Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 2377 ggr
FunkyShrimp
5/27/08, 1:58 AM

Mina bebbar!! ;D <3<3

Och gissa veem som har kommit hem med sina bebisar!? :D <3

Chokladhonan är väldigt nyfiken av sig. Rullade ut sig rätt fort. Hon är några veckor mindre än den andra tjejen.

Albinohonan är lite skygg av sig. Höll henne 12-15 minuter innan hon kikade ut :P Och när hon vecklade ut sig så bet hon i mina byxor x-antal ggr^^.

När chokladtjejen rullar ihop sig fräser hon, dock inte så länge eftersom hon är nyfiken och vecklar ut sig rätt snabbt.

Albinotjejen dock hyperventilerar i typ tja, typ så länge jag höll i henne innan hon lugnade ner sig och vecklade ut sig.

Fast sen tog jag upp dom igen och skulle flytta över dom till filten jag har på golvet. Då sade/gjorde dom ingenting :P Inte ens studsade till. Sen råkade jag nudda till chokladen så hon fräste till och rörde lätt vid den andra och hon började ventilera såklart ^^

Gick iväg ett tag, några timmar typ och kom hem nu igen. Så de har fått vara lite ensamma och undersökt rummet^^

Nu är chokladen still intill väggen och albinon håller på och gräver i ett hörn. hmm^^
Men sett att dom ätit av maten iallafall^^ och strax efter att jag lagt dom i filten så började dom undersöka den :D

Det ska nog gå bra detta :)! Jag har blivit mamma! ;D <3<3

Annons:
fretki
5/27/08, 12:58 PM
#1

Grattis!!!! Grattis!!

Det låter verkligen spännande. Du måste ta lite kort på dem…jag VILL se dem!!!!!Vad heter de?

FunkyShrimp
5/27/08, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Tackaar! :D

Ja dom härjade som fan inatt xD iallafall chokladen. Hon väckte mig typ 2-3ggr :P Albinon gick och åt några ggr.

Dom verkar ha hittat sina sovplatser^^ Chokladen ligger i filten som jag har på golvet ;P ser skitmysigt ut. Och Albinon ligger mellan väggen och två rör..^^ trångt och varmt är det. :P Ska lägga en filt där med så hon inte ligger rakt på golvet och sover.

Ja ;D nu är min kamera dock paj och ska in på lagning. Men ska se om jag kan få en kompis bilder som han tog igår när vi var därborta o hämtade dom :) Dock är dom ihoprullade^^ men ändå.
Ja nu så :D lägger till bilderna med.!

Chokladen blir en Lillemor nästan helt säkert :)
Och Albinon blir nog en Iris. Det känns mest som det. Men hon har mest varit ihoprullad, så har inte riktigt lyckats se henne ansikte i ljuset riktigt^^ Så måste se om hon passar i det först :P (hon är ju rätt skygg för tillfället, så rullar ju ihop sig när man kommer för nära). Ska ta upp henne när hon vaknar till liv igen^^

FunkyShrimp
5/27/08, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och så kommer Lillemor^^

fretki
5/27/08, 2:52 PM
#4

Hihi, vilka charmtroll. Det är inte alla som vill va med på kortGlad

FunkyShrimp
5/27/08, 3:12 PM
#5

#4 haha nej :D
men där var dom fortf kvar hos Carina, när jag skulle ta med dom. Måste bara fixa kameran så blir det en maassa kort :)!

geiputaus
5/27/08, 3:13 PM
#6

Åååh vilka ljuvliga små kottar!! Längtar tills vi får se en nos eller två!!

Annons:
FunkyShrimp
5/27/08, 3:18 PM
#7

#6 :D
Ja jag måste fixa kameran först. Sen kommer det rulla in en maassa bilder ;D

geiputaus
5/27/08, 4:02 PM
#8

#7 Väntar ivrigt ;)

fretki
5/27/08, 4:35 PM
#9

……här en liten sötnos mens vi väntar på bilder på lillemor o iris Glad

FunkyShrimp
5/27/08, 5:04 PM
#10

#8 Mm :D Får se om jag lyckas nu i veckan. annars blir det nästa.

#9 haha, ja den är söt :D

Susan80
5/27/08, 8:24 PM
#11

Jätte grattis till din nya lilla familj Skrattande

Mikaela_B
5/27/08, 11:50 PM
#12

GRATTIS TILL BebisARNA!!!!!!!!

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/28/08, 3:18 AM
#13

#11 Tackar tackar! :D

#12 Tack så mycket! ;D

Kom precis hem. Första jag gör är ju såklart att leta upp dom^^ så jag har lite koll på dom. Lillemor hittade jag rätt snabbt. Iris dock letade jag igenom hela rummet efter ;P så började bli lite orolig. Men hon låg precis bredvid Lillemor. Så söta när de ligger precis tätt intill varandra och sover :) <3 Såg henne inte för hon låg bakom min bas, vilket inte Lillemor gjorde riktigt.
Råkade dock väcka dom eftersom jag skulle ta bort en papperslapp som snuddade vid Lillemor. Så båda bollade upp sig^^

Upptäckte också nu att dom förmodligen har skaffat sig en toahörna. Skitbra isånafall!

Men de borde väl lägga sig i filten när den finns ;D istället för rakt på golvet. Men men ;P

Annons:
FunkyShrimp
5/28/08, 4:47 PM
#14

Nu blir det att torka upp efter dom små. Sedan deras första bad här! :D hähä

urmodern
5/28/08, 5:57 PM
#15

*avis så att det rycker*

FunkyShrimp
5/28/08, 7:13 PM
#16

#15 Såå söta dom är! :) Funderar du på att skaffa sen eller?

Var så söta när vi badade dom. Ville verkligen upp dock :P haha.
Men det blev en del bilder! :) Får dom senare ikväll.
Min kompis ville så gärna vara med när jag skulle bada dom :P haha.

FunkyShrimp
5/28/08, 8:43 PM
#17

Btw, hur gör man så att bilden syns i från början, vid sin text liksom?^^ :) och inte bara uppe i hörnet som en ikon typ.

FunkyShrimp
5/28/08, 11:13 PM
#18

Kom igen nu! :D så kan jag lägga upp nya bilder på bebisarna!

Mikaela_B
5/29/08, 12:31 AM
#19

Kopiera och klistra in :P nee ja vet ej men vet att de finns en tråd inne på iller.ifokus som har en bra beskrivning på hur tror ja om ja ej minns fel…

Saken med den är att om du lägger in dom på de sättet du vill så kan de bli trögare för de som har segare datorer att komma in på tråden så därför rekomenderar ja att alla bilder läggs in som ikoner och inte direkt i inlägget

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/29/08, 1:14 AM
#20

#19 Ahhaha :D jag har nog försökt med det mesta xD men det vill sig inte.
Får gå in där och kolla istället då :)

Ahaa okej. Kanske smartare då.
Lägger upp lite bilder inom en snar framtid (dvs senast imorrn :D)

Annons:
FunkyShrimp
5/29/08, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Då var det dags för lite bilder då ;)

Här ligger dom små bebisarna och sover jämte min baslåda^^

FunkyShrimp
5/29/08, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Lillemor <3

FunkyShrimp
5/29/08, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Lillemor, the karatekid :P

FunkyShrimp
5/29/08, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Sötnos <3

FunkyShrimp
5/29/08, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Bollen Iris.

FunkyShrimp
5/29/08, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Dags för bad^^

FunkyShrimp
5/29/08, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Var tvungen att lägga ner henne som en boll :P hon vecklade ju aldrig ut sig. Men så fort hon kände vattnet så rullade hon ut sig :P

Annons:
FunkyShrimp
5/29/08, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Typ bilden man ser henne bäst på.

Dom rörde sig ju så mkt, så det vart tyvärr många suddiga bilder =/
Men det kommer mer när jag har min kamera!^^

FunkyShrimp
5/29/08, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Iris kör ner huvet^^ och Lillemor ville inte bada mer ;P

<3

FunkyShrimp
5/29/08, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

eller okej, körde inte ner huvet helt där, men bilden innan på datorn gjorde hon det ;P kanske inte så smart pga att det är vatten där hah. aja :P

Lillemor badar.

FunkyShrimp
5/29/08, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Torka nybadad bebis <3

FunkyShrimp
5/29/08, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Åh vad mysigt det var att komma upp och bli torr!

FunkyShrimp
5/29/08, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Iris kör stenhårt på bollen^^

FunkyShrimp
5/29/08, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Sötis

Annons:
FunkyShrimp
5/29/08, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

vandrar på mina byxor^^

FunkyShrimp
5/29/08, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Iris gömde sig under stolsbenet? ;P

och råkade väl komma för nära, så då vart det ner med huvet i marken igen^^

FunkyShrimp
5/29/08, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lillemor letar efter pärmen antar jag? som står på golvet egentligen.. Men hon river ut mina papper och lägger sig därinne och sover^^ rätt sött :D men tja, får se om jag ställer tillbaka den^^ hon verkar ju älska den.

FunkyShrimp
5/29/08, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Iris ska in och sova i filten :) Godnatt!

Mikaela_B
5/29/08, 5:40 PM
#39

Naw bebisar!!! saknar mina när dom va i den storleken haha!
Mina är stora klumpar vid detta laget haha!

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/29/08, 6:08 PM
#40

#39 haha :D dom är ju helt otroligt söta!

haha :P men kan det inte vara mysigt det med då? ;D

geiputaus
5/29/08, 6:25 PM
#41

Åååååååååååååh <3 mitt hjärta värker va söta dom är!!!!

Annons:
FunkyShrimp
5/29/08, 7:04 PM
#42

#41 visst är dom! :D

man blir ju störtförälskad! :) <3 :D

Mikaela_B
5/29/08, 10:14 PM
#43

#40 haha jo mina pluttar är otroliga ändå :D
lite större sice på dom bara ;)

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/29/08, 11:27 PM
#44

#43 Haha jo :D
Iris har sovit heeela dagen. Skojar inte! :P
Hon sprang runt som en liten racerkotte inatt^^ skitsöt. Men när jag ända sen jag vaknade har hon sovit :P och nu är kl ändå snart halv 10! :P

sovit i typ ½dygn xD eller mer!

Lillemor har jag haft uppe 2 ggr, men hon gick in i filten för några timmar sen..^^

FunkyShrimp
5/29/08, 11:29 PM
#45

Nej nu ser jag nåt som rör sig under elementet :P!

En liten nos och en söt tunga :D Nu kanske hon kommer fram :P hehe

Eller.. ne tror hon lade sig på andra sidan bara.. :P hahha

FunkyShrimp
5/30/08, 2:36 AM
#46

Upptäckte nu nyligen när jag höll i Iris och Lillemor var påväg  till matskålen att hon hade en fläck på ena sidan :O trodde det var en kal fläck!
Men när jag skulle kika så upptäckte jag att hon hade självbespottat sig själv.. -puh-!

Blev ju fan skraj där :P

Haha xD Håller i Iris nu, eller hon ligger som en boll i mitt knä, fast halvöppen sådär :P hennes ben sticker upp och hennes högra ben har fått ryck :P haha. så sött. men ska hon sova så eller ;P hon verkar trivas med o ligga sådär :D haha.
Sötnosen <3

UlrikaD
5/30/08, 6:30 AM
#47

Jisses vad söta, jag bara smälter.Kyss

FunkyShrimp
5/30/08, 10:40 AM
#48

#47 :) jag med. haah

Annons:
Ledin
5/31/08, 12:45 AM
#49

o gösses så söta :) jag kan inget om tama kottar inte mycket om vilda helelr men undrar hur stora blir en sån där söt kotte? Hur gammla blir dom (vi säger att den är frisk hela livet) Och hur får man dom keliga? Sen sista hur har man dom (inne? ute?) Sover dom oxå i dvala på vintern eller är dom pigga året runt? Jag måste ju erkänna att dom är jätte söta, sötast är dom som är bruna som lillemor :)

FunkyShrimp
5/31/08, 1:37 AM
#50

#49 haha tackar! :D

Dom är helt underbara <3

 De blir mindre än svenska kottar. Vad jag har läst till mig så blir de mellan 15-20 cm :)

Medelåldern på dom ligger på runt 7 år :) men de kan bli allt från 4 upp till 10 år gamla.

Man håller i dom mycket och klappar dom o så :) Mina har redan visat stora framsteg! =)
Men en del jobb kvar på albinon, då hon är väldigt blyg av sig. Rullar mest ihop sig och förblir en boll ett tag^^ kikar vääldigt försiktigt fram till slut, men minsta lilla plötsliga ljud eller rörelse så rullar hon ihop sig igen.
Just nu sitter jag med henne i knät :) har köpt små jättesöta handdukar typ, alla i olika färger :D så hon ligger i en sån nu. Väldigt praktiska! eftersom dom är just så små :)

Man har dom inne :) Man kan ha ute dom under varma sommardagar (ej då på natten) Tusan! Nu kissade hon i mitt knä^^ aja :P sånt som händer. Har satt upp tvättid kl 07 imorgon^^ :D
ja, haha, nej inte under natten men på varma sommardagar kan man ha dom ute :) De springer fort! Så inhängnad får man ha :)

Nej de ska inte sova i dvala. Om det är för kallt i rummet (och därför man ej ska ha dom ute när det är för kallt, t.e.x. på natten då) så går de i ide. Och de får de ABSOLUT inte göra!
De är jättesvåra att väcka, om man ens lyckas. Så det måste vara varmt för dom.

Man får köpa värmematta och ha under vintertid och kyliga dagar om det blir lite kyligare inne.

:)

FunkyShrimp
5/31/08, 1:43 AM
#51

Iris är så söt! Hon sitter ner när hon äter! :D <3

Mikaela_B
5/31/08, 1:47 AM
#52

Bara för att bryta denna lilla "srock" att de är svårt att väcka kalla igelkottar, saken är den att när dom blir nerkylda så väcklar dom inte ut sig för dom är trötta och vill försöka sova hela tiden, men de är inte svårt att få dom varma igen. Men saken är att lyckas dom somna så är dom näst intill döda.

Deras organ etc lägger av. detta om dom ligger längre tider i kyla.

har haft nerkylda kottar flera ggr men aldrig haft problem att värma upp dom.

däremot är de slitsamt på organ etc om de sker ofta!
Därför skall man undiva kylan så mkt man bara kan. =)

www.blueberryhedgehogs.com

Linda-J
4/5/09, 11:03 AM
#53

# 9 så fin bild Flört

Upp till toppen
Annons: