Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 2417 ggr
Susan80
2008-08-02 00:01

Var det som ni trodde!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte höra mer er kotte ägare vad ni tycker om era kottar idag?

Kommer ni ihåg när ni första gången kom underfund med att man kunde ha kottar som husdjur? Ni började säkert som jag, att läsa allt ni bara kunde hitta om dom. Sen tog man beslutet att man ville ha en sån liten krabat. Man hade förväntningar och var spänd när den kom hem, om hur det skulle vara. Hur känns det då idag? Var dom allt ni tänkte er att dom skulle vara, bättre eller sämre?

Nu är man ju så van att dom/den finns där och för lite liv på nätterna. Men när jag tänker efter är jag nog posetivt överaskad. Trodde aldrig att jag skulle bli såå engagerad som jag idag har blivit. Både jag och min sambo kan sitta hur länge som helst och bara titta på dom.

När dom ätigt och bajsat brukar vi ta upp varsin och stoppa dom under tröjan när vi tittar på tv. Så tar dom en tupplur därunder. Det är bara så mysigt.

Annons:
Zsarorna
2008-08-02 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja visst är det mysigt!

Vi är ju super nya med det, men det var en rolig dag när ajg kom på att "ge bort" en kotte till min älskling som älskar kottar, hon visste inte att de fanns som tamdjur och har alltid pratat om hur underbart det vore om mna kudne ha dem som tamdjur :)

Så hittade jag den här sajten igenom vårt medlesmkap i Cornish rex i fokus :D Sån lycka!

Susan80
2008-08-02 00:11
#2

#1 Ja jag blev oxå förvånad. Jag är ju inte heller så gammal med det här om kottar. Shadow har vi haft sen i oktober nu.

Susan80
2008-08-02 00:13
#3

#1 Ja jag blev oxå förvånad. Jag är ju inte heller så gammal med det här om kottar. Shadow har vi haft sen i oktober nu.

zickan
2008-08-02 00:18
#4

var så många år sedan som jag först började fundera på kottar och skaffade mig dom. Det jag var mest besviken över var att det fanns så dålig information. Att det inte finns nått igelkotts foder. etc.
Hade det inte varit för mikaela och denna sida så hade man kanske bara fått reda på hälften .

Men annars var det väl som jag tänkt mig när jag skaffade kottar. Kanske trott att de skulle vara lite mer rumsrena och inte lika farliga under natten.
Vet inte hur många gånger jag stått på näsa över en knöl i mattan eller smällt tårna i en kotte på väg till toan.

kottar är mysiga att ha med att de kommer fram och nosar ibland slickar på ens tår. tassandet på nätterna och alla små ljud de gör känns bara hemtrevligt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Susan80
2008-08-02 00:32
#5

#1 Ja jag blev oxå förvånad. Jag är ju inte heller så gammal med det här om kottar. Shadow har vi haft sen i oktober nu.

Mikaela_B
2008-08-02 14:52
#6

När jag började läsa och studera om igelkottar för måånga år sedan så var det super intressant, har besökt London, Milwaukee, Spanien etc och träffat uppfödare i div olika länder och för att få en bild av hållningen i andra länder.

Utställningar gick man på och sedan alla utländska forum som existerar. Jag har nog läst och följt uppbyggnaden och studerat om dom längre än jag själv ägt mina egna.

Än idag tycker jag de är lika farsinerande och lika kul med igelkottar, och otroligt mycket kunskap man fått av allt resande och läsande.

Nu idag när man väntar på att få hem en ny igelkott så är de precis lika spännande som innan, just nu sitter jag ocg LÄNGTAR till Expo i Hamn i Tyskland när jag skall få hem mina nya bebisar!

Dom jag äger idag är allt va ja kunde tänka mig, gamla som nya, lägger ner så mkt tid på dom så jag är aldrig missnöjd med mina små liv. Kul kännsla av att få hem nya och de är ju verkligen nått man ser fram emot.

Helt underbara djur får jag lätt medge =)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Susan80
2008-08-03 11:26
#7

#4 Ja hur många år är det sen du började med kottar Zickan?

#6 Och du då mickaela, hur länge sen är det för dig?

Mikaela_B
2008-08-04 14:25
#8

#7 Ja du, när var det jag började, strax efter 2000 började jag läsa om dom men tror inte att allt satte fart förens in på 2002, resandet började jag med 2002 men under 2003  så besökte jag 3 delstater i USA och 2 olika länder.

2002 var det 1 land och 2 olika områden där, sedan blev de väl ännu mer under 2005 och sedan har de bara fortsatt. Allt med resande, kontakt med uppfödare och inne på engelska och tyska + spanska forum, nu för tiden är de mest engelska forum och självklart då mitt egna lilla igelkott.ifokus ;)

Så runt 6 år har jag hållt på konstant iallafall, aveln har jag studerat i 2½ år nu, snart 3 så de är ett tag.

Sitter man vid datan så handlar de alltid om igelkottar på ett eller annat sätt, och är man ute och reser så bokar man alltid in något som har med igelkottar att göra….

Så de spelar ingen roll vart man befinner sig eller vart man är, igelkottar blir de överallt vilket som ;)

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: