Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1387 ggr
IaMiaMaria
2008-07-02 23:58

stuttsig kotte

Idag då jag och kotten vilade i soffan så fnös den och stuttsade omkring, vad beror det på, det var ungefär som att den nös. Kan den bli förkyld?? Ny bliven kotte ägare så vet inte ännu vilka beteenden som är normala och inte.

Tacksam för svar// Maria

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
FunkyShrimp
2008-07-06 16:15
#1

Den tycker att du eller det du gör är irriterande och vill inte att du gör så ;P Studsandet o fräsandet är ju ett sätt att visa att den blir irriterad samt försvarsmetod.
Min ena hona gör så när man väcker henne. Skitsur blir hon ;P

Jo jag tror de kan bli förskylda. De kan nog alla djur.
Men detdär är inte förkylning.

[trumman]
2008-07-06 17:02
#2

Ni vet det är vilda djur som ni leker med va?

 Dom är inte alls är skapta att vara inomhus i dammiga lägenheter, instängda och leva på artvirdig föda, det är nog därför man läser så ofta om att de inte verkar må bra här.

Men.. det struntar ni väl i så länge ni får leka av er lite och dom ääär ju så söta?

Mvh, T

Zsarorna
2008-07-06 17:59
#3

du vet att det är tamigelkottar vi "leker" med va?!! nä tydligen inte!

Läs på fakta innan du  försöker knäppa någon på näsan!

 Vill du ta upp någon flummig debatt om om djur som du anser vara vilda så får du vända dig till jordbruksverket som godkänt detta! Dessa kottar är INTE vilda, de är infödda i fångenskap och är flera generationer tillbaka tamfödda. Du förstår liksom inte att det är lika löjigt som att påstå att katter och hundar är vilda.Det handlar om Afrikanska pygmeigelkottar och inte en vanlig, fridlyst, svensk igelkotte! 

Mikaela_B
2008-07-07 17:09
#4

Och så håller vi ton här inne tack.

#2 som andra redan komenterat så läs på innan du ska komma in och knäppa någon på näsan.

Det finns många djur som man kan anse inte är domectiserade till människan och inte ska hållas som sällskapsdjur.
När de gäller Tam igelkottar så är de en skillnad på dom och Svensk vildfödd.

Sedan vet jag inte hur du har de hemma ang dammig lägenhet etc men jag det då inte, då jag håller hygien nivån hos alla mina djur på max. Och vart har du läst att dom inte mår bra?
Källa till de hade ju vart intressant.

Sedan att dom hålls instängda enligt dig ger ju mig en anledning till att tro att du inte vet vad du pratar om, med tanke på att vi här inne jobbar intensivt för att man skall följa lagen som är 20 kvm och inte hålla dom instängda i burar etc utan leva på öppen yta precis som en hund eller katt.

Och födan som dom lever på i fångenskap är det fel på hur?
Att ge dom så naturligföda som man kan och sedan måste man tillgodo se dom med annan föda också för att dom ska få  i sig det som dom behöver, ser inte jag som ett problem, snarare mer rätt mot dom att man tillgodoser deras riktiga natur men också ser till att dom får sig allt som dom behöver och i den mängd dom behöver.

Men se till att alla hler god ton här inne, tänk på hur ni formulerar er när ni skriver, inga påhopp eller liknande för då riskerar ni att få skrivförbud eller bli avstängda.

Mvh // Mikaela Sajtvärd

www.blueberryhedgehogs.com

Zsarorna
2008-07-07 21:45
#5

#4 förlåt men ibland brusar jag upp

Generad

Mikaela_B
2008-07-08 00:07
#6

#5 inga problem, alla kan brusa upp och det var inte riktat till enbart dig =) Det ska vara en bra stämning från alla här inne så ta inte åt dig själv, utan de gäller alla här inne även mig ;) vet hur de är när man brusar upp, men jag som värd måste hålla mig neutral så gott de går, och de är jobbigt ibland =)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
zickan
2008-07-08 01:12
#7

det där lät som ett troll. kanske har fel, men väldigt likt. inlägg som endast skrivs för att göra andra upprörda

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
2008-07-08 01:51
#8

#7 den tanken har slått mig redan oxå ;)

www.blueberryhedgehogs.com

Salladshataren
2008-07-08 15:39
#9

Trumman har varit på mig innan. I teckning.ifokus :(

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Zsarorna
2008-07-08 16:56
#10

#7 Tyvärr inget troll. Finns i många fokussajter och säger sina "åsikter".

Upp till toppen
Annons: