Annons:
Etikettfoder
Läst 953 ggr
Susan80
2008-08-01 23:35

Kalcium

Jaha vi har ju haft en del nya inlägg på sista tiden som faktiskt har handlat väldigt lite om just igelkottar så jag gör här ett försök till att vända tillbaka till det ämnet.

Kalcium

Hur ofta ger ni era igelkottar detta? Vad har ni för märke? Varför gör ni det?

Jag ger det nu varannan dag då jag fått veta att insekterna inehåller mycket fosfor och att kalciumet behövs för att neutrallisera detta. Från början fick jag veta att det räcker att ge ca var 4:de dag. Och trodde själv det var taggarna, naglar och tänder. Men har höjt det till varannan dag nu. Märket jag har är "reptivite".

Annons:
Zsarorna
2008-08-02 00:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi har också reptive vite (puder), vi lägger på allt utom kattmaten, så det blir några gånger i veckan

zickan
2008-08-02 00:09
#2

mins inte vad det heter just nu som jag använder. men jag har det på färsk maten och inget på torrfodret. färsk foder typ mask, grönt och sånt.

ger även lite  vetegrodds olja ibland.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Susan80
2008-08-02 00:40
#3

#2 Ger du oljan i maten eller? Jag brukar spreja lite på ryggen efter bad. Jag tycker den oljan är kanon.

Jag pudrar oxå på "blöt" maten. Kattmaten får dom jobba för att få tag i. Så då är det lättare att bara strö det över dem mat som vi lägger i deras skål. Typ barnmat, och de zickan sa Glad

zickan
2008-08-02 00:46
#4

nej jag har ännu aldrig satt på själva kotten. brukar ge nån droppe på ett fat som lite godis. oftast efter jag klippt klor eller badat.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Susan80
2008-08-02 00:48
#5

#2 Ger du oljan i maten eller? Jag brukar spreja lite på ryggen efter bad. Jag tycker den oljan är kanon.

Jag pudrar oxå på "blöt" maten. Kattmaten får dom jobba för att få tag i. Så då är det lättare att bara strö det över dem mat som vi lägger i deras skål. Typ barnmat, och de zickan sa Glad

zickan
2008-08-02 00:50
#6

haha.. mysko dubbel inlägg

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mikaela_B
2008-08-02 14:46
#7

Använder också reptivit men har även ett annat också, hum minns ej namnet nu. Jag ger mina var 3:e dag, vetegrods olja har jag också använt någon gång, men inget som används dagligen eller lika ofta..

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: