Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 592 ggr
Mikaela_B
2008-08-02 15:10

Veterinär besök

Är det någon som har blivit tvungen att åka in på besök os veterinären med sin igelkott?

Isåfall varför? Fick ni medecinering till den/dom?

Berätta gärna lite, alltid intressant att läsa om ni vill dela med er av det =)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
FunkyShrimp
2008-08-02 15:24
#1

Ja jag! :O i onsdag! =( blev ett dyrt besök, men var värt alla pengarna utan tvekan!

Ska skriva ett inlägg om det hela snart!

Susan80
2008-08-02 20:37
#2

Nej jag har inte gjort något. Dock har jag pratat med säkert 40 stycken för att se om dom tar emot igelkottar, och har bara hittat en. Men som sagt har inte varit i behov av någon vetrinär ännu.

FunkyShrimp
2008-08-04 13:50
#3

Jag har ringt typ 5 olika veterinärskliniker, och 2 tog emot. Den i roslagstull som jag vet tar emot kottar, men tar 700 betalt för att söva dom..
och en i nässjö som aldrig haft kottar inne, men sa att det skulle nog gå bra, att de går som smådjur (smådjursklinik).

Nu har det vart halvakut första gången med Lillemor, så jag ringde veten här (som jag hade ringt innan, och de aldrig haft kottar, visste inte ens att man kunde ha dom som husdjur) och jag fick komma ändå, då det var lite akut.

Och nu i onsdags då det var jävligt akut! Då åkte jag till veten i jönköping som inte heller visste att man kunde ha kottar som husdjur. Dom sa själva att det var väldigt tur att jag kom in med henne.
usch =/ min stackars tjej. Om jag inte hade kunnat komma in med henne hade hon förmodligen fått amputera bort tassen ='(! Så det var verkligen _verkligen_ akut!

Mikaela_B
2008-08-04 16:19
#4

Jag har enbart vart inne flertal ggr med 2 honor med WHS som är här hemma. Men detta för att kolla upp dom regelbundet och följa upp sjukdomens spridning etc och se till att djuren i sig inte lider på nått sätt!

Annars har jag aldrig vart inne på akuta besök eller något sjukdomsfall alls med någon av mina igelkottar… skönt det…

www.blueberryhedgehogs.com

Zsarorna
2008-08-05 01:37
#5

#3 Va hade hänt?? :S Mår hon bättre?? Hoppas!!

FunkyShrimp
2008-08-05 12:30
#6

#5 Ska skriva ett inlägg om det nu snart när jag inte mår illa^^

Så det är på g!

Jo hon mår bättre :) trippar på som vanligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: