Annons:
Etikettallmänt
Läst 2015 ggr
Leffe
2008-05-07 13:17

En fråga om priser och katter

Vad kostar en igelkott och hur är prisskillnad mellan olika raser. Vilken ras är tåligast?
Hur fungerar en igelkott ihop med katter eller katterna med igelkotten? Kan de sprida "nya" sjukdomar mellan varandra. Jag menar kan t ex katten få helt nya sjukdomar som igelkotten kan sprida eller tvärtom.

Annons:
FunkyShrimp
2008-05-07 14:15
#1

Beror på vad det är för någon.
Afrikansk pygméigelkott ligger på 1200-1500:-/st.
Egyptisk långörad tror jag ligger på ungefär samma pris, kanske lite mer.

Tåligast.. tror de är rätt lika i tåligheten.

Tror katt och igelkott fungerar rätt bra ihop. Fast alla djur är ju individuella också.

Nej inte vad jag hört. Igelkottar kan inte smitta varesej människor eller djur av sina egna sjukdomar.
Katt till igelkott vet jag inte.

[Catteklina]
2008-05-07 14:37
#2

Katter och igelkottar brukar funka bra ihop, men ingen garanti lämnas. Dom flesta av mina katter går bra ihop med igelkottarna. Vissa bättre än andra.

Det beror väl på vad för sjukdomar. Öronskabb kan väl smitta om jag inte har helt fel för mig.

Mikaela_B
2008-05-07 14:59
#3

#2 öron skabb smittar ;) så där har du rätt..

Afrikanska ligger mellan: 1200-1500:- hos uppfödare

Egyptisk långörad ligger mellan: 1500-2000:- hos uppfödare

När de gäller sjukdomar, så är de öronskabb som smittar isåfall, annars finns de inga sjukdomar som ja kan komma på nu som smittar, då igelkottars sjukdomshistoria egentligen mer han ärftliga sjukdomar som tandproblem, Whs, etc men inget som smittar till en katt. kattsjukdomar har jag inte speciellt bra koll på, kan lite men inte så mycket, men de är ju samma där, öronskabb..

Tåligaste raser vet ja väl inte om ja skulle kalla någon, de ligger väldigt gämnt. Egypterna är ju större i kroppen så klarar ju kylan lite bättre men absolut inget dom skall utsättas för ändå.

www.blueberryhedgehogs.com

Leffe
2008-05-07 19:43
#4

Tack för svaren. Det låter intressant. Får läsa vidare om skötsel o dyl

FunkyShrimp
2008-05-07 23:16
#5

Gör så

Upp till toppen
Annons: