Annons:
Etikettoff-topic
Läst 704 ggr
Mikaela_B
4/23/08, 9:28 AM

OT Idioter finns det!

Jag är förbannad, ledsen och irriterad och vet inte vart jag skall ta vägen, de känns som att man inte kan gå ut och ha en kul kväll ute med kompisar utan att man skall behöva kolla sig över axeln för att man inte skall råka ut för något.

Vad händer egentligen på Sveriges gator? varför skall man behöva gå i skräck för att någon skall göra en illa?

Jag riktar detta mot den person som skadade en bekant till mig allvarligt en helgkväll för 3 veckor sedan nu på lördag!

Hon var påväg hem ifrån att ha firat sin kompis födelsedag och hade inte druckigt något pga att hon gick på pencelin. Helt oproviserat får hon plötsligt en glasflaska i huvudet när hon skall gå över spårvagnspåret, hon hinner ta sig över till andra sidan innan hon faller ihop och svimmar av.

En vettig människa som vi alla tackar ringde ambulansen!
Hon blödde ur näsan, öronen och från backhuvudet.

Resultatet av detta blev allvarligt, backhuvudet inslaget med hjärnblödningar på vänstra hjärnhalvan, och hon förlorade även synen på sitt ena öga pga de hårda slaget som förstörde nerverna eller något för synen på henne i hjärnan.

Synen på ögat får hon inte tillbaka och svinet går fortfarande på fri fot. Skall man behöva råka ut för sådant här? Jag blir bara så förbannad.

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Hatasallad
4/23/08, 11:36 AM
#1

Ja, det finns dårar och mesar. Ungefär som min bror, han voltade med sin bil. Turligt nog kunde han ta sig ur bilen, men det var fan ingen bil som stannade för att hjälpa honom! Och det är ju lag på att man ska stanna för att hjälpa nödställd.

Det kommer alltid finnas dårar och mesar och idioter…

Rita-S
4/23/08, 2:13 PM
#2

Tyvärr är det även dårar, mesar och idioter som gjör att många tänker sig till innan man stoppar och erbjuder assistance.. många bilöverfall är pga tjuvraddar "klär ut sig" att va i nöd, och när nån stoppar för att hjälpa får man kniv riktat mot sig och blir frånstulen värdesaker, hotat och kanske även frånstulen sin egen bil…. :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mikaela_B
4/23/08, 2:27 PM
#3

Ursäkta om jag säger och uttrycker mig på detta sättet men svenska befolkningen är aldeles för fega därför sker inget, de är ingen som vågar göra nått.

hade senast i sommras en kompis som blev nerslagen och våldtagen mitt inne i stan under Gbg kalaset, och då va de många människor på plats! Någon som gjorde nått? nej, inte ens när hon stod vid busshållplatsen med smink över hela ansiktet och blodig och gråter så gör ingen nått utan står bara och kollar på henne som om de inte va nått…

Lika så efter överfallet på mig och en polare i måndags kväll, ingen gjorde ett skit

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
4/23/08, 5:49 PM
#4

Ja det är många som råkat illa ut.. saknar gamla goda tiden på gotland.
Nu kom han ju iof undan men sverige måste höja straffen!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
4/23/08, 5:49 PM
#5

Ja det är många som råkat illa ut.. saknar gamla goda tiden på gotland.
Nu kom han ju iof undan men sverige måste höja straffen!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: