Annons:
Etikettallmänt
Läst 668 ggr
ParaKiss
5/11/08, 9:43 PM

Hur gör ni?

Hur gör ni med kottarna när ni går och sover eller åker bort någon timme? Fortsätter ni låta dem springa lös i huet/lgh/rummet eller stänger ni in dem i en stor bur eller något ? (ja jag vet att de ska springa lösa, men jag undrar på såna hära tillfällen…)

Om ni inte stänger in dem så tillfälligt, och om ni har andra djur, så som katter. Går det bra då att ha de tsm? Vågar ni verkligen lämna dem ensamen då tsm?

Annons:
Mikaela_B
5/11/08, 10:28 PM
#1

jag ordnar med djurvakt om inte annat så tar ja med mig dom. Skulle aldrig lämna dom löpande själv i lägenheten eller rum, utan antingen vakt eller ta med.

Ja lämnar div djur ihop själv under dagtid när ja pluggar eller liknande, men inte under längre tid om man ska vara borta längre perioder.

www.blueberryhedgehogs.com

ParaKiss
5/11/08, 10:49 PM
#2

Ok =) Det jag undrade mest är ju då när ni jobbade eller pluggar. Hur ni gör då =) 

ok =)

FunkyShrimp
5/11/08, 10:56 PM
#3

Då är de hemma själva.
Eller nu kan jag inte svara för alla, men när man ska till t.ex. skolan varje dag några timmar så brukar man ju inte passa vakt till djuren.

Och igelkottar sover mkt på dagarna eftersom de är nattaktiva djur^^ o så har de ju allt de behöver hemma. o så hinner man ju komma hem innan de skall ha mat också.
Men om det är över en helg t.ex. så är det ju klart man tar med dom eller fixar vakt.

Har inte fått mina kottar än dock. Ska hämta dom om 15 dar <3 min bebisar.

FunkyShrimp
5/11/08, 10:56 PM
#4

*mina

ParaKiss
5/11/08, 11:02 PM
#5

ok =)

[Catteklina]
5/12/08, 12:06 AM
#6

Jag lämnar mina ensamma. Gäller det över en natt (dvs. ett dygn eller mer) så får mamma passa dom och se till så dom mår bra, fixa med mat och vatten. Men under några timmar klarar dom sig fin fint själv. Det är ju trots allt självständiga djur.

Annons:
zickan
5/12/08, 12:16 AM
#7

jag har en i vardagsrummet med en rätt låg spärr så hunden kan hoppa över. sedan har jag en i sovrummet eller i köket. brukar snubbla över spärren till sovrummet så neo kommer ut i köket

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: