tugga lite på ^^
Skönt att höra att allt går bra med honom :)

Jenna-Gun
4/25/08, 11:10 PM
#12

Är det förbjudet att ha foton på era kottar här inne.

Har läst flera intressanta inlägg mebn knappt ett enda fotn.

De är ju så söta

Jenna

Mikaela_B
4/26/08, 7:25 AM
#13

#12 förbjudet är de inte ;) lite slarv från oss alla dock med bilder, jag sitter med ny dator och ingen kamera så ja får skylla på detta :P

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
[Catteklina]
4/27/08, 12:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#12 HAHA! Bara för det känner jag mig manad att kasta in ett kort på Berry Berry Extraordinary från Bellas kull - Min favorit i kullen :)

zickan
4/27/08, 1:54 AM
#15

jag slänge in 4 på io under fototråd.. lovar att fixa lte på neo med :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Catteklina]
4/27/08, 12:48 PM
#16

#15 Ja gör gärna det! Alltid kul att se hur stor han blivit, dom växer ju så snabbt ;)

Mikaela_B
4/27/08, 3:20 PM
#17

#15 OOOH min tös!! ska springa in på fototråden.. Bye :D

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/29/08, 1:20 AM
#18

Jag har fixat med kottarna hela kvällen. Bytte så Neo får köket där jag ser honom bättre. Jag har mycket vitt i vardagsrummet så det var svårt att se honom. Io fick ta lver istället.

Efter stor städning så är det nu full rulle på både sidor av gallret. Ska se om min dator vill vara med och lägga upp bilder i bild tråden :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
4/29/08, 1:28 AM
#19

#18 min bebis! massa bilder tack :D:D:D:D:D

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: