Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 2360 ggr
FunkyShrimp
2008-04-30 21:09

Prylar till kottarna.

Hejhopp!
Ännu ett inlägg av mig ;D

Vilken är den bästa billigaste djuraffären för prylar till kottarna, som ni anser :)? Kattlådor, transportburar, "hagar", leksaker, mat etc?

Har en liiten zooaffär här i Eksjö där jag bor. Och den har inte så jättemycket då den är väldigt liten som sagt. Har hittat en bra sida på internet, men frakten var rätt dyr.

Så vore bra ifall djuraffären hade en internetsida :) men skriv även om namnet om den inte har internetsida!

Tack på förhand!
/J-line

Annons:
Susan80
2008-05-01 21:18
#1

Jag har nog inte köpt så mycket leksaker, det mesta har jag gjort själv. Typ byxben, toarullar mm. Om du går in på Stimulering/leksaker har jag lagt ut en bild där på min kottes lekhörna. Men det jag har köpt till henne är kattbollar med pingla i och en liten spegel som egentligen är för fåglar men den är kul.

zickan
2008-05-01 22:42
#2

det är kul att zoo shoppa. jag är en av de i värsta laget med.
Vill man ha saker från zoo så har du bromma. de har just nu katt mat i alla former för ednast 10:- påsen. tror det är 3-500gram. bra botten matrial där ect.

Sedan har du ju:

Guldfisken.se
zoosajten.se
cmtropik.se (värme matta till vintern)
mah nu blev det tomt finns sjukt mycket kul på internet. äh kom inte på fler.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-01 22:51
#3

#3 tackar tackar =)
Ja det är ju skitkul att handla saker till djuren ;P

Bromma ligger rätt långt bort från mig här i Eksjö och i Sthlm.. mh. vet inte riktigt om jag kommer "lyckas" ta mig dit inom en snar framtid.

Ska kolla in sidorna :)

FunkyShrimp
2008-05-01 22:52
#4

*#2 menade jag ju förstås ;P

zickan
2008-05-01 23:12
#5

det är jätte kul på bromma. jag och min kompis går och suktar efter präriehundarna de har. de beställde ekorrar och fick fel beställning. så synd att de inte vet om att de är lagliga så min kompis kan köpa dom. nu kommer de skicks tillbaka och hon beställer igen senare.

Bra sortiment. de har allt. roliga priser och stort och luftigt.
Jag  är zoo jagare. besöker minst 4 st när jag är i sthlm. Så kul att se vad de har.
Såg en blå barebackad rått hane i västerås zoo på vägen dit. så synd att de kommer från imazoo. så snygga djur

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-02 00:06
#6

Aha ;O oj har dom såna djur där? Dom har ingen hemsida? Det verkar vara en rätt stor zooaffär iaf.

Kanske man får ta och röra sig dit nångång man är i sthlm iallafall då^^ Om det är så bra :)

imazoo, försökte googla det men kom inte riktigt nånvart^^ varför är det dåligt?

Annons:
zickan
2008-05-02 01:43
#7

imazoo har dåligt rykte pga att deras burar inte är så stora. ingen stor farmare är speciellt populära. Jag har haft mycket råttor från dom och läst om andra med råttor från dom. De avlar ju inte efter friskhet alltid. de avlar ju avlar ju bara på för att få djur att leverera.
Vanligaste med råttor från dom är att de kommer gravida till zoo affären i sjukt för tidig ålder, blir sjuka enkelt, dör oftast innan de blir ett år, aggresiva ect.

mikaela har en artikel här inne från sitt besök på imazoo. där har du lite mer info

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-02 02:02
#8

#7 jaha ;O ne men usch, låter ju inte direkt någe vidare.

Mm ska ta o kika på den sen :)

zickan
2008-05-02 08:47
#9

mycke skit.. söker du imazoo på de flesta djur iFokus sidorna kan du få upp massa info

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-02 12:21
#10

#9. Okay. Jo läste inlägget om det härinne igår iaf.

Men det var inget jag hade funderat på ändå^^ men det är bra att veta vad dom är bra och inte. Så känns ju som att jag håller mig borta ifrån det.

zickan
2008-05-02 22:30
#11

nej men det är bra att veta. sedan har ju några bra synpunkter om dom också.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-02 23:05
#12

#11

jamen precis.
jo, alla tycker ju olika :) så är det om allt

Linda-J
2009-04-12 14:03
#13

jag tycker att privata annonser typ tradera,blocket,djurparadiset.com är bra sidor.

Jag går in och tittar i zoobutiker ibland men det kan bli billigare att köpa beg.

Annons:
Upp till toppen
Annons: