Annons:
Etikettallmänt
Läst 1345 ggr
lisette
4/30/08, 1:44 AM

kottar?

jag är lite facinerad av er som har igelkottar som husdjur. absolut inget negativt utan detta är bara ren nyfikenhet.

varför har man en kotte som husdjur? finns det verklgien marknad för att föda upp dem? läste en tråd om stamtavla, finns det sådant med?

tycker verkligen detta är häftigt! :D

Annons:
zickan
4/30/08, 1:48 AM
#1

finns inte längre någon registrering i förening men seriösa uppfödare sparar all info och tar reda på så mycket de kan om djuren de har. Många importerar sina djur och i utlandet är de lite mer seriösa än vi är i sv.

många som vill ha en kotte. men tyvärr är det många som mest skaffar för att det verkar tufft att ha en så mikaela får dra ut och ta hem flertla kottar som hamnar i vanvård.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

lisette
4/30/08, 1:57 AM
#2

men vad gör man med en kotte då? kelar är ju ganska uteslutet. gå ut i koppel med? agility?

[Catteklina]
4/30/08, 2:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Kela med en kotte är inte omöjligt ;) Senast imorse låg jag i sängen och mös med min ena hona :) Jag tycker bättre om igelkottar än katter, dels för att min pojkvän tåler igelkottarna mer än katterna (allergi) och dels för att dom är så underbart mysiga.
Så i mitt fall så "ersätter" igelkottarna allt som heter katter :)

FunkyShrimp
4/30/08, 2:36 AM
#4

#3 sån otroligt söt bild! ;D

Ser ut som en liten griskotte :)

Längtar tills jag får hem mina! <3

zickan
4/30/08, 3:10 AM
#5

De går att gosa med om de själva går med på att gosa. Io kan inte sitta stilla så hon är lite jobbig. Så mycket spring i benen på den tjejen. De är kanske lite udda men de är bra sällskap ändå :-D.
De har en stor personlighet, ingen kotte är den andra lik.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

lisette
4/30/08, 10:36 AM
#6

#3 haha vad söt!

hur kommer man på att man vill ha en kotte då?

Annons:
zickan
5/2/08, 9:15 AM
#7

jag är ju från gotland så jag är ju uppväxt med väldigt mycket igelkottar. mina första var en halv vuxen jag hittade ute som jag lade i min dockvagn. blev så tam att den följde efter mig efter ett tag. men som alltid så satte ju mamma stopp för det roliga.

Det var runt 2001 som jag började höra om uppfödare av afrikanska. kom sedan i kontakt med kompisar som haft och fick info av dom sedan gick jag och skaffade mig en normalfärgad tjej efter ett tag blev det fler. sedan var det uppehåll och nu är det en apricos och en albino.
Jag älskar udda djur. Förutom att de är rätt enkla att sköta så länge de håller sig friska så är det bara ett kul djur att ha.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: