Annons:
Etikettallmänt
Läst 1957 ggr
Jenahbella
2008-07-17 00:10

hej!

jag har ingen erfarenhet av igelkottar alls men är väldigt nyfiken på de små liven! :)
hur har man dom hemma och vad leker dom med? :)
mvh jennifer! :)

Annons:
IaMiaMaria
2008-07-17 00:47
#1

Hej. jag har aldeles nyss skaffat mig en kotte, det är väldigt mysigt, hon skiter iof nästan överallt ännu, har inte fått henne rumsren men det ska visst gå sägs det, så jag har små lådor med kattsand överallt där hon brukar göra i från sig, hon har ett helt rum för sig själv, äter kattmat, bor i en stor fleece filt på dagarna, lever om på nätterna haha. jag och kotten brukar ligga och sova tillsammans i soffan på em =) något  jag rekomenderar varmt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jenahbella
2008-07-17 00:53
#2

låter ju jättemysigt :)
själv så har ja illrar, dem låter ju inte helt olika! :)
men va har dom för leksaker? läste om hjul nånstans, kanske jag har fel? :)

IaMiaMaria
2008-07-17 14:07
#3

Ja de kan ha springhjul men de behöver inte då de springer fritt på golvet, jag har några små bollar och en leksaksbil åt min kotte, men jag vet inte om hon bryr sig om det, hon verka tycka att det är roligare att putta omkring på sina toa låtor som står lite överallt, för de står aldrig på samma ställa på kvällen som på morgonen =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Susan80
2008-07-20 01:57
#4

Hej och välkommen hit Jennifer. Nu gör jag lite mer reklam för min hemsida. Där kan du hitta bilder på leksaker till våra kottar. Men även lite annan info om dom. Men har du frågor ska du definitivt ställa dom här inne. Här har du alltid folk som svarar så gott det går. http://hem.bredband.net/abrsus/

Jenahbella
2008-07-20 02:06
#5

#4 tack!
vilken fin sida :)
jag gillade shadows lekhörna :)
ska kolla lite närmre på de där :D

Mikaela_B
2008-07-20 02:07
#6

välkommen hit får väl jag säga =)

Hoppas att du har fått lite svar och tips om vart du kan hitta matnyttig information =)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Jenahbella
2008-07-20 02:08
#7

#6 tack tack! :) absolut :) jag läser på lite här och där :)

Zsarorna
2008-07-20 20:14
#8

Välkommen! Du har hittat rätt om du vill läsa på mer om de små kottisarna ;) Som sagt välkommen :D

Jenahbella
2008-08-24 04:08
#9

åh jag kan inte sluta tänka på att ha en liten kotte! :)
men jag har ju illrarna :/
*drömma lite*

Jenahbella
2008-08-24 04:13
#10

har en kanske en jättedum fråga med ! :P
sticker(?) man sig på sina kottar ofta? :)

Jenahbella
2008-08-25 00:01
#11

*putt*

FunkyShrimp
2008-08-25 00:24
#12

#10 en vanlig fråga :)

inga frågor är dumma frågor!

När man får kotten är den inte van vid en så då står taggar upp.
Men ju mer den är van vid en och trivs så lägger dom taggarna bak :) så de ligger ner över ryggen. Då sticks de inte, utan känns mer mjuka nästan.

Taggar ner har ju kottar när de känner sig säkra och att de trivs. Annars är de på sin vakt och har taggarna upp.

Min ena dam när jag väcker henne, så fräser hon o studsar omkring^^ inte kul detdär tycker hon :P men hon blir lugn rätt fort. o tar ner taggarna.

Min andra dam är fortf mer på vakt, så när man väcker henne så ligger hon still men bollar upp sig ännu mer så taggarna spretar åt alla håll.

Men om man tar upp henne och håller henne samtidigt som man vaggar och pratar med henne så kikar hon rätt fort upp :P hahaha :D som ett litet barn!

Jenahbella
2008-08-25 00:50
#13

naww va sött :)
men när de "spretar" med taggarna är de hårda?

åh jag e riktigt sugen på en kotte nu! dom e ju så söta :)

Annons:
FunkyShrimp
2008-08-25 01:13
#14

haha ja :D
kom på min mamma när jag var hemma i sthlm, men att stå och vagga henne och sjunga ;D haha riktigt sött.

dom är skitsöta :) men man måste verkligen läsa på om dom innan man skaffar.

Utsidan är ett fint skal, men det är insidan som räknas ;)

Jenahbella
2008-08-25 01:14
#15

hehe självklart :)
men de e ett djur ja fastnat för :)
tror de skulle passa mig :)

IaMiaMaria
2008-08-30 01:07
#16

jag brukar ta upp min lille med en handduk, då gör jag mig inte illa, eller så tar jag upper genom att sticka in fingrarna under magen, om hon redan gjort sig till en boll så klart, och på magen är hon mjuk och go =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Zsarorna
2008-08-31 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Det beror på hur rädda de är. Vi har ju Martin på tre år som är van och tam, om han "bollar" sig så brukar man oftas kunna ta upp honom endå och då rullar han ut sig igen, det är själva studdsandet som gör ont och det har man liskom lärt sig, när han ska studsa ochnär han bara "bollar" sig *hihi*

Upp till toppen
Annons: