Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1501 ggr
fretki
6/18/08, 5:37 PM

ensam djur

Klikkaa kuvaa nähdäksesi se täysikokoisena

 Är inte igelkotte ett solitär djur som inte behöver en kompis att leka med? Såg de här 2 och de verkar komma bra överens.

Annons:
Salladshataren
6/18/08, 6:40 PM
#1

Ja, igelkottar är solitärdjur, precis som illrar och katter. Men det är olika. Vissa kottar vill ha kompis/ar och andra inte.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

FunkyShrimp
6/18/08, 7:31 PM
#2

Jag har 2 honor, och de kommer bra överens. Ibland hittar jag dom sovandes bredvid varandra =)

UlrikaD
6/19/08, 3:40 AM
#3

Illrar och katter är väl verkligen inte solitärdjur. Guldhamstrar däremot!

Mikaela_B
6/19/08, 10:32 AM
#4

Katter är ett djur som inte behöver sällskap, men om dom räknas som solitärt tror jag icke…

Guldhamter som #3 säger är de däremot!
Och även igelkott, men som sagt dom funkar med andra
i flera fall.

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
6/19/08, 12:54 PM
#5

en katt behöver sällskap utav varandra eller människor, hellst både då är de både enklare att ha och blir mycket roligare att ha.

Min iller skulle lätt kunna vara ensam djur. men den andre tjejen skulle det nog inte.

igelkottar kan  om man har tur bo ihop utan att bråka. Jag ska testa lite med nye tjejen som kommer efter midsommar om hon trivs med Io eller behöver eget utrymme.

Även guldhamster går ibland att ha ihop flera hela livet men det är  ytterst sällan att det funkar utan att dom bråkar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Salladshataren
6/19/08, 9:10 PM
#6

Solitädjur: djur som lever ensamhet, men är dock tillsammans med en artfrände när den ska paras och uppfostra ungarna. Gör inte illrar, katter och igelkottar det i det vilda?

Sen finns det lejon som är också katt fast de lever i flockar… Så vissa kattdjur lever i flockar och andra inte.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
[Catteklina]
6/27/08, 3:14 PM
#7

Mina tre kottehonor sover alltid tillsammans i en stor tagghög. Alltid lika gulligt när man kikar in i garderoben Kyss Så jag förmodar att dom trivs bra tillsammans.

fretki
6/27/08, 3:40 PM
#8

Wow så gulligt…..alla behöver lite värme ibland Glad

Mikaela_B
6/27/08, 4:57 PM
#9

Mina sover oxå tillsammans med de gruppemdlemar dom har :D

www.blueberryhedgehogs.com

fretki
6/27/08, 5:40 PM
#10

Finns det en alpha medlem då?

Mikaela_B
6/28/08, 11:17 AM
#11

    #10 finns alltid en alfa, speciellt bland honorna, hanarna hade jag mer kallat för beta hanar, ingen alfa i dom flockarna inte..

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
6/29/08, 10:28 PM
#12

Mina två damer brukar sova bredvid varandra :) så dom trivs ihop med.

Upp till toppen
Annons: