Annons:
Etikettfärger-och-teckningar
Läst 2498 ggr
Mikaela_B
2008-04-03 18:15

Populäraste färgerna?

varför är standard färgen brun och även Grey inte lika populära som Apricot och Albino?

Tycker nu för tiden att alla vill egentligen ha en av de mer "sällsynta" fägerna som förekommer istället för de vanliga standard färgerna om så kalla dom.

Här i sverige har vi ju inte direkt så mycket färg val då vi egentligen bara har ett par färger och är enbart dom vi kan avla fram också.

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
[Catteklina]
2008-04-04 14:07
#1

Vad jag har märkt så är albino-ungarna svårare att sälja än dom mörkare. Men det kan ju vara olika beroende på var man bor kanske?
Kan det vara så att dom ljusare färgerna är mer tilldragande pga. att dom inte påminner om dom vilda igelkottarna, eller?

Mikaela_B
2008-04-04 16:53
#2

#1 jasså? Där ser man, kanske kan vara så, sedan så kan de ju bero på könet och ifall de som vill ha albino söker sig hälst efter honor eftersom att parning med albino hane och ex Apricot ger ett slut ressultat ofta på missbildningar osv, kanske nått i det också?

Jag har också funderat på de, men va vet jag, letar ju själv efter ungar med personlighet som håller standarden inom avel, sedan om de är standard färger eller ljusare skiter jag i :P men de är alltid kul med varierande också. Men jag har ju slutat med Svenska linjerna nu så blir nog inga mer igelkottar från svenskavlade linjer…

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-04 17:31
#3

Hade jag inte redan haft normal färgad innan så har jag velat ha det. Jag tycker dom är väldigt fina. Men just nu vill jag inte ha djur som liknar lisa som flyttade till tina förut.

Apricos och normalfärgad är nog dom två jag tycker är finast. Men att ha en helt vit igelkott är lite specielt. När jag växte upp var albino djur väldigt speciella. Albino möss och kaniner var då nått man letade efter. Tror inte att yngre personer som växt upp efter oss tycker albino är lika speciell då det inte längre är ovanligt

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-04-06 23:32
#4

#3 mjo de kan ju ligga något i det faktiskt, när ja va mindre började dom ju bli lite vanligare i alla djur arter, men visst letade man efterdom även då, men nu som sagt så finns dom ju överallt i de flesta djurarter så möjligen inte lika attraktiva. Sedan så har jag fått reaktioner om att folk inte gillar de röda ögonen :P men men .

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-07 17:48
#5

´ja jo jag har också hör det där med röda ögon.. Själv hade jag jätte problem när jag växte upp med djur som hade röda ögon men det har väl en grund i att jag såg på för mycket skräck ;-).. Nu tycker jag vita djur med röda ögon är rätt fina. Är uppväxt med boxer och ville ha en vit när jag var liten men vita boxrar avlivades när de föddes då förr fick man inte ha vita boxrar pga fel färg osv

Men ju vanligare det blir ju mindre intressant är det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

rallykillen
2008-04-12 20:23
#6

Jag har sprejat min Yngve med blå färg och han är mycket poppis bland de flesta!! :-)

Annons:
Mikaela_B
2008-04-12 21:10
#7

#6 haha de kan jag tänka mig isåfall!!!

www.blueberryhedgehogs.com

Tina-A
2008-07-22 13:39
#8

Cinnamon måste ju vara den sötaste :D :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: