Annons:
Etikettfoder
Läst 3595 ggr
FunkyShrimp
2008-05-25 18:30

Uppfödning av foderdjur

Nejmen kolla vad jag hittade ;)

http://web.telia.com/~u85827603/uppfodning_foderdjur.htm 

:D asbra ju! För dom som vill hålla på med det.

Annons:
[Catteklina]
2008-05-25 18:44
#1

Dock är det inte det lättaste ;) I alla fall inte för min del som förbrukar 1-1,5kg mjölmask/månad och 1kg zoophobas/månad.

FunkyShrimp
2008-05-25 22:32
#2

#1 Hah, ne jag har fått den uppfattningen med. xP
Skulle vilja köra på mjölmask och zofobas, men lär ju ta ett tag innan man får kläm på allt?
Kanske syrsor med.. humma.

Ja det var ju inte direkt lite :P haha

Mikaela_B
2008-05-25 22:37
#3

Går åt en hel del, använder mig av ca 3 kg mjölmask och 2,5 kg zofobas / månad 1,5 kf rosenbaggslarver och syrsor vågar jag inte ens väga hur mycket de blir i månaden.

De är sjuka summor om man skall köpa hela tiden och de är sjuka vikter som djuren äter kan jag lova :P

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
2008-05-25 22:42
#4

Oj ;P haha.

Men alltså, ni två har ju ändå rätt mkt djur med. xD vad jag förstått
Jag kommer bara ha två kottar. Vart ungefär skulle ni säga att förbrukningen ligger på där? under en månad.

Mja jag inser det nu :D haha.
Men då ger ni larver och syrsor varje dag, antar jag?

Mikaela_B
2008-05-25 22:45
#5

#4 catteklina har ju reptiler som käkar med ;)

Jag har enbart kottarna som käkar, så mitt antal pendlar ju beroende på om jag har många omplaceringar etc…

för 2 kottar kommer du inte i närheten av någon av våra siffror så du behöver inte oroa dig haha!! ;)

Tror inte att du kommer gå över kilot, de tvekar jag på, de beror på hur du utfodrar själv.

jag ger inte alla här hemma varje dag och ändå når ja upp till dom siffrorna oftast ;)

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
2008-05-25 22:50
#6

#5 Ja precis :P

haha nej va skönt då! :D
Okay. Jag måste gör upp ett litet schema känner nästan. mh

Haha, ja det är sjukt :P

Men är rosenbaggslarver lätta att föda upp?
Hur lång tid tar det typ innan allting flyter på ordentligt och man får kläm på det hela?

Annons:
zickan
2008-05-25 22:55
#7

Jag tänkte påbörja uppfödning nu. Har ju turen att äga ett garage men inge bil ;-).. funkar att få en start kultur där ute och sedan sätta in värme eller ta in dom i förådet under för tid med minus grader.

 Födde upp stora mängder förut när jag hade ödlor. Har man plats och inte glömmer att mata dom så funkar det smidigt med en stor hylla och massa stora plast backar i. luktar bara inte det bästa och kan ge allergisk reaktion.
Jag tål inte mask eller syrsor alls. svullnar upp, nyser och kan inte andas. Därför jag slutade med ödlor ect. men ska testa som sagt igen och inte ha dom inne samt alltid ha plast handskar på mig när jag tar i dom som jag har nu när jag matar. så jobbigt när man kliar sig i ögonen efter man tagit i det utan att tänka sig för.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-25 23:25
#8

#7 ah okej.
oj ;O vilken grej. låter inte alls trevligt. fyy..

vad har du för djur som käkar mask o syrsor? förutom tenrecen.

zickan
2008-05-25 23:49
#9

jag har två igelkottar ev tre nästa vecka. ekorrar, gp, tamråttor, möss, ibland vissa fåglar som vill ha.
Vissa djuren får det som foder och vissa som godis.

Har även en sak på g så det kanske kommer hem en kamelont, groda, padda, skorpion eller spindel i morgon. Jag vet inte vad som är obokat. En till zoo affär i sthlm går i konkurs. Har turen att känna alla som jobbar där och ägaren. Vi får se hur det blir.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-05-26 00:30
#10

#9 aha :D vem ska du köpa av isf?
Okay :)
Hört att det är grymt mkt jobb med Gp:s. Är dom väldigt jobbiga att uppfostra? (lite utanför ämnet här^^ men men :D)

Aha :P där ser man. Kamelont skulle jag vilja ha. Men får nog stoppa för tillfället vid 2 kottar och en Tenrec när det nu blir av ^^
tills vidare ;P

Mikaela_B
2008-05-26 00:55
#11

Har oxå haft Gp :D:D:D Underbaraste pojken i världen. usch saknar han grymt… ska se till att han kommer hem till mig igen en vacker dag … min plutt…. ne utanför ämnet här hehe…

Hennes 3:e kotte kanske kommer ifrån mig ;) maha!!! min lilla tös, sedan har ju zickan en tös ifrån mig oxå maha!!

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
2008-05-26 01:25
#12

#11 aha :P men är dom så jobbiga som folk säger? alltså att uppfostra o så.

Jaha :D trevligt. en av de nykomna då antar jag?

Mikaela_B
2008-05-26 01:44
#13

#12 hon som ligger ute på annons ;)

( Ang Gp man ska veta va man ger sig in på, dom kräver mkt, men ja vill inte kalla  dom jobbiga utan krävande… zickan har bättre koll men de är min bild )

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
FunkyShrimp
2008-05-26 01:47
#14

#13 Aha :)

Ja, ;D kom inte på ordet. tänkte krävande men kom inte på, så det vart jobbiga :P xD
oka :)

geiputaus
2008-05-26 15:34
#15

eumm…gp? vad e de? :S

Hatasallad
2008-05-26 15:41
#16

#15 Typ en stor råtta, jätte söta :D

Mikaela_B
2008-05-26 15:49
#18

#15 Giant Punch rat ( stavningen stämmer möjligen ej) haha

eller Gambisk hamster råtta som folk också säger
Kallas för Gp-råtta iallafall :D

www.blueberryhedgehogs.com

Susan80
2008-05-26 22:22
#19

#9 Måste bara fråga Zickan. Kan det vara zoo affären i haninge centrum som kommer gå i KK? Har hört rykten om det.

geiputaus
2008-05-27 15:18
#20

Mhmmmm!!! Men va underbart att jag äntligen fått veta detta! Har nämligen haft massa olika råttor och bland dessa va det en som inte va som alla andra… *fniss* Behövde bara se bilden så förstod jag äntligen varför Olivier inte va större än alla andra råttorna ;)

Tack! :)

Annons:
zickan
2008-05-27 18:10
#21

Jag har en sida som öppnar upp om 2 dagar här inne på iFokus. Där får ni jätte gärna komma in och läsa om Gambianska Jättepåsråttan.
*de blir mellan 1-3kg *Känns lites som en blandning av envis treårigt barn, hundvalp och hamster.*Måste hanteras och uppforstras livet ut, men enklare efter en tam gp fyllt 1år. *Nattaktiva och kan låta mycket med att bygga om ect.

Lite snabbt men kom som sagt gärna in på det nya forumet om 2dagar. Ligger ute på värdsajten nu för komentarer från sajtvärdar innan lancering.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nessie87
2008-09-21 05:36
#22

Har två funderingar ang länken. Är det tvärtom för kottar, att de vill ha mkt kitin i dieten (eller är det något jag fått för mig?) och skall man doppa mjölmaskarna i kalk innan kotten får dem?

En tredje fråga blev det visst; man behöver väl inte klippa av huvudet på dem? Gissar att kotten tar död på dem innan de äts, eller?

Upp till toppen
Annons: