Annons:
Etikettallmänt
Läst 733 ggr
ParaKiss
5/11/08, 9:31 PM

Igelkottar

Hur många arter utav igelkottar finns det som man kan ha som husdjur? Eller finns det bara den egyptiska och den pygme igelkotten? =)  Och vilken utav dem brukar ha den bästa temperamentet (självklart är det olika från individ till individ, men inom arten som det är mest)? Jag själv tycker att den egyptiska är jätte söt. =)

Jag har ju förstås läst lite om igelkottarna en del och har blivit mera och mera sugen på dem. Men vill såklart gärna höra personliga erfarenheter med dem och hur ni sköter om dem och hur de är? =)

Och sedan undrar jag om det finns uppfödare i närheten utav Bollnäs/Hälsingland? =)

Annons:
zickan
5/11/08, 11:15 PM
#1

Hehe.. du hittade hit ;-).. blir det en egyptisk eller afrikansk i framtiden?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
5/11/08, 11:18 PM
#2

Jag känner bara till Egyptisk och afrikanska i fångenskap i Sverige. Finns säkert fler men som inte kommit in i Sv ännu.

Mikaela har rätt bra koll på uppfödarna. Jag har inte en blekaste aning.. söker själv efter fler uppfödare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ParaKiss
5/12/08, 12:13 AM
#3

hehe det var ju någon som nämnde om den hära hörnan ;) undra vem det kan vara :D

zickan
5/12/08, 12:15 AM
#4

*vissel*

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
5/12/08, 12:26 AM
#5

Jag ser mitt namn i en tråd åter igen :P vem vill veta om uppfödare och i vilket län? :D

www.blueberryhedgehogs.com

ParaKiss
5/12/08, 12:33 AM
#6

4: haha :P helt oskyldig va! :P

5: Bollnäs / Hälsingland / Gävleborgslän :D

Annons:
zickan
5/12/08, 3:51 AM
#7

Gävle finns väl Lucia? För mig att hennes hemsida heter majsormar.tk eller se.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
5/12/08, 2:01 PM
#8

#7 japps hon finns i Gävle, är inte sussan80 i dom områdena med? Hon har ju skickat sin hona på parning dock vet ja ej hur de har gått.

www.blueberryhedgehogs.com

ParaKiss
5/12/08, 3:07 PM
#9

Ok =)

Susan80
5/12/08, 5:03 PM
#10

Nja inte riktigt. Jag befinner mig i Sthlm. Jo jag fick tillbaka Shadow igår men vet ju inte ännu om hon blivit på "tjocken" eller inte. Hon jag parade med heter Anette och bor utanför Gävle hon verkar veta en del som har där uppåt. Är du intresserad kan du få nr till henne.

ParaKiss
5/12/08, 7:54 PM
#11

Någon gång i framtiden är jag det (även om jag är det nu med^^). Men just nu har jag inte plats, eller råd. Men jag kollar runt lite häromkring för att se om det finns braa ena  osv. Om det finns någon uppfödare man fastnar för. Och som även är bra och nära. . För senare framtida bruk =)
Har igelkotten någon speciell förenings sida?

Upp till toppen
Annons: