Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 3359 ggr
IaMiaMaria
6/28/08, 6:13 PM

Rumsrena?

Har någon utav er här inne fått eran kotte rumsren?? Min är det inte som jag nyss har fått, har någon några bra tips på hur jag ska göra. jag har en låda med kattsand i som står i närheten av dens bädd, där i lägger jag en del bajs som den har gjort på golvet, ska jag göra något mera?

tacksam för svar =) Maria

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
Salladshataren
6/28/08, 6:42 PM
#1

Har du ramp till kattlådan eller är den så låg att kotten kommer i den utan problem?

Testa att sätta ner igelkotten i kattlådan. För så gör jag med kaninerna när jag får dem rumsrena. Gör man det så lär de sig förr eller senare ;)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Susan80
6/28/08, 7:01 PM
#2

Våran var inte heller rumsren när vi fick henne. Men vi satte ner lådor med kattsand överallt i lägenheten där hon bajsade. Till slut fatta hon vinken och bajsade i dom och vi kunde sakta börja ta bort ett par stycken. Idag har vi bara 2 lådor med kattsand ute. Och den ena har hon valt själv att inte bajsa i utan bader i den istället. Men den andra är en toalett för henne. Vi hade ca 7 låder ute som mest. Men det funkade! Skrattande

Mikaela_B
6/28/08, 10:10 PM
#3

Jag har ungefär 97% av alla mina rumsrena, har låga lådor och tidningspapper, funkar perfekt.

www.blueberryhedgehogs.com

IaMiaMaria
6/28/08, 11:08 PM
#4

oki, tack för alla tipps, min brukar alltid bajsa och kissa på mig då jag tar upp henne i famnen, beror det på att hon börjar rör på sig då eller blir hon rädd?

maria

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Mikaela_B
6/29/08, 12:00 AM
#5

    #4 dom har ju en tendens att utföra sina behov när dom rör sig, men har aldrig själv råkat ut för att dom gör de i näven/famnen när dom rör sig. Kanske hon gör så, men kan säkert vara att hon är rädd också då dom blir stressade med…

www.blueberryhedgehogs.com

Susan80
6/29/08, 12:35 AM
#6

#4 Dom brukar vilja gå på toa precis när dom har vaknat. Så låt hon springa runt en liten stund när hon har vaknat. Fortsätter hon att bajsa, kissa när du håller henne ändå, tänk då på att inte släppa ner henne på en gång. Dom kan nämligen sätta i system att göra sin avföring i knät för att få komma ner på golvet igen.

Annons:
Nessie87
9/17/08, 8:49 PM
#7

#3 "Låga" är ett väldigt relativt begrepp för mig. ;) Hur lågt är låga? Har en bunta med glassbyttor som man väl skall kunna klippa lite i och ha som toalett. Kattlåda har jag också men den är ca 8,5 cm hög oas passar den nog rätt bra som badbalja alt sandbad. Kan ju göra en ramp också.

Zsarorna
9/18/08, 1:35 PM
#8

martins bajsar på två ställen, För han har ett trähus i hans "palats" som han bajsar i (vi har en kaninbur som är kopplad till en ikealåda och från den går det en ramp till firheten) men på nätterna när han är uppe å springer så har han någon förklärlek till inunder gästsängen, där har vi valt att lägga papper men då brukar han bädda in sig under tidnignspapperet å sova utanför palatset istället! *suck*

Så jag ska nog samla alla gamla glasskartonger å försöka det där med låda..fast han är van från sitt förra hem att poopa på papper så jag fattar inte vad han är schizo här för, men så tyckte jag att det var med det mesta ifrån början, han var inte alls som han varit hemma hos sina förra ägare, det blir nog lätt hänt i en ny miljö å nya röster å lukter med mera, inte så att han mådde dåligt men lite "otam" kändes han, men det lades sig rätt snabbt iom att vi tog i honom å pulade i hans palats..han vande sig vid en liksom. Har uppelvt det att så länge man försöker kopiera så mkt rutin som möjligt från förra hemmet så går det nog bra…

Drömmen skulle ju vara å ha typ ett rum på 20kvd som värsta savannen å bergssprickor Skrattande *lyrisk* sandtäckt glov och en solstol *hihi*Då skulle man bara behöva en liten kattsands-spade och rensa bort poopet!

Upp till toppen
Annons: