Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 893 ggr
Mikaela_B
5/19/08, 4:15 PM

Jag har hittat 2 av 6!

Jag har lyckats spåra upp 2 av ungarna som kommer från Whs smittade honan som jag har hemma, nu saknas de 4 st! dessa två som jag har hittat befann sig inte ens i sverige längre utan finns i Danmark.

Nu börjar de äntligen hända något på denna fronten!

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
FunkyShrimp
5/19/08, 4:26 PM
#1

Intressant! :D
Hur lyckades du spåra dom?

Mikaela_B
5/20/08, 12:06 AM
#2

#1 hade turen denna gången med att ja kan deras födelsedags datum och så vet ja att köparna fått med födelsebevis med namn på föräldrarna, oturen va ju att de är en uppfödare som fått tag på dessa två men som tur är så är dom ej använda i aveln än, och nu skall dom till mig.

Känner uppfödaren och hon är en riktigt god vän till mig, och är verkligen glad att jag fick veta detta!

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/20/08, 12:10 AM
#3

#2 Aah okej. När får du hem dom då?

Ja verkligen :)

Har förresten hittat EN TILL kotte som behöver nytt hem.. =/ suck.
Ska länka snart i forumet.

En chokladkille på 10 månader.

Mikaela_B
5/20/08, 12:13 AM
#4

#3 är det taggen på zoonen??

Ja köper inte loss igelkottar om de verkligen inte är kris, annars hade han vart välkommen hit, men oftast handlar de om pengar etc.

Dom kommer till mig nästa vecka. och då skall dom undersökas etc, dock tror jag ej man kan hitta något som har med Whs att göra när dom e i den åldern.

men jag får väl bygga upp ett Whs område för dom i min lilla lägenhet :P

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/20/08, 12:38 AM
#5

#4 yepps.

jo precis. för honom var det ju 1500-2000:- med alla tillbehör då.

Aah okej. Aa dom kan smitta varann va, eller?

Mikaela_B
5/20/08, 1:34 PM
#6

#5 precis ;)

Nej dom smittar inte varandra genom luftburen eller liknande, de är en genetisk sjukdom så de är ifall dom  får ungar eller liknande som sjukdomen kan sprida sig till avkommor, men att den smittar av direktkontakt eller liknande, nej.

Men som sagt, vill inte ha dom med mina egna eller med dom som är friska ifall de skulle ske en olycka.

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
FunkyShrimp
5/20/08, 1:42 PM
#7

Ah okej. Då vet jag det iaf^^ de e bra.

Nej det skulle jag inte heller ha ;O skulle ändå inte chansa. Även om de inte smittar. Men.. kan de smitta genom sår?

Upp till toppen
Annons: