Annons:
Etikettallmänt
Läst 918 ggr
Salladshataren
7/30/08, 12:18 AM

Snälla medlemmar...

Vill bara klargöra lite saker…

  • Det är inte okej att hänga ut folk på forumet. Är det något problem så lös det privat. Skapar bara dålig stämmning.

  • Jag har inte så mycket tid att vara här inne och hålla koll som jag hade innan. För att jag går på intensivkurs för körkort dessa två veckorna. Hoppas att ni förstår.

  • Och att jag sörjer över min ena kanin som fick somna in för en vecka sen. R.I.P Nisse

Hoppas att alla ni förstår att jag har ansvaret för igelkott.ifokus nu när Mikaela inte har tillgång till dator och internet. Och, nej, jag försvarar ingen här, men man får inte göra som det hände…

Därför jag har svårt att hålla ordning och reda på forumet.

Tack på förhand

Salladshataren - Medarbetare på igelkott.ifokus

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
FunkyShrimp
7/30/08, 1:24 AM
#1

Mikaela har hängt ut mig på forumet vad jag anser. Men det sa ingenting någonting om. nejnej…

Om folk ska behandla en person på ett visst sätt, så ska ska alla behandlas likadant!
Punkt slut.

Salladshataren
7/30/08, 1:28 AM
#2

#1 Jag har inte uppfattat att hon har hängt ut dig. Hon nämde inte ditt namn, så jag förstår inte varför du får det till att hon hänger ut dig?

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

zickan
7/30/08, 11:11 AM
#3

Jag är sjukt förbannad och kanske anses ha hängt ut  mikaela. Men jag vill ha tillbaka mina pengar snarast!!! Så får man inte bette sig.
Sedan är det mycket upp till medarbetarna och henne själv att ta bort trådar om de anses olämpliga eller spärra personer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zsarorna
7/30/08, 12:17 PM
#4

Även om det är sajtvärdar och Medarbetare som ska ta bort trådar och spärra personer så måste vi väl alla vi (vuxna människor) bete oss och sköta oss. Det är inte sajtvärdarnas uppgift.

Tack SalladsHataren för snabb reaktion på en opassande tråd! Det är sånt som gör detta forum värt att hänga på.

FunkyShrimp
7/30/08, 4:21 PM
#5

#2, hon sa inte mitt namn men hon sa _du_ (riktat till mig). Vilket är samma sak.

Salladshataren
7/30/08, 6:57 PM
#6

#3 Ja, man får vara arg på människor, men det gör inte saken bättre att skapa en tråd där man vräker ur sig sin ilska. Kan ju skrämma bort andra medlemmar. Hoppas att detta är en engångsförteelse.

#4 Jag gör mitt bästa!

#5 Okej, jag ska läsa igenom den diskussionen igen.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Zsarorna
7/30/08, 9:41 PM
#7

Men skapa ett-sur-på-varandra-ifokus Flört

Salladshataren
7/30/08, 9:59 PM
#8

#7 Ja, sånt borde man ha ;)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

zickan
7/30/08, 10:10 PM
#9

ja men jag ansåg mig inte ha något val. att hänga ut personer brukar ge reaktion nog att handla och få saken fixad vilket det tyvärr  blev också. bevis på att uthängning alltid funkar som sista utgång fick jag igen.

jag hade ringt, sms,tel svar och pmat. inte bara på iFokus utan även andra sidor som jag vet personen existerar på.
men personen har inte tagit kontakt med mig utan måste gå genom en gemensam vän.
kan personen kontakta en gemensam vän så kunde denne person istället ha tagit direkt kontakt med mig och inte genom andra.
så fruktansvärt fult gjort. men bevisar igen att hänga ut folk alltid funkar som en sista lösning när inga andra val finns.

att fåtal trådar  med dåligt innehåll uppkommer skrämmer inte bort intresserade.
bevis på detta har vi fletal ifokus med en starkare och elakare ton men sårat folk hänger ännu kvar. men vad ska man göra när inget annat funkar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zsarorna
7/30/08, 11:42 PM
#10

Men Zickan, bara en fråga, inte meningen att reta upp dig nu, men jag  bara undrar. Är det rättfärdigat att man börjar ta upp konflikter öppet på ett forum? Som inte handlar om forumets ämne?!

Tänk om fler personer börjar med detta, jag pratar inte om vad som är rätt och fel specifikt i din konflikt, men konflikter i överlag och vilka gränser vi måste sätta på forumet och OT-trådar.

För om du känner att det du gjorde är ett undantag, så kanske fler börjar se sina bekymmer som ett undantag det är det som kan bli ett problem…var försvinner då intresset i att gå in på sajten? Jag kan inte rekomendera en sajt som inte håller vad den lovar, och med tanke på att skalan av tamigelkotts-ägare inte är så där jätte stor så är det ju hit folk vänder sig när de är intresserade eller nyfikna på tamkottar och hur kul är det att komma in på ett forum som ny medlem och känna att dom kanske måste välja sida eller så i en konflikt dom inte har med att göra!? Det handlar alltså inte oma tt skrämma bort medlemamar på det sättet du beskriver det utan ett seriöst forum som hålelr vaddet lovar.

Jag vill gärna understyka att det är inte enbart ditt inlägg som skapar en sån här problematik utan i överlag och att jag vill belysa vikten av att sätta gränsen på OT-trådar.

Hoppas dina bekymmer löser sig!

Salladshataren
7/31/08, 12:07 AM
#11

#10 Kunde inte skrivit bättre!

Zickan, som jag skrev i ett PM till dig. Oavsett vad som händer i ditt privatliv, så har du ingen rätt att gå in här och skapa en tråd för att hänga ut en person.

Och man får inte hänga ut folk på detta viset, vad än du tycker om det fungerar eller ej.

Det är inte okej att bryta mot några regler eller lagar. En gång till och du åker ut! Ja, jag vet att jag har skrivit till dig om det, men tycker du behöver påminnas!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Salladshataren
7/31/08, 12:36 AM
#12

FunkyShrimp, jag läste att Mikaela_B bad om ursäkt för att du känner dig påhoppad. Så det är inget att älta om då.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

zickan
7/31/08, 12:53 AM
#13

bryr mig inte om jag blir radera härifrån. för min del är det viktigare att jag får tillbaka mina pengar. inget forum eller vänskap är värd att förlora sin bostad för. vad spelar det för roll om man inte kan skriva på ett forum. det är texterna som är intressanta

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
FunkyShrimp
7/31/08, 2:31 AM
#14

#12 Jag har inte läst det själv, men då måste det varit nyligen.
Om hon bett om ursäkt så tar  jag emot ursäkten, men vill inte att det upprepas.

Salladshataren
7/31/08, 7:47 PM
#15

#14 Här finns ursäkten ifrån Mikaela!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

FunkyShrimp
7/31/08, 8:17 PM
#16

#15 ja jag fattar vart den finns

Mikaela_B
8/1/08, 8:37 PM
#17

haha, ganska impad på hur folk orkar engarera sig, ganska kul att läsa också när de är ens eget forum.

För er som vill veta, jag är tillbaka, och till er som har ett problem med mig hör av er via Pm eller på MIN mail som jag har slängt ut ett 100 tal ggr om ni inte får tag på mig!

Sedan så kan alla inblandade som diskuterar kring mig skaffa sig ett l*v och göra nått åt de och sluta diskutera kring mig eller hurdan jag sköter saker och ting, vill ni veta vf jag vart borta? Skriv till mig och fråga, är de något annat ni vill veta? Ja men skriv då och fråga..

// Mikaela Sajtvärd

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
8/1/08, 9:20 PM
#18

#17 jag bryr mig inte ifall du vart borta eller inte. Men bara hört problemen från Zickan och det har inte låtit så trevligt. Så eftersom hon inte fått tag på dig så undrade hon här vart du tagit vägen. Eftersom hon inte kunde få tag på dig alls, medans andra hade det.

Det var det det handlade om. Som sagt, jag bryr mig inte, men antar iaf att du redan pratat med Zickan nu då.

Mikaela_B
8/1/08, 10:17 PM
#19

#18 för att svara på de du säger, jag har inte pratat med någon..

jag lyckades få tag på en person som jag bad medela att jag dyker upp så fort jag fått ordnat skiten som hindrade mig ifrån att kunna kontakta någon…

Och det hela handlar inte om att varken zickan eller någon annan inte har lyckats få tag på mig, de ger ingen rätt att hänga ut mig i trådar speciellt när de är konstaterat att jag inte kan ta mig in eller lyckas komunicera med någon, och när jag inte kan försvara mig själv så ger de inte rätten oavsätt läge att hänga ut mig!

Har man ett privatproblem så får man lösa de PRIVAT de har inte ett helt öppet forum med att göra, och med tanke på att jag nu när jag är online igen kan se att detta inte är den enda tråden som är baserad på mitt försvinnande så vet jag vem och vilka de är som har skrivit vad och jag vet vad som är sagt, och jag tycker de är dålig stil.

Har även blivit uppdaterad från andra håll under dagen att de inte vart helt okej stämning osv här inne.

och hade någon velat veta vart jag tog vägen så hade personen i fråga lika bra kunna skriva i tråden som startades som rubriken löd "vart är mikaela? " och sedan skulle det vart slut på diskutioner.

jag låser iallafall denna tråden nu, vill folk diskutera kring detta så kan jag så gärna öppna en ny tråd och förklara för alla hur läget är… sedan finns de inget mer att diskutera…

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
8/1/08, 10:32 PM
#20

jag har testat allt men inte fått tag i dig. och nu har du varit upp ett tag i fag och ännu skiter du i att höra av dig till mig. så jävla dålig stil.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mikaela_B
8/1/08, 10:39 PM
#21

#20 som jag sagt skriv till mig! Du säger ju till alla att du har skrivit och försökt med allt, hur kommer de sig då att jag inte har ett enda medelande? förutom ett mezz på zoonen som jag dessutom har svarat på IDAG….

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
8/1/08, 11:27 PM
#22

jag har pmat här inne mer än en gång via kontakt och inlägg. mailat göteborg uppfödar mailet. h. mailade på ett forum han såg du var medlem på efter min önskan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: