Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 1332 ggr
Zsarorna
2008-07-05 21:56

hampa och abiose som bottenmatrial, med mera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej

Var inne på Zoosajten och jag satt å funderade på å testa Hampa som bottenmatrial, är det någon som har erfarenhet av det? Bör man ens ha det till igelkottar? Är även inne på att testa bottenmatrialet Abiose, nån som har något att berätta om det? Flört

Vi vill försöka göra en så pass "naturlig miljö" som möjligt  till martin och ja eftersom de håller till på savannen i vilt tillstånd så önskas gärna tips på likande matrial i inredningen…

Annons:
Mikaela_B
2008-07-05 23:59
#1

har ingen erfarenhet av dessa två sorter,

kör själv nu test på avdelnade områden med både sand och konstgräs. med div olika typer av inredning som grottor etc.
får se hur dom regerar på detta men än så länge så ser de bra ut!

www.blueberryhedgehogs.com

RThink
2008-07-06 00:15
#2

Har testat hampa till GP

Helt ok dammarinte luktar gott lite längre "hållbarhet" ( om man har kiss låda )

Men ingen aning hur kottar reagerar på de ?

Annars gillar jag asp flis när jag hade kotte

zickan
2008-07-06 02:01
#3

jag älskar al/asp/ceder spån. men det är så dyrt. kör mest på toalett. men utan rat think som följer med och handlar med sin bil så är det svårt att få hem nått.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
2008-07-06 03:16
#4

#3 Du får göra som jag: säck-kärra, buss och spårvagn, Stöön!

zickan
2008-07-06 04:34
#5

jag har 4½km att gå från tåget och allt är inte asfalterat så jag kan inte köra med vagn ;-)

men innan jag flyttade hit så har jag bärt på allt själv. men då bodde jag i sthlm och alla hållplatser var närmare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2008-07-08 00:53
#6

Min ena kotte såg jag nyss gå in på toan och uträtta sina behov! :D jag är lycklig! hon är så duktig!

Sen gick hon och åt lite, o sen så gick hon till toan igen och uträttade lite mer behov ;) haha.
Sen tillbaka till maten igen :D <3 åh.!

Den andra har jag inte sett göra nåt i lådan än. Men detta är ju på bättringsvägen, sakta men säkert! :D
Wiihoo.

Annons:
Upp till toppen
Annons: