Annons:
Etikettoff-topic
Läst 906 ggr
Mikaela_B
2008-04-26 10:40

Korten på bordet

Nu tänker jag gå ut med information som kan bli oroväckande och ställa till med funderingar osv för alla djur människor och de som sålt djur till mig innan, men innan denna information kommer ut på annat håll och på helt fel sätt och av fel person så vill jag själv lägga korten på bordet och berätta själv hur det ligger till för att minska missuppfattningar och göra klart för alla hur läget är.

De flesta vet att jag hade en Pittbull/Amstaff hane som jag hade väldigt svårt med och som vi beslutade att avliva i början av 2008. Denna pojk ställde till de mycket för mig och var enligt mig var en fara för allmänheten då han gjorde utfall mot hundar såsom människor, och valde därför att börja använda munkorg på han vid utevistelse. Denna hunden blev aggresiv pga smärta från sitt hjärtproblem. Han kunde aldrig varva ner hur mkt du än aktiverade han och hjärtat slutade inte växa och han inte med hans utveckling.

Pga hunden strömade div anmälningar in mot mig där jag blev anklagad för att hålla han för kamp, innan dessa anmälningar kom så hade vi redan bokat avlivning på han för vi viste att de inte funkade! Vi klarade inte av han och de va en påfrästning för oss alla även om jag älskade hundskrället otroligt mycket! Jag har uppfostrat han lika bra som min Rottis tik och viste exakt vad jag gav mig in på när jag köpte han!
men det gick inte alls som jag ville iallafall.

Dessa anklagelser mot mig satte igång något som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva! Efter hans död så har polis och myndigheter kontrollerat mitt liv och dom tror nu att jag använder min Rottis tik för kamp också och nekas egentligen att uppfostra henne så som jag vill.

Personer har försökt att få mig svartlistad, alltså att jag inte skall få ha djur alls pga vanskötsel och div saker som har kommit fram i efterhand som anklagelser mot mig. Pga att jag har så många människor som kan intyga att jag sköter mina djur bra så har jag inte blivigt detta, då bevisen mot mig att jag skulle vansköta mina djur inte finns, utan detta är något som folk snackar.

Jag blir ledsen och förtvivlad när folk slänger dessa anklagelser mot mig och försöker få mig svartlistad när jag inte har gjort något fel utan snarare det enda rätta när jag avlivade min hund.

jag engagerar mitt liv och all min tid åt mina djur! Lägger allt på mina djur och andras djur som dom inte klarar av längre av olika orsaker! Jag har aldrig vanvårdat ett djur någonsin i hela mitt liv! Och skulle aldrig falla mig in heller! sedan kan ju inte jag hindra alla andras åsikter.

Vad jag vill få fram med denna information är helt enkelt att jag vill att alla skall veta hur de ligger till, och sedan får folk döma mig bäst dom kan om dom vill det. Jag älskar mina djur, och tycker att de är viktigt att folk får veta hur dagsläget är när de gäller mig och div myndigheter och personer i samhället ifall de finns personer som man kanske köper djur av i framtiden.

Självklart har jag aldrig kampat med mina hundar, har aldrig missköt mina djur utan uppfostrat och tagit hand om dom och givigt dom allt dom behöver och skall ha, och vill ha, allt vad ett djur kan önska sig.

Detta medelande är inget annat än ett bakslag mot mig själv och mina framtida planer inom mitt djurintresse, men ändå går jag ut med det för jag tänker ha korten på bordet!

Ställ gärna frågor eller komentera, jag vet vad som gäller och de är mig de gäller så de finns ingen annan som vet allt bättre än jag själv. Men förstår att folk kan bli oroade, men som sagt, jag säger bara så här. Allt detta är skitsnack från personer som inte vet ett skit om mig och mina djur, och om de myndigheter som är inblandade som inte vet ett skit om mig heller.

sedan kan jag inte be er att lyssna på mig utan de är bara ni som kan skapa eran egna version, men otroligt många människor även här på iFokus kan intyga att jag tar hand om mina djur och ger dom allt!

Det var väl allt för mig hoppas jag. Och jag hoppas att denna skiten är över snart.

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
zickan
2008-04-26 16:04
#1

Folk snackar alltid en massa skit. Speciellt avundsjuka och dom som är sura på en.
Var det samma hund jag mötte på besöket hos dig så kan jag iaf vara vittne på att den INTE var en kamp hund men hade väldigt mycket energi. Blev ju nästan ihjäl slickad av honom och min egen hund lekte ju tillsamans. Han hade ju inge ärr från slagsmål eller var det minsta skygg eller aggresiv.
Att du avlivade honom var synd men det borde finnas fler som du som avlivas istället för att pracka på problemen på någon annan.

Försöker man hjälpa till med att ta hand om djur så åker man alltid ut för nått skit.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hatasallad
2008-04-26 17:00
#2

De är dårar som inte fattar att du vill hjälpa djuren Mikaela!

Jag vet att du är ingen sån person som vill ha kamphund direkt.

Strykekramar till dig, Mikaela

Mikaela_B
2008-04-26 21:25
#3

#1 din hund lekte med min rottis tik, hade avlivat den andra innan du kom, så de va inte samma hund, men du såg ju på min tik att hon knappast är något kampmaterial enbart valpig i sättet fortfarande.

www.blueberryhedgehogs.com

Susan80
2008-04-26 22:13
#4

Ja jag kan ju inte säga så mycket eftersom jag vare sig känner dig eller dina djur, jag kan ju bara beklaga. Hoppas allt löser sig till det bästa.

zickan
2008-04-27 01:57
#5

#3 ja det var en rejält STOR knähund iaf du hade hemma ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-04-27 15:23
#6

#4 jo man får ju hoppas att de löser sig på bästa sätt alltså…

#5 precis ;) knähund är de :P i 40 kg förpackning bara :P

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: