Annons:
Etikettallmänt
Läst 974 ggr
Tina-A
2008-08-29 23:41

Drömkotten

Om du skulle skaffa en kotte (/en kotte till), och plötsligt stod den bara framför dig att ta hem --> Vilken skulle vara din dröm-kotte?

Färg? Kön? Unge eller omplacering? Temperamentet kanske är lite självklart att man vill ha en riktigt trevlig och social kotte, men du kanske letar efter något annat?

Berätta :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
BlackWingedAngel
2008-08-29 23:56
#1

Åh, den var lätt. En hon-unge i Silver charcoal white. En glad, orädd och intelligent krabat. Goda moderliga instinkter. :)

zickan
2008-08-30 02:00
#2

det vet jag när jag håller i den. för min del spelar inte färgen, kön, ålder etc någon roll. just dröm igelkotten är just det jag söker i alla djur. en väldigt specifik kontakt ett djur som inte bara hamnar på listan jag haft utan sätter spår i min själ livet ut. Io är väldigt nära en sådan igelkott. Hon är både vacker och man får en viss kontakt med henne.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

BlackWingedAngel
2008-08-30 05:00
#3

Jo, men det klart att relationen är viktigast. Jag valde ju Eddie blad hans bröder, för att han var den som var mest intresserad av mig när jag tog upp honom. Han luktade, smakade och bäddade runt i min famn. Men nu pratar vi ju om DRÖM-igelkotten, där man kan välja allt det där andra också.

Tina-A
2008-08-30 12:37
#4

#2: Nu får du ju drömma fritt :) Du har ingen favoritfärg? Önskemål på ålder? Kön? Sedan kan du ju drömma om att den kotten ska vara väldigt social och ha en underbar kontakt med dig, det är bara på låtsas ^^,

För mig skulle det vara en cinnamon eller cinnacot eller champagne eeeeeller charcoal white :) Hane eller hona spelar ingen roll, inte heller om det är en unge eller omplacering. Men det skulle vara en orädd, social, trevlig, modig och gärna sällskapssjuk kotte :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

zickan
2008-08-30 14:09
#5

nej jag har nog inte det. jag har inte hunnit tröttna på några färger mer än albino. den mest svåra sak att hitta som jag drömmer om är just det jag skrev om ovan.  det är det svåraste att hitta. av 10 kottar kanske en kommer nära. drömmen är inte en färg även om det är kul med färger. drömmen är en viss personlighet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tina-A
2008-09-01 01:18
#6

#5: Får hoppas att du hittar din drömkotte en dag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
BlackWingedAngel
2008-09-01 02:44
#7

Sedan kanske bör tilläggas att min"dröm-kotte" är bundet till att jag önskar få ungar på Eddie så småningom. Jag tycker att han är en stilig, rolig och mysig liten grabb och vill på intet sätt förringa honom, utan det är mer att jag söker min dröm-partner åt honom än min drömkotte, kanske..

Upp till toppen
Annons: