Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 2183 ggr
asta56
7/8/08, 12:36 AM

Igelkotten Sigge

Årets igelkott i min trädgård har jag döpt till Sigge fastän det kanske är en feminin varelse och då får det bli Sigbritt. I vilket fall som helst så har det huserat igelkottar varje år sedan 1986 igelkottar i min trädgård. Här finns fina gömställen under altanen bl a, en jättestor rishög som bara blir större och större och den har vi noga iordningställt så på vinter misstänker vi att här ligger de. I år har vi bara sett 1 st men andra år har vi haft flera stycken. Jag bjuder Sigge varje kväll på pannkaka bakad på mjöl, 2 ägg och laktosfri mjölk och sen lägger jag lite socker och smält smör ovanpå och det älskar han. Pigg som attan är han och springer runt men är rädd när jag närmar mig men så snart det blir stilla igen omkring honom tittar han fram och äter upp sin mat. Även kattmat Whiskas har han fått.

Annons:
FunkyShrimp
7/8/08, 12:41 AM
#1

kanske dock inte så bra att ge honom/henne sån mat varje kväll då kotten med största sannolikhet kommer att bli överviktig. och det ska vara typ ett helvete att få dom att gå ner i vikt igen.

Så tips är att ej ge kotten maten som du lagar. Smör är alldeles för fett och socker är inte alls bra..

FunkyShrimp
7/8/08, 12:46 AM
#2

j***a troll

Carlo
1/22/09, 8:20 PM
#3

#2 snacka om att svära?:P

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


BlackWingedAngel
1/23/09, 2:02 AM
#4

#2 Hur blev du plötsligt så säker på att det var ett troll, FunkyShrimp?

#3 Det är möjligt att jag har missat något, men jag har inte sett något förbud mot svordomar på sajten, vad jag minns i alla fall?

Carlo
1/23/09, 5:45 PM
#5

#4 Jag har inte ens sagt att det är förbjudet att svära..;)

Jag skrev bara "Snacka om att svära?:P" men du kanske tolkar det som nåt annat…;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


altrheio
1/25/09, 5:40 PM
#6

ahh så roligt en liten igellkott /igelkottar  ?? om man säger så  :=)

Annons:
Linda-J
4/5/09, 11:02 AM
#7

# 6 håller med

asta56
11/2/11, 9:05 AM
#8

I år har vi haft 8 igelkottar på tomten, jättesöta och nästan tama. Har gett dem lite pannkakor men inte så mycket som ifjol faktiskt, sen har de fått lite ekologisk kattmat som de gillar. Nu har de nog krupit in inför vintern. Vi har en enormt stor och fint rishög som vi under årens lopp vårdat just för att igelkottarna ska kunna övervintra där.

Upp till toppen
Annons: