Annons:
Etikettallmänt
Läst 1621 ggr
Tills
2008-09-11 17:21

Nu e jag nyfiken :p

Då jag e ny på sidan å inte vet något om någon här inne :p

Kan ni inte va gulliga å skriva lite om er själva å djuren?

typ sorter ni har hemma å vad ni har för syssel sättning m.m

Jag tycker de skulle va skoj å få veta lite om er andra :p

Annons:
Tills
2008-09-11 17:31
#1

Jag får väll börja jag då :P

* Mitt namn är Matilda men kallas för Tilla,Tilly,Tills jag är 22 år bor i sthlm med min kille, För tillfället är jag arbetslös då jag går å väntar mitt första barn.

Jag har aldrig haft djur i min uppväxt då jag är pällsdjur allergiker, men då jag för 8år sedan flyttade hemifrån å slog tag i saker själv så skaffade jag djur.. en hel bunt haha..

Har genom tiderna hunnit med Flygekorrar,vanliga ekorrar,kaniner,katter,hundar,hästar,chinchillor,råtter,ormar,ödlor,fiskar,fåglar

tuppar,grisar,får, haha, ja nästan allt som rör sig :P

Just nu så äger jag en hund själv å han e utlämnad på foder då han inte funderar med killens djur.

Men om man räknar djuren "Vi" har nu, så e de 3 hundar, 6 ödlor,3 spindlar,kackelackor,Zadobas,2illrar,å en liten orm :) haha nu höll jag på att glömma våra igelkottar :P

Sen har jag kvar uppe i Norrland hos mamma, två katter å min så kallade chinchill uppfödning :P 

De va väll typ lite om mig å mina djur haha…

Mikaela_B
2008-09-12 20:46
#2

Jag kör väl på också, dom flesta vet redan men till er som inte vet.

Mitt namn är Mikaela, 19 år och bosatt i Göteborg tillsammans med mina djur som är allt ifrån hundar, katter, igelkottar, ödlor, ormar, spindlar, råttor,möss och mycket där till.
jag jobbar som Medarbetare på 5 av Burgerking Resturangerna i Göteborg, vilket betyder att jag jobbar skift, är i köket men även i kassan, beroende på vart man behövs.

Är uppfödare av afrikanks pygmeigelkott och har hållt på med igelkottar ett par år intresset startade för ca 5-6 år sedan och fortsatt sedan dess. Driver omplaceringshemmet " Nya Chansen" sedan 1 år tillbaka och engagerar mig mycket som jourehem och akuthem för alla möjliga djur men nya chansen är för igelkottar.

Min uppfödning heter Blue-Berry Hedgehogs och konsentrerar mig väldigt noga på stamar och färger mm.

För er som inte vet, så är jag Sajtvärd på Igelkott iFokus och startade upp sidan i början av 2008 men har mycket kvar att jobba med på  sidan för att den skal bli som man hoppas =)

Det var lite snabb info om mig, har ni frågor eller liknande så vet ni vart ni kan nå mig eller iallafall hitta mig!

Ha de gottans

// Från oss i Götet ;)

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
2008-09-12 21:51
#3

Jag heter Ulrika och bor också i Göteborg. Skriver inte härinne så jättemycket men läser allt. Är väldigt intresserad av kotte men har ingen plats just för tillfället. Hemma hos mig huserar nämligen 9 illrar, 4 katter, 10 guldhamstrar, 2 dvärghamstrar och ca 60 chinchillor. Har chinchilla-uppfödning under namnet Chill-zones och har hållt på med chinchillor i flera år. Är otroligt intresserad av avel och genetik. Föder även upp guldhamstrar fast i mycket mindre skala. Är även Sajtvärd för chinchilla.ifokus som inte är lanserad ännu pga massa datastrul och en otrolig tidsbrist från min sida. Blir tyvärr så ibland när man ska ta hand om marktjänsten.Flört Annars är jag hemma och sjukskriven hela dagarna pga kronisk migrän, hade jag inte varit hemma hade jag inte haft en chans att hinna med så många djur, så det finns väl för och nackdelar med allt antar jag.

zickan
2008-09-12 22:22
#4

Jag heter victoria, kallas mest för zickan men har rätt många kallnamn.
Just flyttat ifrån sthlm till västmanland. Är 24 år och kommer usprungligen ifrån gotland. Just nu arbestlös men har lite jobb på g.
Haft det mesta i djurväg. Djurintresset började med häst när jag föddes typ. I lekis började mitt orm intresse. Sedan har det bara ökat med arter. Började med att ha en vild igelkott som bodde på tomten med på te kalas och i barnvagnen. Men mamma satte stopp. Dock väldigt tam sötnos som bodde livet ut på våran tomt.

Började rida när jag var 9år. När jag flyttade hemifrån ökade det med exotiskadjur vilket är mitt största intresse förutom tamråttor. Haft igelkott i 5 år sammanlagt. Men först nu som jag funderar på att avla.
Har ovanligt lite djur hemma just nu. Beror lite på att jag inte har någon hög inkomst och vill inte leva på djuren.

Har en hund som är en tjuvparning hos min kompis. Charmig krabat men jobbigt mammig. Är en av de förste som började med gp i sv och har nu 2 st, varav både är gener ifrån förste jag imp med rätt bra stamtavla. Lade ner aveln viod flytten i feb. Men fick en tjuvparningskull. Finns risk att jag har en tjuvparningskull nu också. Jätte svårt att hålla isär när man inte har några bra burar kvar. Men finns det inga intresserade bra hem så komme rungarna avlivas tidigt. Har iller igen fast denna gång tamiller som inte används i jakt även om de är duktiga på det, 2 söta tjejer.

2 sibiriska jordekorrar, en normal och en albino. Haft en till som hette quilla men hon bet av svansen på en av de andra och bråkade väldigt mycket.
Har en råttuppfödning som jag hållit på med sedan 99. Men började med att hjälpa till med mat uppfödning i en lokal på gotland coh fortsatte hjälpa till i en lokal i sthlm. Men avlar endast mer seriöst efter srs rekomendationerna och endast för mig själv numer. Har 5 möss men avlar inte. Funderar dock på att återuppta avels biten i swemus.

Min första orm som var en majsorm gick bort men hennes parter har jag ännu kvar. Är 10 år nu. Annars fått lägga ödlor och ormar på hyllan ett tag för jag är allergisk mot syrsor och fick inte med mina stora terrarium i flytten. Men kommer återuppta med nån mer men inte lika stor mängd som sist.

Precis slutat som medryttare men kommer börja igen så fort jag fått jobb. Vill hellst börja med trav igen också men kan inte hitta nått bra trav stall eller bana häromkring.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: