Annons:
Etikettuppfödare
Läst 5076 ggr
Mikaela_B
4/29/08, 2:10 AM

Blueberry Hedgehogs

Nu byter jag uppfödarnamn pga att jag ev inte kommer att bo kvar i Gbg hela mitt liv som de känns nu, och sedan så gick mitt andra namn mest för råttorna.

Så nu väntar vi på att få godkännande ang domänet på hemsidan och kommer nu att gå under blueberry hedgehogs :)

kommer pressentera lite mer om mina avelsplaner för iår i en annan tråd för de som är intresserade.

hemsidans adress kommer upp inom kort också inne på länkar.
hemsida till omplaceringen är också på gång nu, så nu ger jag mig in på en dyr historia av räkningar för hemsidor haha!!!

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Hatasallad
4/29/08, 2:14 AM
#1

Visst äger jag på att komma på namn? ;D

Det var en order ifrån Mikaela att hjälpa henne att komma på ett namn till uppfödning :P

Mikaela_B
4/29/08, 2:22 AM
#2

#1 jag har fanatsi förlust! min nu är den tillbaka!!!!!! MIN SAMBO ÄR HEmma igen :D:D:D:D::D:D

brun som satan själv också är grisen :P *avis*

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
4/29/08, 12:53 PM
#3

Vi kör en snabb pressentation här av uppfödningen:

BlueBerry Hedgehogs

**Mina mål med uppdöfningen:
**Stora som små vill jag väl kalla de, jag har stora krav på mig
själv och kräsen som gud vet inte vad.
Mitt mål och mina planer är att förstärka den svenska linjen som redan finns och att få fram välmående så som sociala och trevliga arttypiska igelkottar, friska och krya och mycket lovande för framtida utställningar så som avelsmaterial.

jag vill även att igelkottar skall bli ett mer accepterat djur och genom aveln få som sagt fram igelkottar som lämpar sig som "husdjur"
Mer om mina mål etc kommer finnas på hemsidan sedan lite snyggare och mer väl pressenterat

**Stam/uppfödar bevis?
**Självklart! jag kommer enbart att ha stam på mina! Ingen snack om saken tycker att detta är väldigt viktigt! Både för att man skall kunna hålla koll och kunna  gå tillbaka och kolla leden bakom dom hela tiden OM något skulle dyka upp så skall de finnas på stamarna och man skall lätt kunna hitta vart felet ligger. men även för att i framtiden hoppas på att alla mina skall kunna reggas så att man själv vet vart dom är och kunna se dom.

Igelkottarna: Jag kommer förmodligen att bojkotta svenskfödda igelkottar i framtiden, dels för att de med stam osv är framavlade oftast på linjeaveln och jag tycker inte att stammen är tillräkligt stark för att man skall använda sig av detta än, men dock finns de ju fördelar men jag tycker att de har startat för tidigt och gått till på fel sätt. Sedan för att min kunskap om linjeavel inte är tillräkligt stark!

Jag kommer använda mig av importerade material och väl utvalda! Tyskland, danmark och från England är mina startländer och efter hand så kommer jag nog utveckla det, har sökt uppfödare i 1 år snart och har noga valt ut dom som nu är aktuella.

Utställningar:  hoppas ju att de skall gå bra på den planerade här i Sverige och hoppas på fler under tidens gång i Sverige. Kommer att ställa ut min utomlands! och har redan en utställning planerad och inbokat i år 2008.

Färger/teckningar: kommer främst att avla på Pinto men även på snowflake den rena färgklassen och Apricoten fast inte den vanliga som vi har i Sverige. Kommer även så klart att ha vanliga färger så som Dark Grey, Apricot, Cinnicot och Chocklad.

Krav: Jag kommer ha krav utöver det normala, dels för att jag siktar på långsiktgt samarbete med många köpare och kommer ha foderdjur ute för ev kullar etc. Detta kommer variera lite men kommer som alltid vara extremt noga med mycket hårda krav.
 
Priser: även dessa kommer att variera och vissa över de standarnd som vi har men även lägre beroende på avtal etc men kommer förhållande vis att hålla mig på den standard nivå som är nu. varför jag kommer gå över den lite är pga att jag kommer ha meriterade avelsdjur med utvärderingar och så klass, men så länge man inte har användning för de i sverige så blir de inte mycket högre, dock är de viktigt för mig att folk inte skall tänka på priser utan är väl satta i att dom vill ha en unge och inte tänker på prislappen om man är helt säker på att man vill ha en.

Vi kan väl säga att ni får läsa mer när hemsidan kommer upp, detta är en kort och luddrig samanfattning, men detta är något som jag kommer gå in för till tusen! och siktar riktigt högt på detta!

www.blueberryhedgehogs.com

Geishas
5/16/08, 6:50 PM
#4

Vad roligt att se att det finns seriösa människor som vill hålla på med kottar i Sverige. Jag har själv haft kotta tidigare men sålde de sista till en tjej i Sala trakten för något år sedan.
Är det utställning inplanerad i Sverige? var och när i så fall skulle gärna vilja komma och titta även om jag inte planerar att ha fler kottar på många år så är jag självklart fortfarande mkt intresserad av dem.

Mikaela_B
5/16/08, 8:39 PM
#5

#4 Japps, det pratas och diskuteras om att de skall bli en, det är jag som står för planer och anordningen för den, Men eftersom att man nu går in i avelssäsong så kommer det dels pga inte bli nu i sommar, och de kräver mycket planering så denna planen kanske inte kommer gå igenom i år ens utan inte förens våren 2009

Vill ha in mer aktivt folk till sidan och sedan så skall det ut på mässor nu under året och sprida lite information om sidan, då de kommer bli en stor utställning och räknar på minst 60 anmälda igelkottar + dess ägare.

kommer starta upp en egen tråd för detta och visa hur planerna och upplägget ser ut för tillfället med domare etc, utställningen kommer antingen att äga run i Gbg områdena eller upp i landet. Inget som är bestämt, allt handlar om bra lokal etc.

www.blueberryhedgehogs.com

urmodern
5/24/08, 3:38 PM
#6

5# hej är ny på sidan, vill jätte gärna läsa tråden, var kan jag hitta den?

Annons:
Upp till toppen
Annons: