Annons:
Etikettallmänt
Läst 761 ggr
zickan
8/10/08, 3:35 PM

artikel tips

Har inte så stor koll på vad som redan skrivit. Men har ni idee torka så är här lite tips.

* mus/rått avel, minimått på labbdjur, bra foder, laglig avlivning, hur länge kan de ligga i frysen, hur ofta kan de ges som foder. behöver man tillsätta vitaminer på frysta djur då fryst mat förlorar lite.  vad brukar det kosta med frysfoder på mässor/zoo. vart kan man få tag i frysfoder. hemsidor och kallnamn på folks om säljer.

* Mask. Hur föder man upp mask på bästa sätt. Vad äter dom, vilka behållare är bäst.  Går de att frysa för att ges senare eller måste de vara färska eller levande. Är nån mask bättre än den andra. Är nån mask farlig eller dålig på nått  sätt, varför.

*Syrsor, gräshoppor, kackerlackor. Samma sak där. hur föder man upp, vad äter dom, hur mycket kan man ge etc.

Jag har påbörjat artikel om allt. Om ingen vill skriva den så kan jag göra det.  Tänkte skriva til mitt forum en liknande. Fast till igelkottar vet jag inte alls hur mycket de bör äta. Vilket som anses nyttigare än det endra etc. Isf vore det toppen om nån som kan vill pma mig lite mer info. Eller sidor där jag kan hitta info.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: