Annons:
Etikettoff-topic
Läst 974 ggr
Mikaela_B
2008-08-01 22:37

OT Min tur...

Japps, eftersom att jag kan se och läsa trådar som är bortagna så vet jag vad som skrivits och inte under tiden jag vart borta..
kan säga att jag är besviken på människor som inte kan rätta sig till saker och hur läget ligger till, men nu känner jag för att skriva av mig och nu när jag äntligen har tillgång till internet etc igen så vill jag förklara mig själv, eftersom att jag inte kunnat göra detta när de har startats 2 trådar som egentligen baserar på mig.

Att jag har hängt ut medlemar på forumet stämmer inte, jag vet själv att de kan verka så men jag har bett om ursäkt och alla har sin egen tolkning när de kommer till hur andra skriver på internet, en del tar de personligt och andra gör det inte, jag ser allt med en klackspark och vet att jag måste i många fall se saker mellan fingrarna så länge de inte går till överdrift.

Men som sagt ber återigen om ursäkt om någon känner att jag hängt ut dom, för det är inte det jag har velat eller har menat med det jag skriver, jag skriver alltid bara ren fakta för jag vet att jag kan de mesta inom ämnet om igelkottar och när de kommer till aveln ( som det gällde denna gången ) så är jag hård ibland. För jag har inte kämpat tillsammans med många andra under hela denna tiden för att lära ut eller se folk göra misstag som vilken vanlig människa som helst kan göra, utan ser hellre att rätta till ett ev problem som kan dyka upp. Hoppas ni förstår..

Va gällande senaste skriverierna om mitt och Zickans privata problem som fått mig att framstå som en hel jubelidiot i trådar här inne så var läget så här:

Jag var på semester i Sthlm- Västerås. Jag åkte hem på måndagen den 21/7-08 om jag minns helt rätt, och skulle då ha med mig följande djur hem:
Egna: 1 Gp-råtta & 1 Iller
Zickans djur: 1 Gp-råtta 2 Råttor 5 Fåglar

PÅ måndagen försov jag och henke mig ( henke skulle köra mig till stationen och började jobba kl06.00 )
vi vaknade 05.30 och de tar 20 min för han att ta sig till jobbet och skall dessutom vara där lite innan! Jag trodde jag fick med mig alla djuren för dom va packade och klara kvällen innan ifall de skulle bli problem.

När Henke sprang och skulle hämta min Gp-kille Jack så hade han tuggat sönder HELA transportburen och jag hade ingen reserv med mig så vi beslutade att han skulle stanna…

Väl på tåget och när jag skulle kolla till alla djuren så inser jag att jag har åkt ifrån Gp-honan som Zickan skickat med och hon är kvar i Västerås *suck* alla andra djuren va med förutom hon. Min iller hona fick stanna pga att jag viste vad som väntade mig när jag kom till Gbg igen. Inte nog med att ja skulle få ta emot en massa samtal av sura personer vars djur jag åkt ifrån, utan jag skulle få skynda mig med att lämna av djur till andra personer också som inte ens dök upp!

Jag blev av med fåglarna i stan, råttorna fick jag med mig hem och har fortfarande en av dom kvar!

Jag hade 2 timmar på att ta mig hem för jag var tvungen att fixa till hemma pga att djurskyddet skulle komma till mig, ja trodde dom skulle komma på tis men nej dom skulle komma kl 2 på måndagen då ja kom hem! Enbart för att jag fått en anonym anmälan på mig gällande min hållning på djuren ( som för er som vill veta inte var något fel på )

Tis, jag började jobba, efter denna tisdagen så har jag jobbat dubbla skift, jag jobbar alltså 18 timmar / dag !!!! vilket resulterar till att jag gärna ser att ja sover dom andra för att orka med det ( därför har jag varken haft tid ork eller nått att pallra mitt arsle in till centrum för att vänta på en dator på ett bibliotek som jag gott vet att de finns på ) men som sagt jag bor inte i smeten , ja bor utanför smeten så allt är inte lika självklart som folk kan tro..
Möten med Soc och en massa andra strul innan min dator kraschade helt och min telefon är grillad, kortet funkar inte i någon annan telefon ( Av dom 25 telefoner jag testat det i )

IDAG fredag fick jag min nya mobil och nya nr som jag har väntat på i 1½ vecka nu *jippi* de kan jag ju lova är de enda positiva som har hänt mig sedan jag kom hem till Gbg…

Den 24/7-08 tog en av mina bästa vänninor livet av sig på psyk. Fråga mig inte hur eller nått annat för detta är inget jag har orken till att diskutera alls, så ja visst efter denna dagen så va de ganska skönt att ha gått upp i rök, men fortfarande inte så att jag kunde göra någon skillnad.
Jag står som hennes kontakt person, vilket blir att jag blir underättad om nått händer henne! Och det blev jag, genom knackningar på min dörr av sjukvårdare! för dom fick inte heller tag på mig!

Så nu står jag med häcken full av planeringar inför begravningen nästa vecka och en massa annan skit, ordningar med godkännanden och massa från Jsv och från uppfödare hitan och dittan, lösanden med resor och gud jag vet inte allt!

Men jag är tillbaka! Och gällande allt annat, slut diskuterat säger jag bara, jag vill inte bli uthängd nått mer någonstans.
För rätten till den är liten när man själv inte har koll på fakta, sedan får folk sååååå gärna sura på mig bäst sjutton dom vill, inget jag tänker ta hänsyn till eller ens engagera mig i.

Jag är inte trångsynt eller nått så jag orkar inte bry mig, nu har jag fått skriva av mig så nu är jag nöjd med det..

// Mikaela Sajtvärd

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Zsarorna
2008-08-02 00:20
#1

Roligt att ha dig "tillbaka" (så länge var det ju inte ;) )

Beklagar sorgen och hoppas att allt löser sig till det bästa!

Du är en jätte duktig Sajtvärd tycker vi men det är klart du ska ta det lugnt och ta hand om det du har där hemma och inte behöva oroa dig att sajten rasar undertiden :)

Säg till om du behöver suport elelr nån slags hjälp på sajten nu när du har andra saker att koncentrera dig på!

UlrikaD
2008-08-02 00:22
#2

Hoppas att allting ordnar upp sig nu. Fick du reda på vem som hade anmält dig? Lite nyfiken i och med att jag också blivit anonymt anmäld en gång. Undrar om det är folk som gör det för att jävlas eller om det är folk som man är ovän med av någon anledning. Jobbigt och onödigt är det iallafall.

Salladshataren
2008-08-02 00:38
#3

Jag har saknat dig massa! Det är roligare att göra upptåg när du är i närheten Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Mikaela_B
2008-08-02 14:44
#4

Tack så mkt alla =)

Jag kommer stanna kvar nu ;) Får se till att lösa allt på en och samma gång helt enkelt ;)

#2 Jag har inte en aning om vem eller vilka som anmält mig, 2 st anmälningar på anonym begäran gällde det.
Hade vart intressant som sagt att veta vilka som gjorde de, men men de är något man får gräva i sanden eftersom att jag aldrig lär få veta det…

Men men enda fördelen med besöket är ju att de gick bra och man får ju papper på det också ;) Fick anmärkningar på små saker, men inget som skulle vara omöjligt att fixa, dom kommer till mig igen nu på Onsdag för att se så man åtgärdat det som dom komenterade, vilket är klart och de va så minimala saker så de va skrattretande.

Men de vet ju du också Ulrika :P

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
2008-08-02 20:00
#5

#4 Japp, men de måste ju anmärka på nåt när de ändå är där verkar det som.

zickan
2008-08-02 20:02
#6

Det var synd om fåglarna. Dom var ju inte ens dina. Lite fult av henne att bara lämna sådär utan att säga något.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mikaela_B
2008-08-02 23:08
#7

#5 Jo precis, de är som att dom skall göra sitt besök värt de hela..

#6 Ja fåglarna va lite surt eftersom att dom inte va mina och jag viste inte att dom va där heller… men men, nu är dom tillbaka hos morsan så när dom kommer på onsdag så blir de inget tjöt om dom iallafall tack gode gud för de …

www.blueberryhedgehogs.com

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: