Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1025 ggr
FunkyShrimp
4/30/08, 7:06 PM

Fråga till er uppfödare!

hejhopp!

Jag är rätt ny på dethär området med uppfödning.
Så därför har jag några nybörjarfrågor ;) inför antagligen kommande uppfödning nångång senare i livet.

¤Stamtavlor, hur skriver ni dom? och skriver ni dom för hand, på dator? ges det bara som ett papper eller plastar ni in det? Eller om det görs på annat sätt^^

¤Kvitton, samma frågor på det.

¤Ni skickar med veterinärsintyg för gjorda besiktningar?

Tacksam för svar! =)
/J-line

Annons:
Mikaela_B
4/30/08, 8:04 PM
#1

Jag då:

* Stamtavlor:  Har jag en mal till hur ska se ut och denna är gjord själv. Skrivs ut på datorn och fylls sedan i för hand.
Har alltid plastfickor ( oftast iallafall )

Kviton,köpeavtal eller vad de nu kan gälla behålls alltid en kopia av som även den är underskriven, och ett lämnas till köparen

Besiktningspapprena skickas med!

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
4/30/08, 8:27 PM
#2

#1 okej. så alla har inte samma mallar utan de kan se olika ut från olika uppfödare?

Okej. Jo tänkte nåt sånt med.

Bra, men då vet jag lite mer iallafall^^ Har ju snart grepp på dethär :P haha

Mikaela_B
4/30/08, 8:28 PM
#3

#2 japps, oftast ser stamtavlorna inte ut på samma sätt, de kommer förmodligen när han lyckas få igång en reggnings central´för igelkottar igen..

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
4/30/08, 8:30 PM
#4

#3 aha okej. Får man fråga vem "han" är?^^

Mikaela_B
4/30/08, 11:12 PM
#5

#4 "man" skall de stå, de finns ingen reggning som sagt men jag hoppas att man får igången en snart

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/1/08, 4:27 AM
#6

#5 aah okej. jo funderade lite på om det var "han" eller "man"^^
jo det vore ju praktiskt, iochmed att

fler och fler nu skaffar kottar.

Annons:
Mikaela_B
5/1/08, 3:37 PM
#7

#6 håller helt med dig=)

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/1/08, 4:07 PM
#8

#7 Yea :)
Jag tycker det borde kommas igång med utställningar och träffar för kottar inom en snar framtid. Skulle ju va skitkul.

Mikaela_B
5/1/08, 4:10 PM
#9

#8 jag håller på att planera en utsällning till slutet av 2008 eller våren 2009, de beror lite på, vill gärna att denna sidan skall komma igång bättre med fler aktiva kottemedlemar och intresserade eller nyfikna och sedan ska de ut med massa reklam etc osv så de tar tid.

Jag kommer ha kotte träff hos mig till sommaren! Flyttar till mkt större än ja bor nu, så då kommer de bli träff hos mig iallafall, dock blir de nog inte så stort eftersom att ja bor så långt ifrån, ev kommer ja ordna en i Västerås också till sommaren så vi får väl se =)

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/1/08, 4:17 PM
#10

Aha :D! Ja men det låter ju asbra.
Jag tycker det kan vara lite mer aktiv skrivning här bland medlemmarna^^ jag sitter fan här hela tiden o kollar ifall någon svarat på forumet eller skriver nya inlägg eller kikar runt^^ Kanske bara jag som har fastnat totalt iof ;P

Jaha ;D det låter ju skitkul. Vart är det nånstans du skall flytta?
Om man kan ta sig dit då dvs.

O en fråga till, har du besämt nåt med medhjälperiet? Har en väldigt bra sida som är värd att lägga upp :)

Mikaela_B
5/1/08, 4:20 PM
#11

#10 ja sitter med här varje dag så gott ja kan, dock jobbar ja med artiklar etc.

Kommer bo kvar i Gbg så de blir till ny lägenhet bara ;)

Jag skall se hur de går med dom som redan finns, så återkommer.

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/1/08, 4:25 PM
#12

Ah jo.
Jaha ;D gbg är en liten bit härifrån, dock inte lika långt som till sthlm. Och förmodligen mkt billigare^^ så det är ju bättre. Och så är gbg sån underbar stad också :P så det är ju ett plus.

Japps^^ gör så

Upp till toppen
Annons: