Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 1472 ggr
zickan
5/25/08, 11:53 PM

Gotland

Såg en igelkott på fårö i helgen. Tillbaka hemma i visby nu.
Var precis ute med hunden och såg 8 st nu i kväll. En var speciellt fin. Ung djur(lite större än pygme var den). Väldigt mörk i färgen och jätte fin. Päls och taggar riktigt glänste. 

Så frustrerande att ens kamera är trasig :-/..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
FunkyShrimp
5/26/08, 12:12 AM
#1

Nej va fint :)

Jag har bara sett en hittills^^
Men Gotland är ju typ igelkottsland verkar det som :D

[daniel85]
5/26/08, 1:18 AM
#2

såg 3 igelkottar idag när jag var ute med hunden kvällspromenad =D blir verkligen glad varje gång jag ser en Skrattande dom liksom livar upp o bo på gotland =D

zickan
5/27/08, 6:03 PM
#3

ja precis.. om man nu inte ser två påkörda när man ska åka med båten på morgonen.. lite trisst.

#2 det är gotlands landskapsdjur ;-).. finns gott om dom där. Finns inga stora motorvägar eller rovdjur större än kungsörnen. Så det är en bra miljö att överleva i.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[daniel85]
5/27/08, 10:14 PM
#4

#3 he he det har jag allt koll på =D lite har man lärt sig sen man flyttade hitt hi hi =D

[daniel85]
5/29/08, 4:20 PM
#5

upptäckte igår kväll att det bor en igelkott på vår bakgård! i en stor lövhög tror det är en hanne och en hona så de kanske blir ungar snart oxå! tycker ni jag ska göra borde jag varna grannar och hyresvärd så ingen stör dem … är lite orolig för vägen oxå så de inte blir påkörda… borrde man flytta på dem ut ifrån stan?

zickan
5/30/08, 8:51 AM
#6

#5finns så många kottar på gotland. ingen idee att flytta på dom. Kommer nya hela tiden och finns gott om på på landet ;-)
Folk brukar vara försiktiga mot lövhögar men kan vara bra att säga till så ingen börjar ta bort lövhögen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Sidentass
5/30/08, 9:00 PM
#7

Så synd med kameran..men trevligt att du fick se så många av familjen von tusentagg:_)

zickan
5/31/08, 10:44 PM
#8

ks alämn ain kamera på lagning. sedan ska jag till gotland och jobba v31 och 32 då blir det många bilder ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
5/31/08, 10:46 PM
#9

#8 Du fick till ett eget språk där de första orden ;) haha :D
Men hajade dock rätt fort xD

zickan
6/1/08, 2:03 AM
#10

jepp.. så går det när man måste leva en helg utan cola ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
6/1/08, 4:36 AM
#11

haha :D

Upp till toppen
Annons: