Annons:
Etikettegyptisk-långörad-igelkott
Läst 3291 ggr
fretki
7/9/08, 4:22 PM

egyptisk kotte

Finns det skillnad mellan egyptisk långörad igelkott och pygmeigelkott? Läste at de hade tendens att bitas snarare än rulla ihop och att de är större. Har erfarenhet av dessa kottar? Har de funnits som husdjur lika länge som pygmekotten?

Annons:
Mikaela_B
7/9/08, 4:39 PM
#1

Har haft Egypter hemma. tycker inte de är så stor skillnad på dom, förutom att dom har en tendens att bitas i försvar lika mkt som dom har att rulla ihop sig, men om detta är ett beteende som är innestående vet jag inte.

jag skulle nog mer vilja säga att Egypterna kom ut i media och i samhället före Pygmeigelkottarna. Första Igelkotts uppfödaren i Sverige va ju just på Egypterna.

Mycket trevliga igelkottar är det iallafall, väldigt charmiga i utseendet med sina gigantiska öron :P Och mycket trevliga i personligheten om man hanterar dom som man skall.

www.blueberryhedgehogs.com

fretki
7/9/08, 4:55 PM
#2

Men betyder det att de är 'bitigare' än pymes? Har dekortare taggar?

Jo, jag tycker oxå att de verkar supercharmiga med de där jätte öronGlad

Undrar värför pygmes har blivit vanligare om egyptiska var först på kottescenen???

Mikaela_B
7/9/08, 5:41 PM
#3

#2 nej jag skulle inte vilja påstå att dom är bitigare, alltså köper man en unge och hanterar den så blir dom ju sm vlken underbar kotte som hälst, de blir vad man gör dom till…

Nej dom har inte kortare taggar ch dessutom är dom större i kroppen än vad pygmeérna är.

Ja du bra fråga, de blev lättare att få tag på pygme igelkottar när dom väl började växa i population, långörade har väl aldrig haft den jätte populationen som pygmeérna har och har haft under några år nu

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
7/9/08, 10:24 PM
#4

jag tyckte de var både större och mer kaxigare än pygme.
som jag såg det så tyckte jag att de bets mer. och då hade jag även hand om 3 välskötta monster.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
7/9/08, 10:26 PM
#5

jag tyckte de var både större och mer kaxigare än pygme.
som jag såg det så tyckte jag att de bets mer. och då hade jag även hand om 3 välskötta monster.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Christiaan
10/14/08, 10:25 PM
#6

finns det uppfödare för långöron? Jag tycker de är supersöta :)

Annons:
toveb
8/19/09, 9:25 PM
#7

Nininosen här på ifokus/igelkott föder upp långöron.

Upp till toppen
Annons: