Annons:
Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
FunkyShrimp
5/18/08, 3:41 PM

Värmematta.

Hej.

Ska man ha värmematta året runt för kottarna?
och hur många w för man ha och hur stor?

Annons:
zickan
5/18/08, 5:34 PM
#1

jag har flyttat till lght med golv värme så vi får se om jag ens behöver extravärme.
Beror på värmen inne. Dom vill ju gärna ha hög tempratur. Hjälper matsmöltningen ect.
Jag funderar på att sätta på en nu under regniga dagarna. Rätt kallt inne.
När jag hade öppen bur hade jag max halva med värme. Nu har jag en stor kartong till neo med strimlat papper. Var till illrarna men han älskar att sova där. Så jag tönket sätta en mindre stirps matta under halva hans bolåda eller mindre så kan han få välja om han vill ha varmt eller svalare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
5/18/08, 6:45 PM
#2

okay :)

jag har typ varmaste rummet i Eksjö xD haha. Nejmen jag bokstavligen svettas på mornarna om jag inte har fönstret öppet :P så grymt varmt är det då.

Det blir lite kyligare om jag öppnar min dörr till resten av lägenheten dock.
Så i mitt rum stängt lär de nog trivas då^^

Men som sagt på regniga och kyliga dagar lär det kanske behövas. Du kan inte länka till en sida som du vet har, så man kan typ se vad man ska köpa?^^ lättare o se via bild.

[Catteklina]
5/18/08, 7:39 PM
#3

Tänk på att sätta den till en timer eller i en dimmer så att värmemattan/slingan inte blir för varm - Då kan dom bränna sig!

FunkyShrimp
5/18/08, 7:55 PM
#4

Japps :)

men hur mkt w har ni på era?

zickan
5/19/08, 3:24 AM
#5

vet inte vilken jag kommer att använda. haft reptiler så jag har massa värme mattor och shit liggandes. Finns att köpa så man kan ställa in värmen själv. Rätt dyrt dock. Chicco hade förr på cmtropik.se

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: