Annons:
Etikettallmänt
Läst 2424 ggr
Susan80
2008-04-27 12:18

Svenska igelkottföreningen!

Har  läst en artikel om igelkottar i Katrineholm Kuriren. Såg där att det funnits en igelkottsförening vad hände med den och vem höll iden? Är det någon av er här inne som har varit med i den? Läste även att det fanns omkring 1200 igelkottar 2003. Vart finns alla dom idag. Här inne är vi väl bara ett par stycken som sitter med igelkottar hemma?

Undrar även vilken myndighet man ska vända sig till om man vill "slåss" för att få kottarna registrerade?

Annons:
Mikaela_B
2008-04-27 15:18
#1

Stif las ner som jag fattade de pga bristande intresse ( Rätta mig någon som vet ifall jag har fel ) antal medlemar var för litet och de fanns inget som fick den att gå runt därav las den ner, sedan så finns de säkert fler förklaringar också.

Jag var inte med, började min läsning på igelkottar strax efter att den las ner, Här inne är de bara ett få tal igelkottar i hemmen, de som fanns registrerade finns runt om i Sverige och de finns ganska många om man känner till dom.

Jag startade detta forum för att få in intresset och jaga fatt på igelkotts ägare så att man kan samla så många man kan och ev starta upp en ny förening, men jag tänker inte gå igenom med denna plan med ny förening eftersom att jag vet själv att den kommer gå åt skogen pga att de e allt för lite intresse för att hålla den vid liv.

Eftersom att de inte finns en registrerings central för igelkottar så krävs de att man startar upp en ny förening för att du skall kunna registrera din igelkott… Och en förening är ett stort jobb och krävande…

www.blueberryhedgehogs.com

Susan80
2008-04-27 15:29
#2

Tack för svaret! Vad synd att det inte finns mer intresse för det. Men denna sida är ju absolut en bra start till att kunna se hur många kottar det finns runt i landet. Och ha nånstans att prata om dom + hitta info.

Mikaela_B
2008-04-27 15:54
#3

#2 jo precis, jag håller på att jaga ett 20 tal ägare, förhoppningsvis så kommer alla mina köpare och omplacerings kontakter in! Då har vi redan över 30 igelkottar till :D + nya människor

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-28 02:56
#4

mmh.. men blir det en utställning så kanske man kan informera och se hur många som är intresserade att börja med en förening igen. kottarna ökar i hemmen så det vore nog värt att försöka få upp en reggning igen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-04-28 14:32
#5

#4 jag vet, jag hoppas verkligen, sitter varje dag och planerar utställningen, även om den kanske inte blir av iår, det beror på lite, men info skall ut i tid osv, sedan e de inte gratis :P haha.

Men av ska de bli!

Vill också ha upp en reggning, eller det SKA komma upp en :P frågan e bara när…

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-04-28 20:45
#6

Ja precis.

Skulle vara så mycket enklare lixom med allt om man kan regga dom så deras stamtavlar sparas. Så mycket på blocket som man inte vet var de kommer ifrån.
Jag har tillåtelse att sätta upp lapp på några zoo affärer iaf. så vi får hoppas att vi drar ögonen åt oss. Men gärna vänta ett halv år till ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mikaela_B
2008-04-28 21:48
#7

#6 precis precis! Ett halv år:P haha de kan jag lova dig att ja skall vänta, gud skall ju hämta hem kottar själv nu de närmsta 3 månaderna :P haha sedan studenten och massa spännande ;)

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-05-02 09:23
#8

woho.. tar du studenten i år? då har du ju rejält fullt upp.
All planering runt studenten tar ju nästan upp all tid. Intala grabbarna att ljudsystet på vagnen inte alls behöver vara öron bedövande ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-05-02 15:17
#9

#8 hah jo tack ja vet detta, min morsa ringer mig var och varannan dag och tjötar att ja skall komma till henne och planera mottagningen etc, ljudsystemet har vi redan ordnat, flacket med ;) så de e klart, nu skall de samlas in pengar och köpas pressenter till lärarna. Klänning måste ja med köpa, för de har ja ju inte lyckats med, då den ja beställde inte dög alls :P

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-05-02 22:29
#10

jag hade bara vit kjol och ett ljust linne. men lite trögt att hitta nått på gotland under student tid som inte alla andra har. det var segt. i slutändan så är alla ändå så fulla att ingen ser vad man har på sig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-05-02 23:33
#11

#10 haha precis precis ;)

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: