Annons:
Etikettleksaker-och-aktivering
Läst 2165 ggr
Susan80
2008-08-01 23:49

Leksaker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur stimulerar ni era kottar?

Vi har köpt en "gräs låda" på djuraffären som vi odlat upp. Sen klipper vi det och lägger i en låda. Där blandar vi sen i mjölmask som dom får gräva efter. Här är en bild när Shadow gräver.

Annons:
Zsarorna
2008-08-02 00:13
#1

Smart!

Vi brukar bara ta fram dem med en pincett, antagligen för rädsla att de ska smita (lite skrajj för kryp men börjar vänja oss) Ska nog testa något sånt som ni har gjort dock!

Vi har en springbräda som var populär hos förra ägarna men här sprigner han inte ens i den (inte vad vi märkt ialla fall)

Dock har jag börjat med ett nytt projekt i hans bur (som han kan spinga in och ut i som han vill) med en tjock botten av pellets och sand och så har jag lagt in rör och små hålor med hjälp av kartonger "gömda" under pellets och sanden, jätte populärt att spinga runt i alal gångar och krypin! Egentligen känns det inte ens som att själva gallret behvs utan det är den där botten som är rolig at vara kreativ på!

Ska fota när det blivit klart :) För just nu känns det så omständigt att fota koppla in i datorn och skicka in en bild *fniss* Ska nämligen försöka gör det större… :D

Susan80
2008-08-02 00:36
#2

#1 Wow låter tok häftigt, ja det vill jag verkligen se bilder på. Väntar nu med spänning Skrattande

FunkyShrimp
2008-08-02 14:54
#3

Jag har gjort ett rör av toarullar (klippt upp o tejpat ihop, så det blir tillräckligt stort) som jag satt ena änden till en låda med filt i där den ena nu sover. Jag har också leksaksbilar som jag lägger mat i. Samt toarullar med mat i, men dom verkar inte på poppis^^

Ska köpa bollar med pinglor i som jag ska hänga upp i snöre, samt boll som jag kan lägga mat i så de måste rulla bollen för att få tag i maten. (aktiveringsboll)

Håller sakta med säkert på med en lekhörna. Vill få tag i rör.. Kanske kan hitta nåt på granngården.

Men gräset verkade smart! :) kanske ska testa det.
Var på fiskeaffären igår och de hade bara vanlig mask och fluglarver.. inga mjölmaskar =/ vill få tag i mjölmask.. kanske kan be djuraffären ta in.

En fråga med, kan kottar äta fluglarver?
Försökte googla på det igår och fick upp:
http://www.kvp.se/nyheter/1.1190883/medan-vi-njuter-av-hettan-plagas-djuren

Står nästan längst ner på artikeln.

Mikaela_B
2008-08-02 15:12
#4

#3 fluglarver är jätte små, ingen föda för en igelkott, som sagt mer skada gör dom än nytta…

www.blueberryhedgehogs.com

Susan80
2008-08-02 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Ja rör har vi oxå. Vi hittade jätte bra papprör på Bauhause. Bollarna vi har är jätte populära när vi har katt mat i dom, och det kan man ju förstå.

Här är Shadow i full attack på bollen

Susan80
2008-08-02 20:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är vår senaste boll variant som vi oxå stoppar katt mat i. Är egentligen en fågel leksak.

Annons:
Upp till toppen
Annons: