Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 758 ggr
Nessie87
2008-09-17 20:57

Strömavbrott

Vad gör man när det är kallt ute och det blir strömavbrott? Hur håller man kotten varm? Har man en generator eller ångbad eller lindar in kotten i massa filtar och håller om den?

Hur har ni löst det?

Annons:
zickan
2008-09-17 21:20
#1

Jag har inge värme alls och det är sviiin kallt. Ström sladden till golv värme pumpen är avbiten av en gp råtta och jag har inte råd att be en elektriker fixa.
Har satt på alt jag har i värme så djuren kan klara sig men redan börjat fundera på att försöka flytta in hos någon kompis. Vore inte kul om man fick sälja alla djuren pga det så de klarar vintern.
Kottarna har värme matta men jag kör även på petflaskor och varmvatten. Har det i alla burar där djuren sover. Hunden får sova i min säng under täcket med mig och 4 varmvatten flaskor.

Skulle man få strömavbrott så är det bästa tipset att samla alla djuren i ett rum. Stänga igen så mycket man kan av lghten för att bespara värmen.  Gärna hänga filt, lakan över fönster. Sedan bo i det rummet med alla djuren och ha massa värme ljus på. Väldigt bra att äga ett storm kök ifall att.
Alla riktigt känsliga djur kan man lägga i burar/örongott och sova med i sängen. Typ reptiler etc. Ge rikligt med bädd material till alla djur så de kan stoppa ner sig i värme. Använda byttor med lock och petflaskor. Allt man kan hitta och ha varm vatten i runt djuren och sig själv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: