Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 2287 ggr
FunkyShrimp
5/8/08, 4:59 PM

Toalett.

Hej!

Vad har ni köpt/fixar ihop för toaletter till era kottar?
Den lägsta jag har hittat är en sån utställningslåda. Isf om man köper en sådan och bygger upp en liten ramp till kanten. Typ det bästa jag har kommit på. Eller såga ut kanten på en.

Och vad har ni för material i?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
zickan
5/8/08, 5:57 PM
#16

jag har flera st hörn toaletter lite här och där. variera mellan al/asp spån, toalett, kattsand, och fågelssand som botten matrial. Väldigt dåliga zoo affärer häromkring så man får ta det man hittar. när det är papperspellets så brukar io sova i toan

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
5/8/08, 5:58 PM
#17

öhm…. OUPS!!… det där var inte meningen. Råttor på tagentbordet så det råkade bli massa dubletter. Mikaela kanske kan ta bort ?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
5/8/08, 6:11 PM
#18

HAhaha xD!
16 dubletter xD underbart.

Men okej :P aah okej haha. gulligt :)  Carina jag köper av sa att hon använder pappers strö?
Vart hittar man sånt?
Pellets o spån ska jag nog använda med. Tänkte kattsand först, men hon sa att de kan få infesktioner o så. O har läst också att de kan få in en massa sand mellan taggarna.?

Sidentass
5/8/08, 9:14 PM
#19

hi,hiii..råttor som hjälper till att agera sekreterare. härligt!! .själv brukar jag  ha katter som bistår mej med sånt;-)

FunkyShrimp
5/8/08, 9:24 PM
#20

Verkligen haha.

Jo min mamma har katten på det med ;P

Annons:
zickan
5/8/08, 9:44 PM
#21

#18  katt sand fungerar men är enklare att fastna i taggarna. jag anväder det till och från och det funkar.

Pappers pellets hittar du på vilken zoo eller matbutik som hellst. Heter toalette/papperspellets. Jag har lite problem som allergiker med pappper som blir fuktigt men annars är det pelletsen som passar bäst..

Ja det är lite mycko hur det kunde bli så många dubletter. Man ska inte ha råttor på vardagsrums bordet när man skriver på datorn helt enkelt. ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
5/8/08, 9:50 PM
#22

#21 ah okej.
Jomen man kanske ska köra på det då. Vilket luktar minst tkr du? Är pelletsen bra för allt det?

haha. vår ena katt bara äälskar att lägga sig på min mammas bärbara datorn. och det måste vara när hon arbetar på den också xD

Eller när han upptäckte "DJ"-stilen xD Satte på radion, bytte till cd, tryckte på play?? xD och höjde volymen hahahaha. o sen jätteförvånad över att det kom en massa ljud ifrån den också. Och det var ju inte lågt han hade satt på xD

hhaha. hur lyckas man?! :D underbart iaf..

zickan
5/9/08, 1:25 PM
#23

jag är som sagt jätte känslig för vått papper. Så jag tycker papperspelletsen luktar. Men det luktar sällan utav kiss det är mer blött papper.
Jag har det till råttorna som botten matrial med och då behöver jag bara städa en gång i veckan. För flera år sedan när man hade spån fick man ju städa 2-3 ggr i veckan.
Pelletsen suger upp all fukt. Kommer inte ihåg hur mycket en pellets klarar. Men det är kul att testa. lägg en pellets i några droppar vatten så ser man hur effektivt det är.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
5/9/08, 1:35 PM
#24

#23 okej.
Ja jag får testa med det :)
Tack för tipset iaf.

zickan
5/10/08, 7:55 PM
#25

yes box :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: