Annons:
Etikettförening-stamtavla-och-register
Läst 1030 ggr
Zsarorna
2008-07-06 15:17

Wohooo! Databas för våra igelkottar!

**Min fråga är: Finns det intresse av att starta databas! ???
**

Jag har äntligen fått kontakt med en av grundarna för Pawpeds (www.pawpeds.com) som är en databas för bland annat katter och hundar.

På pawpeds kan man bland annat "testpara" sitt tamdjur med andra intressanta avelshonor och -hanar världen över, (test mating som det heter på sidan). Igenom detta kan man se eventuella inavelsgraden, ev. sjukdomshistoria och läsa all slags fakta kring djuret i fråga.
**
Och nu är det på G för våra afrikanska pygmeigelkottar! Det är helt gratis att hjälpa till och att bli medlem!
**Något som jag skulle vilja få hjälp med är att bygga upp det hela! Peter från Pawpeds ger oss tillgång till ett program att använda för att koppla upp dig mot databasen och mata in informationen. Sedan får vi en automatisk funktion som med jämna mellanrum kopierar över inmatad information till en databas som är synlig online. Är det ett stort krav på att ha den översatt på svenska så kan jag ju höra med honom hur möjlig det är, hör av er i sånan fall !?

Kontakta mig för mer information och svar på frågor!

Annons:
zickan
2008-07-06 21:16
#1

ja det är jätte intressant. på tiden att få upp nått sätt att ha koll på djuren.
Är så många som inavlar så det är kul att kunna spåra upp leden lite.

finns även feritage som är iller sida ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-04-07 22:36
#2

detta låter så¨vettingt….. finns det något du kan förmedla till mig om du inte är intresserad att dra i gång detta nu

mvh

Linda

zickan
2009-04-08 01:21
#3

mikaela startade ju detta?.. trode hon redan hade öppnat paws för igelkott. finns tråd här inne om detta där flertal av oss ägare redan lagt in stamtavlorna direkt i forumet

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-04-10 10:25
#4

måste leta lite mer då Cool

Linda-J
2009-04-12 18:42
#5

hur fungerar detta??

Har suttit och kollat idag men hittar inget som passar igelkotten?

Någon som vet??

Zsarorna
2009-04-13 22:28
#6

det är INTE publicerat ännu pga brist på hjälp att köra igång den :/

Annons:
Linda-J
2009-04-13 22:31
#7

men det skulle vara bra att få igång för jag tror att det kommer att behövas inom kort

vill du ha hjälp så hojta till

Zsarorna
2009-04-13 22:53
#8

jag fick tyvärr lägga det på is på grund av universitetsstudier men skicka iväg ett mejl till mikaela å kolla om hon fortfarande håller på ^^

tyvärr så är min stationära lite trasig f ör tillfället och jag har alla uppgifter och sånt i den så jag kan inte hälpa dig angående mejladreser och kontaktpersoner på pawpeds :(

Upp till toppen
Annons: